Beste mede-tweakers,
Ik ben benieuwd of hier gebruikers zijn van de Draytek SSL-VPN (client).?
Ik gebruik een 2925Ln.
De wan-verbinding bestaat uit LTE, 50/10mbit verbinding, kpn, met vast ip.
Echter haal ik maar throughput ~100kb/s op mijn Windows pc elders (verbonden via glas 100/100), via de Draytek SSL Vpn client.
Nu, als ik ipv SSL-VPN, PPTP kies (wat ik eigenlijk niet wil, vanwege beroerde encryptie en ondersteuning op IOS), haal ik 3,5 megabyte/seconde. uploads (zelfde bestand in het netwerk achter de vpn verbinding)
Iemand suggesties wat ik over het hoofd heb gezien, afgezien van karige implementatie vpn-protocol?
Wat ik al gebrobeerd heb:
Ik ben benieuwd of hier gebruikers zijn van de Draytek SSL-VPN (client).?
Ik gebruik een 2925Ln.
De wan-verbinding bestaat uit LTE, 50/10mbit verbinding, kpn, met vast ip.
Echter haal ik maar throughput ~100kb/s op mijn Windows pc elders (verbonden via glas 100/100), via de Draytek SSL Vpn client.
Nu, als ik ipv SSL-VPN, PPTP kies (wat ik eigenlijk niet wil, vanwege beroerde encryptie en ondersteuning op IOS), haal ik 3,5 megabyte/seconde. uploads (zelfde bestand in het netwerk achter de vpn verbinding)
Iemand suggesties wat ik over het hoofd heb gezien, afgezien van karige implementatie vpn-protocol?
Wat ik al gebrobeerd heb:
- Ik heb al de mtu-size wat getuned op de LTE-interface.
- Pings met dF bit, laten zien dat (zoals te verwachten was), de overhead van TCP vs GRE aanzienlijk is, maar 10x is belachelijk
AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram