msi GTX 1070 gaming Z's fans draaiden niet, 94C

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-06-2024
Zat dus battlefield 1 te spelen en merkte dat ik opeens gigantische fps drops had
Sluit dus bf1 af en zie op MSI afterburner dat mijn max temps 94C waren en dat mijn 1070 flink aan het throttlen waren. Ook zag ik dat de fans niet meer draaiden.
Heb vervolgens fan profile aan en uit gezet en nu draaien ze weer.
Mijn 1070 was volledig factory settings los van mijn MSI afterburner fan profile.

Hoe zorg ik dat dit niet meer gebeurd en moet ik me nu zorgen maken dat mijn gloedjenieuwe gtx 1070 nu alweer kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:58
Mijn advies verwijder je drivers met http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

koppel je 1070 los. En start windows even koop. Doe de pc weer uit en stop er je 1070 weer in. En installeer de nieuwe drivers. En kijken of hij de fans nu wel aan gaan. En aan blijven. Mochten ze er weer mee stoppen dan is RMA sturen de enige optie.

/edit
En je zegt los van het MSI fan profiel? Dus je had wel een apart fan profiel voor je GPU. Dan lijkt het me logisch dat het met MSI niet helemaal lekker is gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door loki504 op 19-03-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
loki504 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:23:
Mijn advies verwijder je drivers met http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

koppel je 1070 los. En start windows even koop. Doe de pc weer uit en stop er je 1070 weer in. En installeer de nieuwe drivers. En kijken of hij de fans nu wel aan gaan. En aan blijven. Mochten ze er weer mee stoppen dan is RMA sturen de enige optie.

/edit
En je zegt los van het MSI fan profiel? Dus je had wel een apart fan profiel voor je GPU. Dan lijkt het me logisch dat het met MSI niet helemaal lekker is gegaan.
Ik denk dat ik de culprit van het fan probleem gevonden heb. Blijkbaar als je auto uit hebt staan in msi afterburner doet ie alleen static fanspeed ook als je custom fan profile aan hebt staan 8)7
Klinkt misschien erg dom van mijn maar gebruik al jaren afterburner voor gpu fan control (voor mijn 7950, mijn r9 290 en nu mijn gtx 1070) en nog nooit heeft auto aan of uit iets uitgemaakt voor het accepteren van mijn custom fan profile.

Wat ik me vooral nog afvraag is of ik mij zorgen moet maken om de stabiliteit van mijn 1070 na dit incident. Lees op het internet dat 94 nog niet super gevaarlijk is maar idk. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 02:27

UltiemePCNerd

Banaan.

JayJayGolden schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:50:
[...]

Ik denk dat ik de culprit van het fan probleem gevonden heb. Blijkbaar als je auto uit hebt staan in msi afterburner doet ie alleen static fanspeed ook als je custom fan profile aan hebt staan 8)7
Klinkt misschien erg dom van mijn maar gebruik al jaren afterburner voor gpu fan control (voor mijn 7950, mijn r9 290 en nu mijn gtx 1070) en nog nooit heeft auto aan of uit iets uitgemaakt voor het accepteren van mijn custom fan profile.

Wat ik me vooral nog afvraag is of ik mij zorgen moet maken om de stabiliteit van mijn 1070 na dit incident. Lees op het internet dat 94 nog niet super gevaarlijk is maar idk. :|
Neuh. Een van mijn fans op mijn 680 waren eens geblokkeerd waardoor ik zat te gamen op 105c voor een uurtje. Kaart doet het nogsteeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
Aight. Zal voor de zekerheid binnenkort eens ff uurtje Haven draaien en kijken of ik artifactjes zie, maar zal wel niet ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Is allemaal beveiligd, wordt het echt te heet klokt hij vanzelf terug, wordt het nog erger schakelt hij zichzelf uit.

Zelfde voor CPU's.

Geen probleem dus.
Pagina: 1