Toon posts:

Ingevulde cellen automatisch ergens tussen voegen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excel 2013

Wellicht dat een soortgelijke vraag al eerder is gesteld, maar ik loop hierop vast in excel.
Ik gebruik een tabblad in excel, waar ik van alles invul.
Dit zet hij overal in verschillende documenten door.

Nu heb bij een paar tabbladen een standard format, maar af en toe moet daar nog iets tussen komen.
Ik heb op het invulblad een aantal selectievakjes toegevoegd. Zodra deze aangevinkt zijn moet hij een stuk tekst weghalen uit een tabblad Data en dat moet hij weer op een ander blad er tussen voegen.

Misschien dat het vaag klinkt, maar ik begin net echt veel gebruik te maken van Excel. :P
Ik hoop dat een van jullie mij hiermee kan helpen.

Grt. Daley

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Misschien als je googlet op Excel ipv Excell?

Als je dit goed wilt laten werken, moet je met macro's gaan werken. Aangezien je net begint met Excel, raad ik je aan om je wens voorlopig te laten varen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Eventueel met een Als/If formule? Moet het per se met vinkjes werken? Of mag het ook als er iets in de cel is ingevuld?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Flimovic schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:10:
Eventueel met een Als/If formule? Moet het per se met vinkjes werken? Of mag het ook als er iets in de cel is ingevuld?
Een als/if formule gaat nooit ervoor zorgen dat cellen verplaatst (bestaat eigenlijk niet in Excel), ingevoegd of verwijderd worden.
Vinkjes is geen probleem, maar die zullen dan een macro moeten triggeren die de cellen op de juiste plaats invoegt en ergens anders verwijderd. Het is mogelijk, maar erg lastig te bouwen en niet iets waar je via een forum even een oplossing voor kunt geven.

Een oplossing zou kunnen zijn dat TS op de tabbladen met het 'output'format standaard de cellen tussenvoegt die gevuld moeten worden zodra een vinkje is aangevinkt, die blijven dan leeg als ze niet gevuld worden. Maar dan verdwijnt eigenlijk het nut van de vinkjes. Je zou dan nog wel via 'voorwaardelijke opmaak' o.i.d. dit er redelijk netjes uit kunnen laten zien maar ook dat is iets waar even wat tijd en moeite in gaat zitten om dat te maken.

Excel is gewoonweg niet bedoeld voor dit soort dingen, dan ben je eigenlijk beter af met Access. Dat ken ik dan weer niet goed genoeg, dus daar kan ik je niet in helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icephase schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:09:
Misschien als je googlet op Excel ipv Excell?

Als je dit goed wilt laten werken, moet je met macro's gaan werken. Aangezien je net begint met Excel, raad ik je aan om je wens voorlopig te laten varen...
De standaard dingen beheers ik wel.Zo heb ik ook al eerder met macro's gewerkt. Het gaat mij meer om de formules die erin zou moeten voegen.

Grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flimovic schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:10:
Het zou inderdaad ook goed zijn, dat hij alleen een cel weergeeft en er tussen plakt, zodra een cel tekst bevat.
Als je daar wat mee zou kunnen, dan zou het ook prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:12:
[...]

De standaard dingen beheers ik wel.Zo heb ik ook al eerder met macro's gewerkt. Het gaat mij meer om de formules die erin zou moeten voegen.

Grt.
Dan snap je het niet volgens mij, want wat je wilt heeft niks met formules te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icephase schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:29:
[...]

Een oplossing zou kunnen zijn dat TS op de tabbladen met het 'output'format standaard de cellen tussenvoegt die gevuld moeten worden zodra een vinkje is aangevinkt, die blijven dan leeg als ze niet gevuld worden. Maar dan verdwijnt eigenlijk het nut van de vinkjes. Je zou dan nog wel via 'voorwaardelijke opmaak' o.i.d. dit er redelijk netjes uit kunnen laten zien maar ook dat is iets waar even wat tijd en moeite in gaat zitten om dat te maken.
Zou je hier wat dieper in op willen gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:58:
[...]

Zou je hier wat dieper in op willen gaan?
Nee. Sorry als dat bot klinkt, maar het is niet echt ingewikkeld en prima te leren via Google en de help-functie in Excel. Ik ga echter niet jouw werk voor je zitten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icephase schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:00:
[...]

Nee. Sorry als dat bot klinkt, maar het is niet echt ingewikkeld en prima te leren via Google en de help-functie in Excel. Ik ga echter niet jouw werk voor je zitten doen.
Oké. In ieder geval bedankt voor je tip dan. ;)
Pagina: 1