Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goedkoopste laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai allemaal,

Ik wil graag een superduper goedkope laptop kopen. Kan ook 2e hands zijn. Wat ben ik dan kwijt? Ik wil minimaal Windows 7 erop kunnen draaien. Via marktplaats kom ik niet veel tegen die werkt namelijk.

Waarom heb ik dit nodig?
Ik heb een main laptop en ik test dingen graag. Mochten er dingen verkeerd gaan wil ik in staat zijn om even van laptop te switchen.

Dus alleen nodig voor WiFi...lekker browsen...

Ik wil max 50 euro kwijt. Is dit mogelijk? :)

Is een raspberry pi ook een optie?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2017 12:10 ]

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:44
Kijk hier ff tussen: https://tweakers.net/aanbod/

• PaRaDoX4
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Rpi Draait alleen Linux.....

Verder. zoek op marktplaats naar een afdankertje? Denk niet dat je dat wilt tho.

of Hier op tweakers.

[ Voor 38% gewijzigd door PaRaDoX4 op 20-03-2017 12:12 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou denk ik dat budget iets oprekken en een gebruikte ThinkPad zien te bemachtigen. Ik heb een T61 bijvoorbeeld, die kan nog steeds prima mee, al loopt ie onderhand de nodige generaties achter (dat komt met name door de SSD die er intussen in zit). Maar 50 euro is weer iets te laag daarvoor, dus dat is een afweging die je moet maken.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
PaRaDoX4 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:10:
Rpi Draait alleen Linux.....

Verder. zoek op marktplaats naar een afdankertje? Denk niet dat je dat wilt tho.

of Hier op tweakers.
Cyphax schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:14:
Ik zou denk ik dat budget iets oprekken en een gebruikte ThinkPad zien te bemachtigen. Ik heb een T61 bijvoorbeeld, die kan nog steeds prima mee, al loopt ie onderhand de nodige generaties achter (dat komt met name door de SSD die er intussen in zit). Maar 50 euro is weer iets te laag daarvoor, dus dat is een afweging die je moet maken.
Is het mogelijk via China een te bestellen zonder extra kosten te maken? Dan vind ik het niet erg om circa 50 te betalen.

Of zijn daar regels aan verbonden omdat het een laptop is? Of ligt dat alleen aan het prijs?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:28:

Is het mogelijk via China een te bestellen zonder extra kosten te maken? Dan vind ik het niet erg om circa 50 te betalen.

Of zijn daar regels aan verbonden omdat het een laptop is? Of ligt dat alleen aan het prijs?
Nee officieel zit je met invoerrechten en btw. En als de vervoerder je pakketje voor je inklaart dan rekenen ze hier ook kosten voor.

Trek gewoon iets van Marktplaats.

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:10
pricewatch: HP CQ61-320SD

De allergoedkoopste in Pricewatch

V&A aangeboden: Packard Bell dot s.NL/098

De allergoedkoopste in V&A

Ik zou dat geld gewoon in eigen zak steken of doorsparen :P

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:00
Die HP is m.i. nog een best aardige laptop. SSD erin, en het zal redelijk te gebruiken zijn. De bouwkwaliteit is nog best redelijk voor de lage prijs die je betaalt.
Flink nadeel is natuurlijk wel de lage resolutie, en het ruk scherm wat er altijd in dit soort laptops zit.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:28:
[...]

[...]

[...]

Uit china bestellen is altijd moeilijk. Vaak goedkoper maar als jouw pakketje bij de douane eruit wordt gepikt mag jij de onderzoekskosten betalen. (of het is al aangegeven maar dan is je paket je sowieso duuder).

+ het is altijd maar de vraag of je krijgt wat er geadverteerd staat. + 9/10 wilt dat je met western union cheques betaalt (oplichting)

Als het toch maar een dingetje is om op te testen, koop een afdankertje op marktplaats of hier op tweakers.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Verwijderd

.Maarten schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:32:
Nee officieel zit je met invoerrechten en btw. En als de vervoerder je pakketje voor je inklaart dan rekenen ze hier ook kosten voor.

