Ik heb net Debian 9 geïnstalleerd op mijn nieuwe Ryzen-systeem. Debian zelf draait op een NVMe-SSD, heb ik geïnstalleerd in UEFI-modus en werkt ook zoals verwacht.
De oude Windows-installatie staat nog op mijn S-ATA SSD, en die wil ik graag houden. Alleen is dat nog een oude Windows 7 installatie (die niet die later werd bijgewerkt naar Windows 10. En GRUB2 vindt dat niet zo leuk blijkbaar...
Ik heb de instructies op de Arch en Gentoo wiki's geprobeerd, maar die lijken allemaal ervan uit te gaan dat je niet vanaf een UEFI GRUB2 een MBR Windows-installatie probeert te laden.
Is hier een workaround voor?
De oude Windows-installatie staat nog op mijn S-ATA SSD, en die wil ik graag houden. Alleen is dat nog een oude Windows 7 installatie (die niet die later werd bijgewerkt naar Windows 10. En GRUB2 vindt dat niet zo leuk blijkbaar...
Ik heb de instructies op de Arch en Gentoo wiki's geprobeerd, maar die lijken allemaal ervan uit te gaan dat je niet vanaf een UEFI GRUB2 een MBR Windows-installatie probeert te laden.
- Als ik probeer te chainloaden gaat GRUB2 op zoek naar EFI-bestanden, en die heeft Windows natuurlijk niet aangezien het een MBR-installatie is.
- Als ik GRUB2 rechtstreeks bootmgr laat benaderen klaagt hij dat ntldr.mod niet aanwezig is in de GRUB2-modules - die module is alleen beschikbaar bij MBR GRUB2-installaties.
Is hier een workaround voor?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje