adsl beveiliging, hoe werkt dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelkw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 23:05
Daar ben ik gewoon benieuwd naar :)

Ik vraag me dus af hoe KPN ziet dat jij het bent en niet iemand anders met die loginnaam. Ik heb een keer geprobeerd in te loggen met de username+password van iemand anders (die had namelijk Fast ADSL :P). Inloggen werkt wel, maar het probleem is dat je dan dus eigenlijk gewoon geen verbinding hebt met internet, je kunt nix.
Nou vraag ik me dus af hoe KPN dat beveiligd heeft. Is dat het lijnidentificatienummer of het MAC adres van 't modem/ethernetkaart (als dat modem er al 1 heeft)?? Of misschien toch iets heel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24259

misschien wel via je telefoon nummer, het gaat via je telefoon lijn, zou best kunnen. Weet het niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29271

Ik denk dat het in de centrale zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelkw
Zou best kunnen idd...

Op de brief die ik toen van KPN kreeg stond een lijnidentificatienummer. Dat zou ik ergens moeten invullen, maar ik ben 't echt nog nergens tegengekomen.
Weet iemand misschien waar ik dat kan invullen cq. veranderen? Misschien issut dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelkw
Niemand?

Zijn er hier dan niet meer mensen benieuwd naar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:50
Ik heb zelf een basic abonnement en ik heb geporbeerd in te loggen thuis met de login van mijn baas die fast adsl heeft. Inloggen gaat goed en surfen ook. Je gaat alleen met de snelheid van basic abo.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelkw
Op donderdag 05 juli 2001 12:48 schreef Tonnetje het volgende:
Ik heb zelf een basic abonnement en ik heb geporbeerd in te loggen thuis met de login van mijn baas die fast adsl heeft. Inloggen gaat goed en surfen ook. Je gaat alleen met de snelheid van basic abo.
Da's vaag... maar 't werkt dus opzich wel

Weet niemand hier hoe ze je identificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 08:07
Bij je aanvraag moet KPN toch iets in de centrale omzetten, misschien staat daar wel een apparaatje waarmee ze de up/downstream kunnen instellen! :?

My weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Elke aansluiting heeft in de centrale z'n eigen modem. Kan me voorstellen dat ze de static IP-adressen van de abbonees koppelen aan dat bepaalde modem. Bij een verkeerde UserID/IP-adres combo is dat makkelijk af te blokken.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24047

ik denk dat de modems hardware matige macadressen hebben, en dat daarna gekeken wordt als je inlogt.... i guess... trouwens van die ip adressen was ook geen slechte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capedro
Op donderdag 05 juli 2001 14:45 schreef arjo_kamp het volgende:
ik denk dat de modems hardware matige macadressen hebben, en dat daarna gekeken wordt als je inlogt.... i guess... trouwens van die ip adressen was ook geen slechte...
Een collega van me heeft al een andere ADSL modem er aan hangen :) en die draaien stabieler dan die van Alcatel 8-) Doel jij op de modems thuis of in de Telcentrale van KPN :?

My weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24047

een ander modem thuis, maar weet ik niet zeker, als je wisselt van abbo, krijg je dan een ander modem?

Zoniet, dan kan het natuurlijk ook nog software matig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1713

Op donderdag 05 juli 2001 16:50 schreef capedro het volgende:

[..]

Een collega van me heeft al een andere ADSL modem er aan hangen :) en die draaien stabieler dan die van Alcatel 8
[off-topic]
Welk type is dat precies? :P
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelkw
Nah, dat denk ik niet. Want je krijgt gewoon dezelfde CD als iedereen krijgt.

Dus zou het dan zo zijn dat ze het MAC-adres van je modem controleren met de een of andere DB in de centrale bij KPN en zo kijken of je Fast/Basic bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Laatst online: 05-06 20:49

igmar

ISO20022

Daar ben ik gewoon benieuwd naar :)

Ik vraag me dus af hoe KPN ziet dat jij het bent en niet iemand anders met die loginnaam.
KPN doet geen authorisatie, providers doen dat zelf. De KPNN authorisatie is er sinds kort uitgesloopt.

Ik weet alleen niet of een specifieke aansluiting gekoppeld is een aan bepaalde provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester

The Jester

Op donderdag 05 juli 2001 16:54 schreef arjo_kamp het volgende:
een ander modem thuis, maar weet ik niet zeker, als je wisselt van abbo, krijg je dan een ander modem?

De provider stuurt een clock. Bij een fast-ADSL wordt gewoon het clock-signaal verhoogt.
Zou wel lekker zijn als je thuismodem clocksource zou zijn. Lekker met 6Mb/S werken ipv 512K..

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capedro
Op donderdag 05 juli 2001 17:01 schreef Decs het volgende:

[..]

