NAS Seagate vs. TP Link router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag :

Ik heb sinds kort een nieuwe router, de TP Link TL-WR1043ND v3. Hier wil ik mijn huidige NAS op aansluiten echter lukt me dit niet. Ik heb TPLink gemaild en kreeg dit antwoord :

Wij vermoeden dat uw NAS nog steeds ingesteld staat op uw oude LAN IP van uw vorige router.
U moet de LAN IP vast zetten in uw Seagate NAS die buiten de DHCP server is.

U moet dus een IP nummer instellen tussen 192.168.0.2-192.168.0.99

Normaal is er een tool dat u en IP kunt instellen voor uw NAS ook al is deze buiten het subnet van uw router.

Ik weet even niet wat ik nou moet doen, via de Seagate website kom ik er niet uit.

Wie kan me helpen?

Groet Sander

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drxzeeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 10:47
Je hebt je NAS waarschijnlijk middels een statisch IP ingesteld. Dit statische IP matched nog aan je oude router. Je nieuwe router heeft een nieuwe ip range gekregen, Uiteraard is deze range aan te passen in de TP-link maar afhankelijk van hoeveel apparaten en hoeveel statische IP adressen zal je ene keuze kunnen maken welke van de twee aangepast gaat worden.

Goed,
Optie 1) In je NAS dient het IP adres vervangen te worden naar de nieuwe range (192.168.0.2 t/m 192.168.0.99) Let op dat als er er een gateway staat ingesteld deze ook vervangen moet worden naar het IP adres van je nieuwe router.
Optie 2) je stelt je NAS in op DHCP en deze krijgt automatisch een nieuw IP adres (minder wenselijk ivm bereiken NAS)

optie 3) De DHCP range aanpassen in je nieuwe router naar oude omgeving. Let wel dat je hiervoor dient te achterhalen wat de oude IP range uberhaupt was. Dit zal je vermoedelijk wel weer kunnen terug vinden in de IP instellingen van je huidige NAS.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

drxzeeh: maar dan is de vraag hoe je bij de NAS komt ;) (in geval van optie 1 en 2)

Dat kan je doen door een tweede IP adres in te stellen op je PC.
http://tunecomp.net/windows-10-multiple-ip-addresses/

Als je dat voor elkaar hebt, en je PC een tweede IP adres heeft in dezelfde range als de NAS, kanje de NAS bereiken om deze anders in te stellen via de web interface.
Je surft gewoon in je browser naar het IP van de NAS, logt in en wijzigt de instellingen.

Daarna kan het tweede IP weer weg gemikt worden op de PC.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drxzeeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 10:47
McKaamos, Daar had ik inderdaad helemaal niet aan gedacht.

Wellicht de volgende pagina even ter naslag gebruiken. Deze tool helpt je bij het vinden van de NAS binnen je netwerk. Hiervoor is het wel belanrijk dat je de stappen van McKaamos even hebt doorgelopen.
Ik vermoed dat je zo ook niet meer weet welk IP adres dit apparaat gekregen heeft.

http://www.seagate.com/nl...eagate-network-assistant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:49:
drxzeeh: maar dan is de vraag hoe je bij de NAS komt ;) (in geval van optie 1 en 2)
Die vraag had ik dus ook :)

Bedankt beiden voor de tips, ik ga er mee aan de slag. 8)7