Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mertino11
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-11-2021
Huidige situatie
Leeftijd: 21

Opleiding: VMBO-BB --> VMBO-TL --> MBO-4 ICT-Beheerder & MBO-4 Netwerkbeheer --> 2e jaars HBO-ICT System and Network Engineering Student

Werkervaring: 1 jaar servicedesk (0.5 jaar 1e lijns & 0.5 jaar Enterprise servicedesk)

Certificaten: CCENT, CCNA R&S (momenteel bezig met CCNP-SWITCH)

Na mijn huidige situatie
- Doorstromen naar Master System and Network Engineering
- Na master waarschijnlijk Traineeship
- Beroep nog onduidelijk (misschien netwerk engineer of iets relevant)

Ervaringen SNE Master
Ik vroeg mij af of iemand de opleiding System and Network Engineering heeft afgerond op Master niveau en zijn/haar ervaringen kan vertellen. :) Zelf heb ik nog vragen over:

- of je daadwerkelijk algebra nodig had in de opleiding (je krijgt namelijk een toelatingsexamen erover);
- of er verschil is met HBO SNE (als je de HBO-opleiding zelf had afgerond). Je verdiept je als het goed is op het gebied van netwerken of security, terwijl dat HvA ook aanbiedt.
- wat voor kennis je hebt waargenomen in de opleiding zelf et cetera.

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 10:48
Ik heb zelf een vergelijkbaar pad als jij bewandeld van MBO naar WO master (SNE) en SNE gaan doen was de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb.

Toen ik de toelatingstoetsen deed was er ook een wiskunde onderdeel. Hier heb ik met mijn achtergrond ook geen kaas van gegeten maar dat is tijdens de opleiding allemaal goed gekomen.

Tijdens mijn HBO heb ik ook het hele CCNA en CCNP curriculum doorlopen. Dat waren goede bronnen maar ik begon het licht pas echt te zien tijdens SNE.

Ik neem aan dat je de website van SNE ook al gevonden had?

https://www.os3.nl/

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mertino11
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-11-2021
magiel schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:26:
Ik heb zelf een vergelijkbaar pad als jij bewandeld van MBO naar WO master (SNE) en SNE gaan doen was de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb.

Toen ik de toelatingstoetsen deed was er ook een wiskunde onderdeel. Hier heb ik met mijn achtergrond ook geen kaas van gegeten maar dat is tijdens de opleiding allemaal goed gekomen.

Tijdens mijn HBO heb ik ook het hele CCNA en CCNP curriculum doorlopen. Dat waren goede bronnen maar ik begon het licht pas echt te zien tijdens SNE.

Ik neem aan dat je de website van SNE ook al gevonden had?

https://www.os3.nl/
Ik had de website al gevonden, maar ik wist niet dat er nog een PowerPoint stond over de opleiding zelf (ik keek direct naar de onderwerpen voor de toelatingsexamen).

Ik vroeg mij nog af:

- waarom SNE jouw beste beslissing was om te doen (puur uit nieuwsgierigheid ;) )?
- of je na SNE-master direct ging werken of een traineeship had gevolgd?
- wat voor salaris (bruto of netto) je kan verwachten als je SNE-master hebt afgerond inclusief met de stage-ervaringen die je hebt opgebouwd in het MBO & HBO (en eventueel certificaten)?