Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een computer puur voor video rendering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik ben bezig met lange video's te renderen van een aantal uur voor youtube.
Momenteel is mijn gaming pc 24/7 aan het renderen en ik zou dit graag uitbreiden naar 2 computers die 24/7 renderen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil enkel video renderen met sony vegas

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 400€

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een monitor, een toetsenbord en een muis. En windows heb ik ook.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik een goede CPU nodig heb met ram, moederbord, en een HDD. Ik weet niet of ik een GPU nodig heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb heel wat gelezen over dit onderwerp en ik denk dat ik een intel Xeon nodig heb.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het kan een zo klein mogelijke kast waar alles in past.

Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overclocken.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag een zo goedkoop mogelijk systeem hebben dat toch goede prestaties levert in het gebied van video rendering.

Ik heb zelf al eens gezocht achter refurbished computers.
Zo kan ik voor 350€ dit systeem kopen:
Intel Xeon W3670 processor 3.20GHz 6-Core
12GB DDR3 ECC memory
300GB SAS hard disk
Nvidia Quadro graphic card 1GB GDDR5
Windows 7 Professional

Is dit een goede koop of zijn er betere opties?
Een normaal systeem builden?
Wachten op amd ryzen?
Alvast bedankt!
Mvg,
Peter.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:47:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 400€

Ik heb zelf al eens gezocht achter refurbished computers.
Zo kan ik voor 350€ dit systeem kopen:
Intel Xeon W3670 processor 3.20GHz 6-Core
12GB DDR3 ECC memory
300GB SAS hard disk
Nvidia Quadro graphic card 1GB GDDR5
Windows 7 Professional

Is dit een goede koop of zijn er betere opties?
Een normaal systeem builden?
Wachten op amd ryzen?
400 euro is eigenlijk te weinig om een goede krachtige machine voor rendering te maken. Je bent aangewezen op gebruikte workstations en ook die zullen op leeftijd zijn.

Je hoeft niet te wachten op Ryzen, die is al uit. ;) Slechte nieuws is dat je die niet kan betalen, net zo min als een nieuwe Xeon.

De workstation waar je naar kijkt is alweer 7 jaar oud. Dat is een Westmere-EP Xeon. Afhankelijk van wat voor hardware in je huidige rendering machine zit kan de vooruitgang tegenvallen. Als ik door de V&A blader is dit een beter optie:

V&A aangeboden: Dell Optiplex 9020 MT (i7-4770, 8GB en 250GB SSD)
Deze heeft tenminste een Core i7 4770 erin zitten. Veel recenter dan die oude Xeon en vraagprijs is 390 euro.

Indien je niet omhoog zit voor nog een machine zou ik doorsparen zeker overwegen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
renderen is nogal een breed begrip.

Het gaat dus om vegas videos te laten exporteren? Doe je nog wat met die video's in vegas? Vegas is gpu versneld en bijv veel effecten hebben zeer veel baat bij een gpu. Iets meer info zou leuk zijn; wat stop je er in voor video (res fps codec), wat doe je er mee in vegas en wat exporteer je (res fps codec)? Wat heb je en waar wil je naartoe,etc.

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 19-03-2017 21:54 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
@CMD-Snake bedankt voor je reactie! Het is dus beter om voor een i7 CPU of ryzen te sparen en een degelijk rendering systeem te builden.

@maratropa het zijn vooral video's met text, afbeeldingen en wat kleine basis effecten.
En ik render in 8Mbs HD 1080p-30p video
Momenteel staat GPU acceleratie zelfs uit op mijn PC.
Het is zeer basic allemaal, enkel lange render tijden.

Wat zou jij aanraden?
Mvg,
Peter.

• maratropa
  • Niet online
ik zou eerst even gpu acc. aanzetten om te zien wat de speedup is met jouw type tijdslijn en effecten.

Een gpu kan soms zeer veel verschil maken in exporteertijd, mogelijk is een ouder systeem prima, vooral omdat het een aparte machine is waar je weinig last van hebt.

wat voor systeem heb je nu, wat is jouw referentie?

specs

Verwijderd

Topicstarter
@maratropa ok ik ga de GPU acceleratie eens aanzetten.
Mijn huidige gaming pc is een i5 4670k,
GTX 1060 6GB,
16 GB RAM.
En deze rendering tijden zijn ok voor mij.

Zoals jij zegt denk ik dat een ouder systeem ook goed is omdat het weinig kost en ik er geen last van heb.
De vraag is wat voor build is best bang for the buck.

• maratropa
  • Niet online
tja dat ligt dus een beetje aan wat je doet. maar als jij jouw i5 zonder gpu acc. al prima vind dan heb je geen moeilijke eisen en dan voldoet zo'n oudere 6 core xeon die je aanhaalde waarschijnlijk ook wel. (zorg wel voor een hoog geclockte) mogelijk moet er dan dus een 2de hands gpu-tje bij. ( zon oude 1gb quadro is niet ideaal)

wel is voor 24/7 het stroom verbruik misschien belangrijk, dan is een zuinige i5 misschien wel leuker..

specs

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:09:
@CMD-Snake bedankt voor je reactie! Het is dus beter om voor een i7 CPU of ryzen te sparen en een degelijk rendering systeem te builden.
Indien je afhankelijk bent van de CPU voor rendering en je zo snel mogelijk klaar wil zijn ben je beter af met een i7 of een Ryzen.

Sommige pakketten kunnen beiden (CPU en GPU) tegelijk gebruiken. Dan kan je meer mengen, afhankelijk van wat het beste werkt.
maratropa schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:47:
al prima vind dan heb je geen moeilijke eisen en dan voldoet zo'n oudere 6 core xeon die je aanhaalde waarschijnlijk ook wel. (zorg wel voor een hoog geclockte) mogelijk moet er dan dus een 2de hands gpu-tje bij. ( zon oude 1gb quadro is niet ideaal)
Die oude Quadro kan meteen de prullenbak in gaan. Heb je weinig tot niets aan.

Die workstation machines zijn ook luidruchtig. Ik heb ervaring met Dell Precision en HP Z-workstations en die klinken als straaljagers als ze echt aan het werk gaan. Geen idee waar die PC staat bij de TS, maar ik voel weinig voor een PC die de hele dag en nacht voluit lawaai maakt.
Pagina: 1