Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 09:13
Ik zoek
Degelijke oortjes die tegen veelgebruik kunnen (dagelijkse pendelrit fiets - trein - metro)

Wat is je budget?
Vorige waren rond de 50 EUR maar kabel begaf het ALTIJD na een jaar tot twee jaar. Het mag wat meer kosten als ik daar tegenover stevigere kabels krijg. budget zit zo rond de € 100. Al hangt dit af van wat degelijke oortjes minstens kosten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijks gebruik voor pendelrit alsook wekelijkse fiets- en looptochten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ondertussen al driemaal Sennheiser gehad. Tweemaal CX 400 II en 1 maal CX 5.00G. Met name die laatste was verschrikkelijk op vlak van kwaliteit, flinterdunne kabel en heeft het ondertussen ook begeven na een jaar ongeveer. Sennheiser hoeft niet meer.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het zelfs mogelijk om degelijke oortjes te vinden waarbij de kabel het niet begeeft aan de connector binnen het jaar of moet ik dan toch maar overstappen op bluetooth?

Alvast bedankt voor de hulp/advies.

Beste antwoord (via reaper_unique op 23-03-2017 15:00)

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Voor welke muziekstijlen zullen de in-ears primair gebruikt worden? Mogelijkheden zijn er te over, echter zijn er de nodige verschillende klankkleuren mogelijk waartussen je ook nog kunt gaan kiezen. Houd je van neutraal geluid (geen overdreven sterke bas, geen overdreven scherpe hoge tonen), dan zijn bijvoorbeeld de Shure SE215 IEM's een goede optie. Alle onderdelen daarvan zijn los te verkrijgen waardoor de kans veel kleiner is dat ze binnen afzienbare tijd 'total-loss' raken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Ik heb zelf: pricewatch: Sony STH30 (Wit)

Gebruik ze al jaren op de fiets en tijdens hardlopen.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:13
Als je geen problemen hebt om een headset uit china te halen kijk dan eens naar Xiaomi headsets.
Heb zelf goede ervaringen ermee, zowel met de goedkopere als een duurdere ~20 euro.
http://www.banggood.com/O...1044879.html?rmmds=search - Goedkope variant
http://www.banggood.com/O...1103184.html?rmmds=search - Duurdere variant
Voor dat geld kun je zelfs van de duurdere variant een reserve exemplaar kopen mocht de headset defect raken. Let wel op, tot 22 euro kun je orders uit China doen zonder extra kosten (invoerrechten/btw etc.)

Kijk hierbij naar een platte kabel, minder snel in de knoop en gaat zeker langer mee.

Edit: Zie net in een ander topic dat deze in de sale zijn:
http://www.gearbest.com/earphones/pp_261864.html wellicht ook een optie.
Verder gebruik ik al een aantal jaar xiaomi oordopjes. Daarvoor vaak merkloze die zo kapot waren.
Onlangs met een waardebon philips sportheadset gekocht maar geluid is echt bedroevend vergeleken met de 3-5x goedkopere xiaomi headset die ik gebruikte.

[ Voor 52% gewijzigd door Purehz op 20-03-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
Die van Xiaomi lijken me wel interessant. Bedankt beiden.

Zijn er nog alternatieven?

[ Voor 26% gewijzigd door reaper_unique op 20-03-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:09

DikkeBMW

Live '25

reaper_unique schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:06:
Die van Xiaomi lijken me wel interessant. Bedankt beiden.

Zijn er nog alternatieven?
Ik heb zelf oortjes van House of Marley. Deze geloof ik pricewatch: The House of Marley Uplift Midnight (Met Microfoon) (Bruin, Zwart)
Heb ze voor 2 of 3 tientjes gekocht en de kwaliteit is verrassend goed. Voor een audiofiel vast en zeker te min, maar voor dagelijks gebruik op de fiets/ov etc zeer fijn. Stoffen kabel, dus veel minder snel knopen erin etc. Het oude paar heeft het een jaar of 2 volgehouden, zeer intensief gebruik.

Misschien niet de beste die er zijn, maar prijs/kwaliteit verhouding vind ik hier zeer goed.

fookin mad fer it

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Voor welke muziekstijlen zullen de in-ears primair gebruikt worden? Mogelijkheden zijn er te over, echter zijn er de nodige verschillende klankkleuren mogelijk waartussen je ook nog kunt gaan kiezen. Houd je van neutraal geluid (geen overdreven sterke bas, geen overdreven scherpe hoge tonen), dan zijn bijvoorbeeld de Shure SE215 IEM's een goede optie. Alle onderdelen daarvan zijn los te verkrijgen waardoor de kans veel kleiner is dat ze binnen afzienbare tijd 'total-loss' raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

CEA > MAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
bdalenoord schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:46:
Het varieert sterk maar voornamelijk pop, dance, rock, metal en klassiek. Ik weet dat dit nogal vaag is maar zoals gezegd, varieert het veel. Ik wil gerust wat meer betalen maar het gaat mij voornamelijk om een zo robuust mogelijke constructie en dan met name rond de connector want dat is het eerste dat het begeeft bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
@reaper_unique Een heel brede muzieksmaak vraagt AFAIK om neutrale doppen, de Shure's zijn dan een prima optie omdat ze bedoeld zijn als in-ear monitors en dus vrij neutraal zijn. Daarnaast zijn ze volgens velen heel robuust beoordeeld en mochten ze onverhoopt defect raken dan zijn alle onderdelen, waaronder de kabel, vervangbaar zijn.

Ze hebben overigens geen inline controls of microfoon, het zijn echt alleen oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
Het feit dat ze alleen oordopjes zijn is eigenlijk niet slecht, ik gebruik dat toch amper omdat de meeste enkel pauze en stiller/luider hebben, wat ik bijna nooit gebruik voor muziek.Het is voor interessant dat je de kabel kan losmaken. Komt dit gemakkelijk los tijdens gebruik (denk aan lopen)? Of zit vrij goed vast (al dan niet via een soort kliksysteem)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Als je echt wat anders wilt proberen. De Venture Electronics VE MONK Plus is een nieuwe hype in oortelefoontjes (reviews bijv. hier of op Amazon). Voor $5 (plus verzend) een echt goede headset, een paar dollar meer voor met microfoon of met iPhone controls. Verkrijgbaar op Aliexpress, ik gebruik hem iedere dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hiekikowan
@reaper_unique de kabels zitten als ik het goed heb met een draai-klik systeem vast, vrij standaard bevestiging voor oortelefoons die eigenlijk nooit los gaat. De SE215's worden ook veel gebruik voor live stage-performances, waar een muzikant echt niet altijd stilstaat dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Pagina: 1