Hallo Iedereen,
Ik gebruik mijn Denon AVR-1912 receiver op mijn Creative Sound Blaster ZXR met tulpstekkers.
Nu heb ik het idee om in de plaats daarvan over te gaan op een optische kabel, omdat ik dan gebruik kan maken van het 5.1 signaal van de geluidskaart (en Dolby Digital Live, DTS encoders). Mijn receiver gebruikt echter een 7.1 opstelling.
Nu heb ik de volgende vragen, om voor mezelf een beter beeld te krijgen of het het waard is:
- Geeft een optische verbinding een betere geluidsweergave dan de tulpverbinding(los van de 5.1 weergave vanuit mijn geluidskaart)?
- Indien ik voor optisch zou gaan, zou ik dan voor de beste geluidsweergave
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik gebruik mijn Denon AVR-1912 receiver op mijn Creative Sound Blaster ZXR met tulpstekkers.
Nu heb ik het idee om in de plaats daarvan over te gaan op een optische kabel, omdat ik dan gebruik kan maken van het 5.1 signaal van de geluidskaart (en Dolby Digital Live, DTS encoders). Mijn receiver gebruikt echter een 7.1 opstelling.
Nu heb ik de volgende vragen, om voor mezelf een beter beeld te krijgen of het het waard is:
- Geeft een optische verbinding een betere geluidsweergave dan de tulpverbinding(los van de 5.1 weergave vanuit mijn geluidskaart)?
- Indien ik voor optisch zou gaan, zou ik dan voor de beste geluidsweergave
- De 5.1 weergave van mijn geluidskaart aan moeten houden, en direct source gebruiken voor mijn receiver?
- De 5.1 weergave van mijn geluidskaart aan moeten houden, en de 7.1 weergave gebruiken voor mijn receiver?
- Direct source van mijn geluidskaart moeten gebruiken, en de 7.1 weergave gebruiken voor mijn receiver? (lijkt me dat dit de meest voor de handliggende optie is, tenzij de optische kabel een dusdanige verbering is dat het een voordeel biedt)
Alvast bedankt voor de hulp!