Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Server met een directe vpn verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:11
Goedemiddag allemaal,

Ik heb binnenkort een situatie, waar ik momenteel onzeker over ben.
Ik hoop dat jullie mij hierover kunnen helpen.

Er is een locatie A(Server) en locatie B.

Ik ga op de locatie B een directe vpn verbinding maken naar de server (locatie A)
Met de directe vpn verbinding bedoel ik dus op locatie (A) server (accounts) via windows VPN instellen.
https://i.imgur.com/QpcSPKY.png (foto voor verduidelijking)

De probleem is er zijn 3/4 gebruikers op de server. Dus iedere met een andere inlog. Moet ik nu voor elke gebruiker een aparte directe vpn verbinding maken ( dus op locatie B, 4 verschillende directe verbindingen) of is er een andere oplossing mogelijk?

Tevens als de gebruikers uitloggen en weer inloggen, is de verbinding dan automatisch verbonden? of moet daarop geklikt worden.

Met vriendelijke groet,

Un93m59

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
Als het 2 vaste locaties zijn en je werkt met meerdere gebruikers (wat ik uit jouw verhaal opmaak), kun je dan niet beter nadenken over een Site-to-Site VPN? Als je daar de apparatuur voor hebt (hoeft niet veel te kosten, voor €50 heb je al een router met die optie) lijkt me dat een betere oplossing dan meerdere client VPN's opzetten. Voordeel is dat een Site-to-Site VPN een "permanente" tunnel heeft en je die niet iedere keer op hoeft te bouwen als gebruiker zijnde.

Verwijderd

Je moet per gebruiker inderdaad opnieuw de verbinding instellen. Met uitloggen zal deze verbreken. Je kunt wel optioneel via VPN inloggen vanaf het aanmeldscherm.

Mochten het 2 vaste locaties zijn, dan is een VPN tunnel zoals hierboven aangegeven waarschijnlijk een betere oplossing.