Hoe films kijken op iPad Pro/ iPad Air?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 899251

Topicstarter
Ik ben aan t overwegen om misschien een iPad pro of iPad air te halen. Leek mij handig om mee te nemen voor een lange reis.

Nu is t punt dat ik hier graag ook films op wil gaan kijken. Krijg namelijk momenten dat ik wel 10uur in een bus moet fan zitten. Filmpje kijken maakt t dan net wat minder saai.

Ik heb nog veel films op een USB stick staan.

Mijn vraag is:
Kan ik vanaf een USB stick of sd-kaart films kijken op een iPad?
Of is hier een andere mogelijkheid voor?
Tips / adviezen zijn altijd welkom!

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

We verwachten dat je zelf het nodige vooronderzoek doet voordat je hier een vraag stelt. Als je dat gedaan had, had je kunnen weten dat een iPad geen usb of SD slot heeft. Je moet je films via iTunes op je iPad zetten. Zorg dus dat je iPad over voldoende opslag beschikt zodat je er voldoende films op kan zetten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Van hetzelfde.

USB kun je aansluiten op een iPad via een Camera Connection Kit. Ik lees verschillende verhalen over het afspelen van video's/films via deze weg. Sommigen zeggen dat films afspelen niet mogelijk is, maar dat je er bijvoorbeeld alleen foto's mee over kunt zetten.

Ik zit momenteel niet in Nederland. Mijn MacBook ligt nog in Nederland. Wanneer ik dus een iPad koop kan ik dus niet via iTunes van mijn MacBook mijn films op de iPad krijgen.

Ik ben dus opzoek naar een oplossing hoe ik mijn films die ik op mijn USB stick hier heb staan, op een iPad kan krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Anoniem: 899251 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:58:
Van hetzelfde.

USB kun je aansluiten op een iPad via een Camera Connection Kit. Ik lees verschillende verhalen over het afspelen van video's/films via deze weg. Sommigen zeggen dat films afspelen niet mogelijk is, maar dat je er bijvoorbeeld alleen foto's mee over kunt zetten.

Ik zit momenteel niet in Nederland. Mijn MacBook ligt nog in Nederland. Wanneer ik dus een iPad koop kan ik dus niet via iTunes van mijn MacBook mijn films op de iPad krijgen.

Ik ben dus opzoek naar een oplossing hoe ik mijn films die ik op mijn USB stick hier heb staan, op een iPad kan krijgen
Met Infuse kan je ze over zetten via Box.com, FTP of via de webbrowser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je een videoplayer gebruik op de je iPad kun je via iTunes films slepen in de local storage van het ding. Bijvoorbeeld: http://smallbusiness.chro...ideos-vlc-ipad-38948.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:40
Stomme vraag misschien maar wat is de reden dat je kiest voor een iPad? Je zou ook een Surface of Android tablet kunnen overwegen. Ik heb een aantal jaar geleden een Android tablet gehad (Asus Transfomer) met daarin gewoon een SD slot en USB poort. VLC app gedownload en heb heel de vliegreis (9 uur enkele reis) prima filmpjes kunnen kijken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DonJunior schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:21:
Stomme vraag misschien maar wat is de reden dat je kiest voor een iPad? Je zou ook een Surface of Android tablet kunnen overwegen. Ik heb een aantal jaar geleden een Android tablet gehad (Asus Transfomer) met daarin gewoon een SD slot en USB poort. VLC app gedownload en heb heel de vliegreis (9 uur enkele reis) prima filmpjes kunnen kijken.
Dat zou ik inderdaad ook nog in overweging kunnen nemen. Bedankt!
De reden dat ik nu naar een iPad aan het kijken was, was omdat Apple mij gewoon goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:21:
Dat is inderdaad wel zo makkelijk maar op Apple helaas niet mogelijk. iTunes is dus de manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-06 11:11

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Anoniem: 899251 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:58:

Dat is inderdaad correct. Het heet dan ook niet voor niks een 'Camera Connection Kit'; je kunt vanaf een camera (of SD kaartje) zelf gemaakte foto's en video's overzetten naar de Foto's-app op de iPad. Volgens mij werkt een USB-stickje niet eens met zo'n CCK...