[off-topic]
Welk type is dat precies? :P
[/off-topic]
[ff verder off-topic]
Bij het bedrijf waar ik werk kunnen we gewoon ALLE adsladapters/routers inkopen die we maar willen. Onze leveranciers zijn o.a. participant op de amerikaanse markt... en daar kan je gewoon losse adsladaptertjes kopen (Cisco etc...). Dus wij kunnen ze ook gewoon inkopen, dat gel*l van KPN/ISP is gewoon eerste klas onzin!

BETERE ADSLADAPTERS ZIJN GEWOON TE KOOP

ik vermoed dat KPN een deal heeft met Alcatel om die rotzooi te leveren. KPN haal(in ieder geval haalde) een hoop spullen bij Alcatel (de Homevox, diverse toestellen). Mijn Pa heeft bij Alcatel gewerkt en kwam een keertje met een homevox thuis... stickertje er af gepeuterd en er stond "KPN Telecom".
[/ff verder off-topic]

My weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester

The Jester

Natuurlijk zijn er betere te koop. Sterker nog, als de KPN geen koppel-verkoop methodes er op nahield (verplichting tot KOOP!), had ik ipv zo'n alkutel wel een ADSL-routertje gekocht.

Omdat ik m'n geld maar één keer kan uitgeven, doe ik dus maar met het modempje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelkw
De provider stuurt een clock. Bij een fast-ADSL wordt gewoon het clock-signaal verhoogt.
Zou wel lekker zijn als je thuismodem clocksource zou zijn. Lekker met 6Mb/S werken ipv 512K..
En is dat dan niet op de een of andere manier te faken? Zal wel aardig beveiligd zijn, maar nix is helemaal veilig...

Trouwens, die Alcatel dingen zullen best kutdingen zijn, ben ik ook heilig van overtuigd (ik heb ook een mooi donkerblauw kastje hier naast me staan), maar wat bereik je met een beter modem dan? Sneller wordt 't niet iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 13:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Sneller wordt 't niet iig...
Nee, en 't is al stabiel zat.
De laatste ker dat bij mij ADSL down was, was toen ik mijn Linuxrouter rebootte, en dat is momenteel ook alweer een dag of 36 geleden.
* Arjan A heeft 128 MB klaarliggen en wacht netjes tot de Linuxbak gereboot kan worden, eerder komen ze er niet in

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelkw
Op zaterdag 07 juli 2001 00:04 schreef Arjan_A het volgende:

[..]

Nee, en 't is al stabiel zat.
De laatste ker dat bij mij ADSL down was, was toen ik mijn Linuxrouter rebootte, en dat is momenteel ook alweer een dag of 36 geleden.
* roelkw heeft 128 MB klaarliggen en wacht netjes tot de Linuxbak gereboot kan worden, eerder komen ze er niet in
Dat bedoel ik... waarom willen jullie dan andere modems? Wat is er mis met de Alcatels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29050

Op vrijdag 06 juli 2001 17:58 schreef The_Jester het volgende:
Natuurlijk zijn er betere te koop. Sterker nog, als de KPN geen koppel-verkoop methodes er op nahield (verplichting tot KOOP!), had ik ipv zo'n alkutel wel een ADSL-routertje gekocht.

Omdat ik m'n geld maar één keer kan uitgeven, doe ik dus maar met het modempje...
Wat is het probleem met Alcatel ? Misschien voor de duidelijkheid even zeggen dat xDSL ontwikkelt is door Alcatel, en dit wel hier in Antwerpen. Ik heb trouwens zelf een interne Alcatel Speedtouch, en heb daar niks klagen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelkw
Waar blijven die mensjes die zeggen dat Alcatel zo kut is nou?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-s
  • Laatst online: 20-05 15:52

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Het apparaat in de centrale, de DSLAM, waarin alle koperlijnen naar de huizen met ADSL gaan, geeft aan de IP-stroom (ATM) van een lijn een lijn-id mee. De IP-switching/routing apparatuur (mbv SMS) kan op basis daarvan beslissen hoeveel bandbreedte je krijgt.niets meer, niets minder.

Het heeft dus niets met beperkingen van je modem oid te maken. Het zijn puur instellingen in de apparatuur in de infrastructuur van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlrensen
  • Laatst online: 06-06 23:59