Trek gewoon iets van Marktplaats.
Klopt, de inklaringskosten zijn altijd een vast bedrag van € 13,- indien er een waarde van meer dan 22 euro op het pakket vermeld staat. https://www.postnl.nl/ont...deren-uit-het-buitenland/
PaRaDoX4 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:07:
Uit china bestellen is altijd moeilijk. Vaak goedkoper maar als jouw pakketje bij de douane eruit wordt gepikt mag jij de onderzoekskosten betalen. (of het is al aangegeven maar dan is je paket je sowieso duuder).
Indien er een waarde van meer dan 22 euro op het pakket vermeld staat zou de douane je pakket dus inderdaad volgens hun regels moeten 'onderscheppen' ja. En dan ben je sowieso € 13,- aan inklaringskosten kwijt, plus nog de BTW er overheen zoals gezegd (en een heel klein beetje invoerrechten). Vaak vermelden ze wel een lager bedrag erop, waardoor je toch wat gunstiger uitkomt. O-)
+ het is altijd maar de vraag of je krijgt wat er geadverteerd staat. + 9/10 wilt dat je met western union cheques betaalt (oplichting)
Nou ja, wat een onzin. Je kan gewoon met iDeal betalen op AliExpress en je hebt 60 dagen kopersgarantie en direct je geld terug als je een dispute opent dat er iets niet of niet goed geleverd is. Ik heb zelf al tientallen keren wat uit China gekocht en dat was altijd allemaal harstikke goed in orde. Slechts 1 keer duurde het me te lang voordat een fabrikant zijn ding opstuurde, dispute geopend en mijn poen werd direct teruggestort. Dit werkt eigenlijk gewoon nog beter dan een NL winkel, want Ali Express zit ertussen.

Anyway, leuk spul (uit China) te vinden voor TS, ook op Marktplaats. Misschien zoiets als dit? https://www.marktplaats.n...Id=0&postcode=&distance=0 Wellicht doen ze er nog wat van af. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2017 13:23 ]

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:19:
[...]

Klopt, de inklaringskosten zijn altijd een vast bedrag van € 13,-. https://www.postnl.nl/ont...deren-uit-het-buitenland/

[...]

Nou ja, wat een onzin. Je kan gewoon met iDeal betalen op AliExpress en je hebt 60 dagen kopersgarantie en direct je geld terug als je een dispute opent dat er iets niet of niet goed geleverd is. Ik heb zelf al tientallen keren wat uit China gekocht en dat was altijd allemaal harstikke goed in orde. Slechts 1 keer duurde het me te lang voordat een fabrikant zijn ding opstuurde, dispute geopend en mijn poen werd direct teruggestort. Dit werkt eigenlijk gewoon nog beter dan een NL winkel, want Ali Express zit ertussen.

Anyway, leuk spul (uit China) te vinden voor TS, ook op Marktplaats. Misschien zoiets als dit? https://www.marktplaats.n...Id=0&postcode=&distance=0 Wellicht doen ze er nog wat van af. :)
okay AliExpres is de uitzondering, altijd goeie zaken mee gedaan (al heb ik daar ook goeie en selchte ervaringen) Had het meer over direct bestellen zonder man in the middle bedrijven zoals ebay alibaba of aliexpres

Verwijderd

PaRaDoX4 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:22:
[...]
okay AliExpres is de uitzondering, altijd goeie zaken mee gedaan (al heb ik daar ook goeie en selchte ervaringen) Had het meer over direct bestellen zonder man in the middle bedrijven zoals ebay alibaba of aliexpres
Okay :)

Wat ook wel handig is, is om te kijken of de leverancier ook een EU warehouse heeft waar ze uit verzendt, dan heb je nooi btw, invoer- en inklaringskosten. Maar dat wist je vast al.

Sowieso bestel ik zelf idd alleen bij een man-in-the-middle bedrijf, ik heb geen zin in geklooi zoals jij zegt. :)

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

PaRaDoX4 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:07:
[...]

Western Union wordt niet / nauwelijks gebruikt door Chinezen. oa. omdat vrijwel geen enkele bank het aanneemt dus omwisselen naar RMB gaat niet lukken.

@rotterdamz voor 50 euro heb je geen laptop uit China. Zelfs Win7 tablets zijn al duurder. Dan kan je beter inderdaad voor 2de hands hier op Tweakers kijken.
Pagina: 1