Wat je wilt, is niet mogelijk zonder tussenkomst van iTunes. Ook de genoemde optie van Infuse gaat volgens mij niet zonder laptop of pc werken, aangezien je eerst je films van je USB-stickje moet zien te krijgen. En dan kun je net zo goed iTunes gebruiken...

[ Voor 17% gewijzigd door Icephase op 20-03-2017 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-06 11:17
Ik heb zelf een iPad Air 2, en gebruik onderstaande kastje erbij. Moet er wel bij zeggen dat de accu met 1,5 uur wel leeg is als ik er een 2.5" externe HDD aan hang. Dan krijg je dus nog meer apparaten bij je omdat je een grote powerbank nodig hebt etc... Op een plek waar je gewoon netstroom hebt werkt het werkelijk waar perfect.

https://www.bol.com/nl/p/...aadloos/9200000014951680/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 19:44
Ik heb voorheen wel eens gekeken naar het overzetten van films naar de ipad, maar tenzij je een laptop/desktop met itunes hebt is het lastig.

Via dropbox kan je video's nog wel geladen krijgen als ze het juiste formaat zijn.

Persoonlijk zou ik gewoon een android tablet pakken, die ook nog eens een 16:9 of 16:10 resolutie hebben, er zit een sd kaart lezer in en hij is goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:37
Heb je al gedacht aan Netflix? Netflix heeft tegenwoordig de mogelijkheid ook offline te kijken.
Dus van te voren de films downloaden die je wilt. En dan op je reis bekijken.
Het enige nadeel, wanneer je start met het kijken van een film heb je 48 uur de tijd om deze af te kijken.
Daarna 'verloopt' de film. De licentie kan je weer activeren door met een wifi netwerk de verbinden, en op de vernieuw licentie te drukken, je hoeft de film dan niet opnieuw te downloaden.

Ik vond het perfect werken voor mijn vakantie, en scheelt een hoop geklooi met downloaden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 16:00

Releases

Ja maar!

Infuse vind ik zelf helemaal goud. Kan zo in mijn netwerk streamen vanaf een DLNA share. Werkt helemaal top. Doet automatisch de cover-art.

+ punt, kan ook lokaal opslaan. Word dan over het netwerk alles netjes lokaal op de iPad opgeslagen en kan ik dan mooi in het vliegtuig bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:41
Ben het met Releases eens, Infuse is werkelijk als programma uitstekend.
Er zijn ook bedrijven die een kabel of mini dongle maken met usb en lightning aansluiting. Deze hebben vaak flashgeheugen ingebouwd of kunnen gangbare flashkaarten lezen. In combinatie met merkgebonden app kan je gegevens uitwisselen en openen op je ios apparaat, waaronder ook mediabestanden.
Ik heb laatst een kabeltje met geheugenopslag geprobeerd van Photofast. Via de app kon ik ook films afspelen die via de usb erop gezet zijn.
Nog een oplossing is een portable hardeschijf met wifi. Middels een app kan je de opgeslagen films afspelen. Helaas staan vliegtuigmaatschappijen geen radio-verbindingen zoals wifi en bluetooth toe tijdens de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:43

FreakNL

Well do ya punk?

Met Plex kan het ook, moet je wel het abbo hebben.

Grote voordeel is dat je niet meer loopt te kutten met iTunes en bekabeld aansluiten. Sterker nog, je hoeft niet eens thuis te zijn...

Ik reis erg veel voor mijn werk, en vaak weet ik vantevoren ook niet hoe lang ik weg ben, soms is het langer, soms ik het korter. Ik sync gewoon on-the-go, ook vanuit het (verre) buitenland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:40
ViNyL schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:45:
[...]

