Buitenspeakers en kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosemoose
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-04 20:42
Hi,

Ik wil buiten een stel speakers installeren, momenteel ben ik aan het denken aan de bose freespace
https://www.bosebelgium.b...vironmental-speakers.html

Dan moet ik enkel nog kabels trekken van mijn kelder naar deze speakers.
Deze kabels gaan ingegraven worden in volle grond. Wat voor type kabel heb ik hier precies voor nodig, want mij lijkt het dat dat met normale speakerkabel niet gaat goedkomen?

Enige tips zijn welkom :)

Moose

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-04 09:24
Ik zou pvc buizen in de grond leggen. (met daar de kabel al in). Op die manier ben je redelijk beveiligd en is het ook nog eens mogelijk om de kabel naderhand te vervangen.

Wanneer je dit gedaan hebt, hoef je denk ik geen speciale kabel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:06
Grondkabel werkt hier ook perfect voor. Dat zal uiteindelijk alleen duurder zijn dan een PVC buis met speaker kabel er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosemoose
Vermits ik niet kan garanderen dat ik overal PVC buis kan steken, denk ik dat grondkabel misschien wel de betere keuze is.

Ik heb wel de indruk dat echte speakerkabel voor ondergronds niet bestaat, of ik kan het alleszins niet vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:06
Speaker kabel is niet meer dan 2 koperen geleiders met een bepaalde diameter en dan het liefst geen vaste kern.
Uiteindelijk is de benodigde diameter van de kabel afhankelijk van de afstand van de versterker tot de speaker.

In dit topic is terug te vinden wat de advies diameter van de kabel is. zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

moosemoose schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:55:
Vermits ik niet kan garanderen dat ik overal PVC buis kan steken, denk ik dat grondkabel misschien wel de betere keuze is.

Ik heb wel de indruk dat echte speakerkabel voor ondergronds niet bestaat, of ik kan het alleszins niet vinden ?
Grondkabel kan ook kapot. Zoek nu al 2 jaar naar de plek waar mijn tuinverlichting sluiting maakt. :X

Volgens mij bestaan er ook draadloze systemen. Ik stream middels BT vanaf mijn laptop naar de tuin naar een BT speaker. Hoeft voor mij in de tuin geen high end te zijn voor wat achtergrond muziek.

[ Voor 17% gewijzigd door 445033 op 20-03-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Zoals hieronder gemeld voegt dit niets toe aan de vraag van TS.

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 21-03-2017 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:48

Jag

Misschien moet je iemand niet dec naar nemen zonder dat je weet hóe het precies zit. Misschien zijn de buren wel erg ver weg bijvoorbeeld.

[ Voor 40% gewijzigd door FeaR op 21-03-2017 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Tjah ik heb gewoon jaen 70 speakertjes ib de tuin. Misschien wel jaren 60. Oke ze zijn in verre staat van ontbinding, maarja staan al 10 jaar buiten en normale speakee kabel door de tuin gelegd. Gebeurt niks zolang je de schep er niet doorheen zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:48

Jag

Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:54:
[...]

Ik weet niet goed wat je hierboven met "niet dec naar nemen" bedoelt??
Ah ja, dat is wellicht niet zo duidelijk :+. Iets met een tablet en 's ochtends vroeg :P. Er moet staat de maat nemen.
Op Rottumerplaat geef ik zoiets nog de beste kans. ;)
Nou misschien woont ie daar wel of in australie of speelt hij heel zachtjes of is het al besproken met zijn buren of enz. Maar je valt deze jongen meteen aan op zijn levenstijl, dat is wellicht niet helemaal terecht :).

Verder zou ik me willen aansluiten bij de comments dat je het beste een pvc pijpje in de grond kan leggen. Buiten dat heeft een luidspreker kabel geen bijzondere eigenschappen nodig anders dan dat deze aardig geleidt, dus niet flinterdun moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosemoose
Nou bedankt voor jullie consideratie voor de buren, maar er is voldoende ruimte tussen mijn huis en dat van de buren :) Dus geluidsoverlast is gelukkig een non issue in deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

moosemoose schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:24:
Nou bedankt voor jullie consideratie voor de buren, maar er is voldoende ruimte tussen mijn huis en dat van de buren :) Dus geluidsoverlast is gelukkig een non issue in deze :)
Vriendelijker was geweest mensen te bedanken voor alle ideeën die ze je hebben aangedragen. ;)
Pagina: 1