Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 768017

Topicstarter
Hallo,

Aangezien ik op het moment erg veel met papier werk en ik dat liever niet doe, ben ik op zoek naar een tablet.
Echt volledige teksten zal ik er niet op typen, meer de tekst aanpassen, markeren en notities maken. Het hoeft ook geen zware programma's te kunnen ondersteunen, aangezien ik er niet veel meer mee zou doen dan tekstverwerking.
Een stylus (en zeker de optie om alleen aanrakingen met de stylus op te pakken, en dus niet aanraking met de hand) zou hierbij fijn zijn.
Ik heb geen idee waar ik moet zoeken, en hoe duur dit ongeveer zou zijn. Ik hoop dat jullie enig idee hebben over wat ik kan doen.

Alvast bedankt voor de moeite!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-06 21:43

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Ik moest hierbij direct aan het concept van de product: Lenovo Yoga Book denken, zoek er eens een video review/hands-on bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:41
Kijk eens naar een Microsoft Surface, tablets met een vol Windows besturingssysteem, toetsenbord aanklikbaar, etc. Stylus wordt meegeleverd, hoesje met toetsenbord kun je kopen als degene op het scherm niet is wat je wil.

Of ga voor een iPad pro, moet je wel los de stylus en toetsenbord indien gewenst aanschaffen.

Dell tablets lijken ook allemaal de Dell Stylus te ondersteunen, dus dat is ook nog een richting om te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 10:07
zekerpixels schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:47:
Ik moest hierbij direct aan het concept van de product: Lenovo Yoga Book denken, zoek er eens een video review/hands-on bij.
De Yoga Book van Lenovo is inderdaad een oplossing die je eisen lijkt in te vullen. De genoemde iPad en Surface zullen wellicht ook voldoen maar kosten dan wel weer een duit meer.

Ik gebruik zelf de Yoga Book van 10" op Android en ben er eigenlijk zeer tevreden mee. Er is recent ook een 12" variant gekomen die zelfs goedkoper is.
Het typen op het 'Halo Keyboard' wordt door sommige als nadeel gegeven, echter nadat je er aan gewend bent ontdek je dat het helemaal zo slecht niet is, het reageert prima en het lukt mij om er aardig vlot mijn berichten mee te typen. Bijkomend voordeel is de mogelijkheid om het keyboard als tekentablet te gebruiken (de stylus werkt zowel op scherm als op het tekentablet) of de punt van de stylus te vervangen voor een balpen punt en papier op het tekentabled te bevestigen. Alles wat je op het papier tekent/schrijft wordt direct gedigitaliseerd.

Voordeel van de genoemde Surface is dat er Windows 10 op draait, voor mensen met specifieke Windows applicaties de enige juiste keuze. Het apparaat kost dan wel weer meer.

Voordelen van de iPad.. geen idee. Ik ben geen Apple liefhebber dus daarover kun je beter anderen even vragen.