Dat is inderdaad wel zo makkelijk maar op Apple helaas niet mogelijk. iTunes is dus de manier.
Ik denk niet dat ik je reactie helemaal begrijp. Ik stel de vraag waarom hij niet voor Android of Windows zou kiezen zodat hij gewoon USB of SD kan gebruiken. :?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:36
(jarig!)
Ik weet niet of het nog mogelijk is. Ik kijk op mijn iPad 3 via camera connectie kit en een sd cd mijn films met Kodi Heb hier wel een jailbreak voor moeten toepassen.

Weet niet of zoiets nog mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:11:
[...]

Ik denk niet dat ik je reactie helemaal begrijp. Ik stel de vraag waarom hij niet voor Android of Windows zou kiezen zodat hij gewoon USB of SD kan gebruiken. :?
Omdat hij aangeeft naar Apple te kijken en zijn vraag daar over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:14

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb een Synology Nas. Dan kan ik met ds file alles op Mn iPhone/iPad downloaden en afspelen met ds file of infuse.

Werkt perfect.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup. Of DSVideo.

Diverse videospeel-apps kunnen ook via WiFi of iTunes worden voorzien van films/series. Opties zat :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
Hey,

In een iPad kan je geen USB of SD-kaart toevoegen, maar wat je wel zou kunnen doen is je iPad aansluiten op je laptop/computer. Vervolgens download je iTunes, en zet je de films op je PC.
En via iTunes kan je dan films uploaden, daar staan heel veel tutorials van op het internet.

Succes met de busreis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ik weet het niet hoor. Maar een Ipad pro is best een duur ding voor op vakantie. Je moet constant op letten. Je kan beter een 200 euro Samsung Tab A 2016 kopen. Is wel Android, maar je kan wel van een SD kaart aflezen.
En als dat ding wordt gestolen is het niet zo heel erg dan met een Ipad pro.
Het hangt er ook van af of je veel moet reizen op vakantie.
Indien van uit een bepaalde plek. En die plek is veilig dan zou ik dan een dure tablet kunnen overwegen. Maar stelregel op vakantie is geen dure dingen meenemen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:09

sus

is druk :+

DieBrave schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:08:
Ik heb zelf een iPad Air 2, en gebruik onderstaande kastje erbij. Moet er wel bij zeggen dat de accu met 1,5 uur wel leeg is als ik er een 2.5" externe HDD aan hang. Dan krijg je dus nog meer apparaten bij je omdat je een grote powerbank nodig hebt etc... Op een plek waar je gewoon netstroom hebt werkt het werkelijk waar perfect.

https://www.bol.com/nl/p/...aadloos/9200000014951680/
Die gebruik ik dus ook, maar dan icm een 128gb usb stick. Met handbrake heb ik de films omgezet naar kleiner formaat, wat je op een ipad toch niet merkt. 1 audiostream erin en ook 1x subs, volledig gestript dus. Werkt echt perfect. Ik gebruik hem in de auto (alleen lange ritten) voor de kindjes die dan op de achterbank beide hun eigen filmpjes kunnen bekijken. 2 streams tegelijk is geen uitdaging. Stekker op de 12v en je kan hem ook nog terug opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02
Als je het kunt/wilt betalen Western Digital My Passport (Pro) Wireless. Ondersteund DLNA via eigen app of gewoon SMB, zodat je met Infuse of MrMc je films kunt afspelen.

Bevat een WIFI access point, je kunt de WIFI ook doorlussen naar een netwerk met toegang naar buiten (internet).

De Pro versie kun je ook gebruiken als battery pack.