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Heb je wel eens geprobeert om met een fast-abo en de ADSL-modem op je hub 4 PC's tegelijk op internet te krijgen? Ik heb nu gelukkig een NAT-router gebouwd, maar meestal was drie tegelijk het maximaal haalbare, de vierde kon pas inloggen als een van de andere was uitgelogd. Bovendien liep de modem zelfs met twee tegelijk na enkele uren al vast.
Ik heb de upgrade voor de modem geinstalleerd, en dat hielp niet.
Dit was wel nog voor de verdwijning van het dashboard, momenteel loopt de modem niet meer zo vaak vast, maar er staat dan ook maar 1 PC op ingelogd.
Voor gebruik door 4 users zijn die modems echt brakker dan brak.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelkw
Het apparaat in de centrale, de DSLAM, waarin alle koperlijnen naar de huizen met ADSL gaan, geeft aan de IP-stroom (ATM) van een lijn een lijn-id mee. De IP-switching/routing apparatuur (mbv SMS) kan op basis daarvan beslissen hoeveel bandbreedte je krijgt.niets meer, niets minder.
Het heeft dus niets met beperkingen van je modem oid te maken. Het zijn puur instellingen in de apparatuur in de infrastructuur van KPN.
Kijk, daar hebben we wat aan, THNX! Dus ik moet echt gaan inbreken in de centrale.. hmmz >:)
blaat...
Voor gebruik door 4 users zijn die modems echt brakker dan brak.
Owkeej, daar zit misschien wat in ja. Ik heb een simpel basic-abbo, dus dat merk ik niet echt. Ik gooi de boel gewoon via een netwerk. Is het trouwens niet mogelijk om die 4 lijnen te combineren? Of heb je gewoon 1x1024/512 en niet 4x1024/512?
Weet je trouwens zeker dat het niet aan de configuratie van je computer / aan je netwerkkaart lag dat het niet zo goed ging? Als je zo'n crappy-NIC gebruikt, maakt dat misschien ook wel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capedro
Owkeej, daar zit misschien wat in ja. Ik heb een simpel basic-abbo, dus dat merk ik niet echt. Ik gooi de boel gewoon via een netwerk. Is het trouwens niet mogelijk om die 4 lijnen te combineren? Of heb je gewoon 1x1024/512 en niet 4x1024/512?
Weet je trouwens zeker dat het niet aan de configuratie van je computer / aan je netwerkkaart lag dat het niet zo goed ging? Als je zo'n crappy-NIC gebruikt, maakt dat misschien ook wel uit...
4x1024/512...... ik denk het niet!!! Zou wel leuk zijn, misschien als je meerdere aansluitingen hebt... 4x Fast Abbo $$$$$$ ;(
Kijk, daar hebben we wat aan, THNX! Dus ik moet echt gaan inbreken in de centrale.. hmmz
Hoop niet dat je gepakt wordt!!! 8-)

Artikel 138 juncto 139 juncto 139A juncto Artikel 89 Wetboek van Strafrecht
Maximaal 6 maanden brommen of een boete van maximaal 10.000 piek |:(

Juncto = zie verder
Juncto = onderdeel juristentaaltje :+ (Iets wat trouwens hartstikke kewl is)

My weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelkw
Op zaterdag 07 juli 2001 23:09 schreef capedro het volgende:

Hoop niet dat je gepakt wordt!!! 8-)

Artikel 138 juncto 139 juncto 139A juncto Artikel 89 Wetboek van Strafrecht
Maximaal 6 maanden brommen of een boete van maximaal 10.000 piek |:(

Juncto = zie verder
Juncto = onderdeel juristentaaltje :+ (Iets wat trouwens hartstikke kewl is)
Mmmm. Tsja, daar zit dus wat in. M'n vader is ook nog rechter, die zal 't er ook wel niet echt mee eens zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capedro
Ok... als je zaak voorkomt en het OM weet niet dat je pa de rechter is!!!

Laat je pa jouw dan gewoon vrijspreken... op grond van verzachtende omstandigheden :+ (ADSL mag best wat sneller ;) )

Maar laat het OM het niet horen anders moeten ze je pa wraken (Titel IV Wetboek van strafvordering) :7

My weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlrensen
  • Laatst online: 06-06 23:59

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

je hebt 1x1024/512. Wat wel kan, is als je met meerdere mensen via een NAT-router bezig bent, zelf niet via de NAT-router inbellen, maar via de modem. Dan heb jij de helft, en de rest de andere helft >:) Ik heb het alleen nog niet geprobeert ;)
Mijn NIC is een 3-com, en ja, hij stond op 10 MBit/half duplex. Alle instellingen waren gewoon goed. Ik heb een aantal keer met de xs4all en de MXStream helpdesks gebeld, en bij xs4all gaven ze gewoon aan dat de filmware :r brak is.
Daarbuiten, krijgen nieuwe gebruikers nog maar 1 IP bij een fast-ADSL. Officieel omdat de andere 3 nauwelijks gebruikt werden en ivm IP-schaarste. Het zou best eens kunnen dat de brakheid van de modems daar ook wat mee te maken had, ze bieden in ieder geval niet eens een optie om er wel 4 te krijgen.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29690

xs4all niet nee, maar planet geeft nogsteeds 4 ip's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelkw
Op maandag 09 juli 2001 16:26 schreef jzwarts het volgende:
xs4all niet nee, maar planet geeft nogsteeds 4 ip's
Weet je dat wel zeker? Dacht dat er op de site van KPN stond dat alle providers dat af gingen schaffen, maarja.
Misschien lopen ze daar wat achter :)
't Schijnt dat je nog wel kunt zeuren om 4 IP's en dat je 't dan ook nog wel krijgt meestal...
Pagina: 1