Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_de_Bureau
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09-2021
Hee

Ik ben op zoek naar een HDD voor in mijn desktop, vooral voor extra opslag (duh), maar wil er zo nu en dan ook wat games vanaf draaien (weet niet of dat relevant is)

Ik woon in Canada, en hier zijn vooral de Seagate Barracuda en de WD Blue 3TB goed verkrijgbaar en in dezelfde prijsklasse (WD Blue 5 CAD dollar duurder).

Grootste verschil wat ik nu zie is dat de Seagate 7200 RPM heeft, tegen 5400 van de WD Blue, terwijl ik veel negatieve verhalen hoor over de betrouwbaarheid van de Seagate. Ik weet echter niet zeker of dat over deze specifieke schijven gaat, of dat het een vorige editie van deze serie betreft. Hierdoor neig ik echter wel voor de WD Blue te gaan.

Daarom dus de vraag: Seagate Barracuda of de WD Blue? Is die RPM van grote invloed op performance? Nog andere dingen die ik over het hoofd heb gezien?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:15
De 3TB Seagate schijven hadden nogal wat last van uitval. Tweakers artikel.
Ivm met de negatieve verhalen, zowel Seagate en Western Digital hebben nogal eens last van uitval:
BlackBlaze stats (hou er rekening mee dat ze hier consumenten drives 24/7 voor servertaken gebruiken, en de load dus veel groter is dan voor regulier gebruik). Kijk ook naar de eerste comment in het tweakers artikel, deze geeft dan een totaal ander verhaal.

Het is vooral de lees/schrijf snelheden die de performance 'weergeven', natuurlijk zal een 7200rpm drive het beter doen. Moest je voor gewone opslag gaan, zou ik de WD gegaan zijn, maar daar je er af en toe een game wil van laden, zal je best de Seagate kopen, daar deze de snelste is van de twee (en je dus snellere laadtijden zal hebben).

[ Voor 5% gewijzigd door DenHond op 19-03-2017 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DenHond schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:52:
De 3TB Seagate schijven hadden nogal wat last van uitval. Tweakers artikel.
Het betreft hier cijfers uit 2014 van oude modellen, lees ook reacties even.
Ik heb hier de genoemde Seagate schijf in mijn pc, persoonlijk ben ik daar zeer tevreden over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
De gein met de seagates was dat een deel uit taiwan en een deel uit china kwam. Het chineze deel was echt ronduit belabberd. De buren op hardware.Info hebben vrij recent een overzicht van 18? Hdds van 3 tb gedaan. Eventueel dat doorlezen voor een overzicht wat goed is en wat niet. ( en hoeverre rpm prestaties beïnvloeden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 21:23
Ik heb nu al 3 jaar dezelfde hardeschijf van Seagate, heb er zelf nog nooit gezeur mee gehad.
Met WD heb ik er al 2 moeten terugsturen omdat ze binnen een paar maanden al SMART errors gaven.
Een 3e WD schijf begon ineens random klikgeluiden te maken.
Dat zijn mijn ervaringen tussen die twee merken. Maar voor mij is een ding duidelijk: Ik koop nooit meer WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_de_Bureau
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09-2021
Dank allen voor jullie reacties!

Ik ben voor de Seagate gegaan, en tot nu toe (duuuhh) nog geen problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Chef_de_Bureau op 20-03-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Je had evt. nog voor een SSHD kunnen gaan. Kan interessant zijn als je hem ook voor games e.d. gebruikt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1