Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
Morning,

Weet niet of dit het juiste forum is, maar ik doe een poging :) Binnenkort gaan een aantal vrienden van mij en ik een LAN party houden voor een paar dagen, het leek mij leuk om het wat interessanter te maken door zogeheten challenges te maken. Ik heb 2 concepten in mijn hoofd maar weet nog niet helemaal hoe ik het moet verwezenlijken;

Concept 1:

Los challenges systeem; Speel een level in spel X op difficulty X binnen X tijd en krijg beloning X
Voorbeeld; Speel Sniper Elite 4, missie 3 uit op Hard binnen 20 minuten en krijg Chips/Drank/iets anders :)

Concept 2:

Punten systeem; meerdere challenges, elke challenge is een ander hoeveelheid punten waard, wanneer je een bepaald aantal punten haalt krijg je een reward.
Voorbeeld;
- Kill 5 mensen in 1 ronde in CS:GO; 20 punten waard
- Rank je tank naar level 3 en krijg 50 kills; 30 punten waard
- 100 punten behaald? Je hebt X vrijgespeeld/verdiend

Ben nog een beetje aan het verzinnen hoe ik het in het vat wil gieten, daarom dat ik jullie om tips/ideeën vraag :) Andere ideeën zijn ook welkom! Er zullen zowel competitieve spellen als coöperatieve spellen gespeeld worden, dus in beiden vormen zijn challenges welkom.

Ik verneem jullie ideeën/ervaringen graag! :)

Spellen die wij het voornaamst gaan spelen:

CS:GO
Sniper Elite 4
Worms Reloaded
Spintires
Company of Heroes 2

[ Voor 4% gewijzigd door Slavy op 20-03-2017 11:02 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Misschien goed om dan een lijstje met de spelletjes te noemen. Dat denkt makkelijker mee.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
Jorgen schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:45:
Misschien goed om dan een lijstje met ze spelletjes te noemen. Dat denkt makkelijker mee.
Had het in mijn hoofd zitten tijdens topic aanmaken, echter vergeten toe te voegen. Thanks :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-10 22:14

DikkeBMW

Live '25

Rocket League loont zich ook wel voor challenges en en lan-party denk ik zo!

Als je het echt interessant wil maken, kun je een puntensysteem maken. Per game challenges idd. En dan bijvoorbeeld allemaal een tientje inleggen en de winnaar wint de pot?

In het geval van coöp dan random teams maken, en de members van het winnende team krijgen de punten. Van te voren samen de challenges/punten overleggen zodat iedereen het er mee eens is. Houdt het wel fanatiek :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
DikkeBMW schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:14:
Rocket League loont zich ook wel voor challenges en en lan-party denk ik zo!

Als je het echt interessant wil maken, kun je een puntensysteem maken. Per game challenges idd. En dan bijvoorbeeld allemaal een tientje inleggen en de winnaar wint de pot?

In het geval van coöp dan random teams maken, en de members van het winnende team krijgen de punten. Van te voren samen de challenges/punten overleggen zodat iedereen het er mee eens is. Houdt het wel fanatiek :P
Ja dat zou kunnen :) Zoveel mensen zijn het ook weer niet dus zo een grote pot is het niet :) Wel moet ik nog iets van een schema maken en dan uitprinten waar mensen het kunnen afkruisen wat ze hebben behaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
Verder niemand? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10 08:40

waseland

War... war never changes

Punten systeem is leuker vind ik. Heb het zelf ook een keer afgelopen jaar gedaan met wat vrienden. Toen had ik een snelle webserver gemaakt met daarop een punten systeem waar iedereen lokaal bij kon en de stand kon zien. Voor challenges hadden we vanalles.

Wat je hierboven noemde is al een goed begin maar het leukste is om ook gewoon dingen on-the-fly te verzinnen. Dan blijft het ook leuk. Maak het zo gek mogelijk!

Op een moment waren we ook helemaal niet meer bezig met een bepaald spelletje omdat iemand had gezegd dat: "de eerste die met een helicopter een andere helicopter uit de lucht haalt zonder te schieten krijgt 20 punten". Dus toen ging iedereen dat doen.
Later op de avond gingen de opdrachten niet meer om punten maar of je naar de WC mocht als je iets gedaan had dus dat sluit ook weer aan bij je eerste concept.

Maar je kan van te voren dus ook gewoon al wat standaard challenges klaarzetten.

Kortom: Punten systeem vind ik het leukst haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
waseland schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:48:
Punten systeem is leuker vind ik. Heb het zelf ook een keer afgelopen jaar gedaan met wat vrienden. Toen had ik een snelle webserver gemaakt met daarop een punten systeem waar iedereen lokaal bij kon en de stand kon zien. Voor challenges hadden we vanalles.

Wat je hierboven noemde is al een goed begin maar het leukste is om ook gewoon dingen on-the-fly te verzinnen. Dan blijft het ook leuk. Maak het zo gek mogelijk!

Op een moment waren we ook helemaal niet meer bezig met een bepaald spelletje omdat iemand had gezegd dat: "de eerste die met een helicopter een andere helicopter uit de lucht haalt zonder te schieten krijgt 20 punten". Dus toen ging iedereen dat doen.
Later op de avond gingen de opdrachten niet meer om punten maar of je naar de WC mocht als je iets gedaan had dus dat sluit ook weer aan bij je eerste concept.

Maar je kan van te voren dus ook gewoon al wat standaard challenges klaarzetten.

Kortom: Punten systeem vind ik het leukst haha
Goede tips, ik PM je even. Ik help jou en jij helpt mij :9

Pagina: 1