Hallo mede tweakers
Ik heb het volgende probleem. Mij realtek ethernet adapter weet niet wat hij wil.
De ene keer doet hij het wel zonder problemen en de ander keer niet.
Het probleem gebeurt meestal als ik de pc uit de slaap stand haal. Er staat dan een geel icoontje bij het network incoontje en ik heb geen verbinding. Als ik de troubleshoot functie gebruik geeft hij de volgende error

Dan moet is dus manueel de gateway aanpassen en de verbinding aan en uitzetten en dan doet hij het.
je snapt natuurlijk dat dit super vervelend is en ik dit wil fixen
zelf heb ik al een aantal dingen gedaan:
CPU: I5 6400
Graka/GPU: AMD R7 370 2GB MSI
MoBo: GIGABYTE GA-H110M-S2H
Network adapter: Realtek PCIe GBE Family Controller (de precies naam kon ik niet vinden)
ISP: telefort
Router: Arcadyan VGV7519
ik hoop dat jullie een fix weten.
P.S spelling fout aub melden ben dyslexie dus zie ze zelf amper.
CupOfCoffee
Ik heb het volgende probleem. Mij realtek ethernet adapter weet niet wat hij wil.
De ene keer doet hij het wel zonder problemen en de ander keer niet.
Het probleem gebeurt meestal als ik de pc uit de slaap stand haal. Er staat dan een geel icoontje bij het network incoontje en ik heb geen verbinding. Als ik de troubleshoot functie gebruik geeft hij de volgende error

Dan moet is dus manueel de gateway aanpassen en de verbinding aan en uitzetten en dan doet hij het.
je snapt natuurlijk dat dit super vervelend is en ik dit wil fixen
zelf heb ik al een aantal dingen gedaan:
- driver verwijderd en via reboot opnieuw geinstalleerd: het werkte toen voor een dag.
- static geprobeerd: kreeg de error "DHCP is not enabled for "ethernet""

- driver geupdate via windows en manueel: werkte weer tot de volgende sleep
CPU: I5 6400
Graka/GPU: AMD R7 370 2GB MSI
MoBo: GIGABYTE GA-H110M-S2H
Network adapter: Realtek PCIe GBE Family Controller (de precies naam kon ik niet vinden)
ISP: telefort
Router: Arcadyan VGV7519
ik hoop dat jullie een fix weten.
P.S spelling fout aub melden ben dyslexie dus zie ze zelf amper.
CupOfCoffee
<Signature>The Young Linux Geek</Signature>