Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router/Modem pakt verbinding traag weer op na reset.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• henkkeumus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 20:06
Hallo,

Een tijd terug over gegaan op een glasvezel abbo van Caiway. Geen problemen met de snelheid o.i.d. maar wel met de verbinding die traag weer opgepakt word door de apparaten na een reset van router/modem.

Bij het abbo hebben wij zo'n mooie Sitecom router gekregen van Caiway. Deze heb ik niet aangesloten omdat ik thuis nog twee Zyxel NBG-418N v2 routers had liggen (KLIK).

Nu komt het wel eens voor dat de stroom uitvalt of ik de router eens van het stroomnet afhaal etc. Na het opnieuw opstarten van de router duurt het tot ongeveer 30 minuten! tot er weer een doorflow van internet is. In de portal van de router kan ik ook zien dat de router nog geen WAN, DNS adressen van het modem krijgt. Na rond de 30minuten heb ik ineens internet en zie ik in de portal ook dat het modem eindelijk iets doorgegeven heeft.

Voorheen hebben wij hier internet over de coax gehad en heb ik nooit last gehad van dit soort problemen. Ook met dezelfde router gewerkt destijds en geen probleem. Ik heb de firmware van mijn router geupdate maar dit mocht helaas niet baten. Google levert eigenlijk vrij weinig op omdat ik ook niet goed weet hoe en waar ik dit probleem moet plaatsen/zoeken. Na het herstellen van de verbinding is er eigenlijk niks mis meer en werkt alles naar behoren..

Misschien een bekend probleem? Of iemand die dit zelf heeft meegemaakt?

Mvg,
Tim

Beste antwoord (via henkkeumus op 22-03-2017 16:51)

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
henkkeumus schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:47:
[...]

Ik heb een bericht gedaan! :)
Bedankt voor je gegevens. In onze logs is zichtbaar dat het niet goed gaat met de DHCP aanvragen.
We zien dat er twee apparaten, 2 Zyxel MAC adressen, op bepaalde momenten een DHCP request doen. Dit zorgt voor de problemen op het moment dat je reset, waarbij een 2e Zyxel router de DHCP lease tijdelijk lijkt over te nemen.

Kun je hier iets mee? Mocht je er niet uitkomen horen we graag iets meer over hoe je je twee routers verbonden hebt met ons modem.

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Alle reacties

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
30 Minuten klinkt ongeveer als de leasetijd voor het verkrijgen van een nieuwe IP adres. Normaliter hoor je hier geen last van de hebben, er vanuit gaande dat na dergelijke uitval of reboot als het apparaat wat verbinding zoekt een identiek MAC adres heeft als de sessie daarvoor.

Als je een moment (tijd en datum) hebt waarop je dit ervaren hebt kunnen wij in de DHCP logs controleren om te zien wat er gebeurt. Stuur ons in dat geval even een PM met je postcode en huisnummer.

Met vriendelijke groet,

Nitin
Caiway Webcare Team

• henkkeumus
Caiway schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:53:
30 Minuten klinkt ongeveer als de leasetijd voor het verkrijgen van een nieuwe IP adres. Normaliter hoor je hier geen last van de hebben, er vanuit gaande dat na dergelijke uitval of reboot als het apparaat wat verbinding zoekt een identiek MAC adres heeft als de sessie daarvoor.

Als je een moment (tijd en datum) hebt waarop je dit ervaren hebt kunnen wij in de DHCP logs controleren om te zien wat er gebeurt. Stuur ons in dat geval even een PM met je postcode en huisnummer.

Met vriendelijke groet,

Nitin
Caiway Webcare Team

Acties:
  • Beste antwoord

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
henkkeumus schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:47:
[...]

Bedankt voor je gegevens. In onze logs is zichtbaar dat het niet goed gaat met de DHCP aanvragen.
We zien dat er twee apparaten, 2 Zyxel MAC adressen, op bepaalde momenten een DHCP request doen. Dit zorgt voor de problemen op het moment dat je reset, waarbij een 2e Zyxel router de DHCP lease tijdelijk lijkt over te nemen.

Kun je hier iets mee? Mocht je er niet uitkomen horen we graag iets meer over hoe je je twee routers verbonden hebt met ons modem.

• henkkeumus
Caiway schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:02:
[...]

Dat kan ik zeker. Ik heb sinds kort een extra router boven op zolder, waarschijnlijk zal dat het dus zijn. Zal hem eens uit het netwerk halen morgen en dan een reset proberen. Bedankt voor de snelle reactie!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat idd het ossue is moet je die tweede router in AP modus zetten. Zie de FAQ over hoe je dat moet dien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• henkkeumus
Caiway schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:02:
[...]

Bleek inderdaad het probleem, bedankt voor het snelle antwoord!
The Eagle schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:14:
Als dat idd het ossue is moet je die tweede router in AP modus zetten. Zie de FAQ over hoe je dat moet dien :)
Zal daar eens naar kijken! Bedankt voor de reactie!
Pagina: 1