Bor schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:08:
[...]
Die trage upload is al van alle tijden bij Crashplan. Daar hoef je geen fix voor te verwachten ben ik bang. Voor mij was echter vooral de restore performance de druppel. Het restoren gaat zo tergend traag dat het eigenlijk praktisch gezien geen optie is. Na een jaar een betaald abonnement te hebben gehad heb ik het weer opgezegd.
Bedoel je dan een trage upload naar hun cloud dienst?
Want tussen twee Crashplan instances (1 thuis en 1 op een VM in Azure), was ik toch wel aan het uploaden met de max van mijn internet abbo (20Mbit destijds). Ja je initiele backup duurt dan wat langer, maar dat was voor mij niet zo'n probleem. Alles daarna werd netjes in sync gehouden.
edit:
Ik zat zelf ook naar hun Cloud Abbo te kijken, aangezien ik straks geen gratis maandelijke Azure credits meer heb.
edit 2:
Als reactie op hierboven:
Ja. Ik maakte backups van mijn werklaptop naar een externe schijf (USB). Echter die schijf kreeg bad blocks precies in een stuk crashplan data. Dus toen kon ik mijn .pst archief niet meer restoren. Crashplan gaf hier initieel niets over aan, hier kwam ik pas achter toen ik het wilde restoren.
[
Voor 22% gewijzigd door
Meekoh op 21-03-2017 16:45
]