Nadeel is voor de standaard app is dat je aan MP4/M4V met H.264 + AAC/AC3 voor video vast zit. Met SMB en Infuse/MrMC kun je ieder formaat afspelen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metam
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 14:58
Ik gebruik een Sandisk flash drive met lightning en usb aansluiting. Films overzetten met de usb vanaf de pc/mac whatever, afspelen met de app die bij de flash drive hoort op je ipad.
https://www.cameranu.nl/n...PS3-67-m9MCFYI4Gwodh4gKAw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:41
metam schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:31:
Ik gebruik een Sandisk flash drive met lightning en usb aansluiting. Films overzetten met de usb vanaf de pc/mac whatever, afspelen met de app die bij de flash drive hoort op je ipad.
https://www.cameranu.nl/n...PS3-67-m9MCFYI4Gwodh4gKAw
Vergelijkbaar, maar van Photofast. Met de bijbehorende app kan je naast de basics (backup/restore/opslag) ook nog videodiensten als Youtube en Vevo "cachen" om zonder internetverbinding terug te kijken. Met de memoriescable variant kan je tijdens gebruik ook nog je device opladen.
Zelf vind ik de wifi-hdd oplossing zoals eerder hierboven genoemd het handigst in het geval van de TS, maar helaas mag wireless communicatie niet tijdens de vluchten.
Voor de reizen over land/water kunnen meerdere gebruikers de media van mijn wireless ssd benaderen via app of browser van hun tablet. Upload/backup is ook mogelijk vanaf de tablet of smartphone.

[ Voor 14% gewijzigd door BellySM op 11-04-2017 21:48 . Reden: Links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:51

eisbaer

Zie signature

Bij een iPad draait alles om WiFi, streamen en heen en weer kopiëren. iTunes heb ik nog nooit gebruikt.

De volgende apps gebruik ik daar voor.
Films streamen of kopiëren vanaf een pc/laptop met Infuse (pro). Die app ondersteunt de meeste codecs.
Films streamen of kopiëren vanaf een sd kaartje met een em4610 travel reader (of een variant daarop) icm infuse. Je laat je iPad via WiFi verbinding maken met de em4610. Daarin zit je sd kaartje
Foto's heen en weer kopiëren iCloud of met de app photo WiFi

[ Voor 5% gewijzigd door eisbaer op 16-04-2017 10:59 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandamaneke
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

pandamaneke

the murdock

Microkid schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:51:
We verwachten dat je zelf het nodige vooronderzoek doet voordat je hier een vraag stelt. Als je dat gedaan had, had je kunnen weten dat een iPad geen usb of SD slot heeft. Je moet je films via iTunes op je iPad zetten. Zorg dus dat je iPad over voldoende opslag beschikt zodat je er voldoende films op kan zetten.
Met de vlc mediaplayer heb je geen itunes meer nodig, via google chrome en met de vlc open,op ipad pro,zet ik draadloos films en series over naar mijn ipad

the murdock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06 21:28

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Uhhh wat is er mis als je een ipad wilt kopen en film kijken gewoon in itunes een film kopen/huren downloaden op de ipad en dan kijken.. de prijzen van een itunes flim zijn echt niet hoog. Vroeger in de videotheek was je meer kwijt..
Een usb drive , kastje, app kopek ect ect wat hier allemaal is aangedragen werkt. Maar brengt ook kosten met zich mee en daar kan je zeker veel films voor kopen/huren voor de betreffende reis helemaal. Kan je als je weer in het koude kikkerlandje bent nog kijkem of je via itunes een ripje erop zet of via andere apps..

Toen ik nog deed downen deed ik op de mac via handbrake converten naar ipad formaat en via itunes op de ipad gezet werkte super! Nu doe ik alles legaal via itunes. Werk goed en makelijk, kost vind ik relatief weinig kwaliteit gewoon heel erg goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Coldbullet op 03-12-2018 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:47
Ik gebruik VLC. Omdat hier een webserver ingebouwd zit, kun je draadloos (via een webpagina) bestanden naar je iPad slepen. Ook kun je bestanden op een dropbox, onedrive, google drive, zetten en downloaden op je iPad.
VLC heeft ondersteuning voor subs en blinkt wat mij betreft uit in het aantal functies. Zo kun je bijvoorbeeld, en dit gebruik ik nog wel eens, het geluid een bepaalde vertraging meegeven wanneer je bluetooth wat lagt.
Pagina: 1