Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 19:48
Hallo mede-tweakers,

Ik ben van plan om een zuk z2 te kopen. Dit lijkt mij het best haalbare voor 200 euro. Nu vroeg ik mij af, niet dat ik hem echt hiervoor ga gebruiken, maar is een qualcom 820 en 4gb ram niet voldoende kracht om als pc te werken. Ik snap dat hij andriod draait en geen windows. Maar puur hypothetisch, heeft deze smartphone niet even vele rekenkracht als een moderne budget computer?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
puur hypothetisch kom je dicht in de buurt van de performance van een oude budget PC, een i3 is bv nog steeds veel sneller. Je moet vooral bedenken dat een PC veel meer stroom kan gebruiken, minder compact is en daardoor alleen al beter zal performen (in vergelijkbare prijs klasse).

Met een SD820 soc kan je prima office taken verrichten, behoorlijke spellen spelen en met 4GB ram kan je ook nog acceptabel multitasken. Maar het feit dat je simpele taken even soepel of snel kan doen hangt van veel meer af (snelheid opslag en ram geheugen bv).

Het belangrijkste verschil is echter dat de SD820 een ARM cpu heeft en intel CPU's X86 of X64, qua OS en software zal het voorlopig nog lastig zijn om echte vergelijkingen te maken.

hier staat ook nog meer uitleg over de verschillen:
https://www.quora.com/Why...odified-to-fit-in-laptops

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
Prulleman schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:14:
puur hypothetisch kom je dicht in de buurt van de performance van een oude budget PC, een i3 is bv nog steeds veel sneller. Je moet vooral bedenken dat een PC veel meer stroom kan gebruiken, minder compact is en daardoor alleen al beter zal performen (in vergelijkbare prijs klasse).

Met een SD820 soc kan je prima office taken verrichten, behoorlijke spellen spelen en met 4GB ram kan je ook nog acceptabel multitasken. Maar het feit dat je simpele taken even soepel of snel kan doen hangt van veel meer af (snelheid opslag en ram geheugen bv).

Het belangrijkste verschil is echter dat de SD820 een ARM cpu heeft en intel CPU's X86 of X64, qua OS en software zal het voorlopig nog lastig zijn om echte vergelijkingen te maken.

hier staat ook nog meer uitleg over de verschillen:
https://www.quora.com/Why...odified-to-fit-in-laptops
Dank u wel! dit is eigenlijk precies wat ik zocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gosmallatlk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10-2020
Beetje offtopic:
Heb er net een 2 weken in gebruik. Mooi snel toestel. Voor ruim 200 euro heb je een (mooiere) Xiaomi Mi5 met een betere camera.
De Zuk Z2 kan je kopen voor 153 euro en dan maar hopen dat er geen invoerheffing wordt gevraagd. Ik had 'm met een kortingscode via https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-zuk-z2-4gb-64gb voor 148,- invoerkosten vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
gosmallatlk schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:44:
Beetje offtopic:
Heb er net een 2 weken in gebruik. Mooi snel toestel. Voor ruim 200 euro heb je een (mooiere) Xiaomi Mi5 met een betere camera.
De Zuk Z2 kan je kopen voor 153 euro en dan maar hopen dat er geen invoerheffing wordt gevraagd. Ik had 'm met een kortingscode via https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-zuk-z2-4gb-64gb voor 148,- invoerkosten vrij.
Ik heb hem ook net besteld voor 180 euro, persoonlijk vind ik de xiaomi niet mooier; maar keuzes verschillen uiteraard. Hoop dat er bij mij geen invoerheffing bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:43

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Ik heb de Zuk Z2 ook in december gekocht voor 182 euro zonder invoerkosten. Geen seconde spijt van. Maar als ik toch een minpunt mag noemen, dan is dat de camera. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik topmodellen gewend was. In mijn ogen is dit toestel de beste bang for your buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
pizzaislekker schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:26:
Ik heb de Zuk Z2 ook in december gekocht voor 182 euro zonder invoerkosten. Geen seconde spijt van. Maar als ik toch een minpunt mag noemen, dan is dat de camera. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik topmodellen gewend was. In mijn ogen is dit toestel de beste bang for your buck.
vond ik zelf, daarom ook besteld. Blij met deze positieve reacties over het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1234
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 08:37
Ik heb me ook verdiept in dit toestel, 'bang for buck' komt met een keerzijde de software schijnt de nodige kuren te hebben. Zelf twijfel ik nog tussen een Xiaomi Redmi Note 4X (iets mindere specs, zelfde prijs) of een Xiaomi Mi5 (hogere specs, iets hogere prijs), daarbij weet je in elk geval dat je wel snor zit qua software
Pagina: 1