Externe harde schijf voor slecht presterende HP laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 899343

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een HP 14-am090nd 14 inch laptop, ik ben hier totaal niet tevreden over , helaas heb ik weinig kennis van computers etc dus ik heb gewoon een verkeerde aankoop gedaan.
Ik gebruik m nu voor Netflix, mail, studie en tekstverwerking. Alleen hij kan windows 10 al niet meer bijwerken omdat de harde schijf vol zit!
Ik kan nu niet normaal iets opslaan zonder iets anders eraf te moeten halen. Dus dacht ik aan een externe harde schijf...maar zal dat inloed hebben op het presteren van de laptop, snelheid etc?
Of kan ik gewoon beter op zoek gaan naar een betere laptop en deze proberen te verkopen? Uiteraard heeft de goedkoopste oplossing mijn voorkeur :-)

Ik hoor graag jullie mening!

Groet Patrice

Beste antwoord (via Anoniem: 899343 op 20-03-2017 15:40)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:50
Ik zou gaan voor een andere laptop.
De laptop die je nu hebt heeft maar 32GB opslagruimte. DIt is gewoon te weinig. Soms is het mogelijk om de schijf of het flash te vervangen door iets groters maar je hebt ook kans dat dit op het moederbord is gesoldeerd. Dan is het niet te vervangen. SOms kan er dan ook nog een extra hdd of ssd in. Maar om dat zeker te weten moet je hem los schroeven.

Een externe harde schijf voor je bestanden helpt wel maar je blijft gewoon weinig ruimte houden. En met alle windows updates word dat alleen maar minder.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289295

HDD vervangen door een grotere SSD.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:50
Ik zou gaan voor een andere laptop.
De laptop die je nu hebt heeft maar 32GB opslagruimte. DIt is gewoon te weinig. Soms is het mogelijk om de schijf of het flash te vervangen door iets groters maar je hebt ook kans dat dit op het moederbord is gesoldeerd. Dan is het niet te vervangen. SOms kan er dan ook nog een extra hdd of ssd in. Maar om dat zeker te weten moet je hem los schroeven.

Een externe harde schijf voor je bestanden helpt wel maar je blijft gewoon weinig ruimte houden. En met alle windows updates word dat alleen maar minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:21

Barrycade

Through the...

Tja dit soort laptops zijn gewoon een crime. Een tablet in een laptop jasje.
Volgens de makers moet je maar aan de Dropbox oid om je bestanden te stallen.

HDD vervangen zal het niet worden. Dus of een externe HDD aansluiten (USB3 en een SSD het liefst) of gewoon je verlies nemen en doorverkopen en een laptop nemen met een HDD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Zit geen HDD in, alleen een 32GB flash module, vermoedelijk gesoldeerd zoals bij de Streams.
Ik denk dat, zeker omdat je zegt dat je weinig kennis hebt, het beter is om deze te verkopen en een andere laptop aan te schaffen. Anders moet je namelijk altijd je externe schijf meenemen en blijft de SSD vol tenzij je je hele gebruikersprofiel op de externe schijf plaatst. Zit-ie er niet in en je start weer op, dan krijg je weer narigheid. Goedkoop is duurkoop, zoek hier in de pricewatch een model met een 120GB SSD als minimum, zou voor wat je doet voldoende moeten zijn. Ga niet met een harde schijf rommelen, tenzij die er als extra ook in zit.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wel wat mee. Ik denk inderdaad dat ik de laptop maar te koop zet en een andere ga aanschaffen, nu weet ik iig waar ik op moet letten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:05
Een Laptop vervangen kost je altijd wat. Dus voordat je dat doet zou ik even andere opties overwegen.

Is de laptop vlot genoeg in gebruik, zijn er andere problemen los van de beperkte opslag? Zo nee, dan de volgende punten.

- Het lijkt er op alsof de eMMC module wel te vervangen is. Nadeel is dat je een vervangende 64GB (max. grootte) variant moet vinden. Zal de hoofdprijs kosten en 64GB is ook niet ruim.

- Er zit een optische drive in. Deze verruilen met een diskbay geeft je de mogelijkheid om extra terrabytes te plaatsen (uitgaande van 2,5" schijven). Kosten kun je rekenen op ong. 30 + prijs SSD/HDD.
Ik heb zelf deze pricewatch: Silverstone Treasure TS06B Zwart in gebruik. Werkt prima. Er zijn voor een paar euro minder ook bays te koop zonder behuizing, waarmee de optical dus niet meer te gebruiken is.

Handleiding van HP t.b.v. vervanging onderdelen: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c05273274

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou dit een goede koop zijn?

Asus ZenBook UX310UA-FC075T Full HD 13,3 inch Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:05
Anoniem: 899343 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:58:
Zou dit een goede koop zijn?

Asus ZenBook UX310UA-FC075T Full HD 13,3 inch Laptop
Zal wel iets sneller zijn. Maar is dat de prijs waard? Je zit dan nog steeds met een ruimtebeperking mogelijk. Mijn C: schijf is nu 107GB vol, dat is zonder data, die staat ergens anders. 1 (niet al te groot) spel en niet super veel applicaties. Nu heeft iedereen andere opslageisen, daarom voor jezelf nagaan of 128GB (119 in Windows) genoeg is.

En om het ons gemakkelijk te maken; als je een product uit de Pricewatch bedoelt, plak dan gewoon de URL in je bericht. Dan krijg je automagisch het format zoals in mijn vorige bericht.

Addicted to silent computing

Pagina: 1