Hulp, Budget Game PC voor me zoontje (inc scherm) +/- € 900

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Gamen en Gamen en dan vooral games als Minecraft, Ark, COD, Fifa, GTA V

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs inclusief de hele sjizzl ( scherm, keyboard ) ongeveer 900 euries.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moet lekker soepel kunnen lopen hoeft niet perse ultra allemaal, maar een goeie High wel. Scherm wil die lekker groot maar moet wel de game realistisch kunnen overbrengen. Heb hier zelf geen idee voor

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor dit bedrag mag je geen merk eisen hebben .

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gewoon iets beter dan goed en upgradable en een tip waar ik het beste alles kan bestellen ( zag dat Afuture hem ook test en build.

Ga je overklokken?
moet ik me eerst weer eens in verdiepen mijn laatste eigen build is nog anno Tiberian Sun en Counterstrike?

Wat verwacht je van ons?[i]
zo veel mogelijk bang-for-buck en tips

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1MSI B250M Bazooka€ 84,91€ 84,91
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G€ 213,-€ 213,-
1Sharkoon VG4-W Rood€ 31,95€ 31,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 129,95€ 129,95
1Cooler Master GM G550M€ 63,50€ 63,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,90€ 144,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 727,21

Prijzen van Afuture maar andere leverancier mag ook als ik alles maar bij 1 kan , is wel zo makkelijk en de optie tot de pc gebouwd ontvangen uiteraard als wil ik best het risico nemen het zlef te doen als ik maar weet dat alles in orde is.

Moet nog een Scherm bij en de volgende muis keyboard combi

Cooler Master Storm Octane - Qwerty, US
€ 50,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 14:54
450 watt is voldoende voor dit systeem. Wat ze aanraden is leuk en al, maar dit systeem komt nieteens boven de 300 watt uit.
pricewatch: Corsair CX450M

Sharkoon kasten zijn aantrekkelijk geprijsd, maar kwalitatief een aarspijn.
Dit is de goedkoopste kast die ik kan vinden met een window, rode accenten en een window met een beetje bouwkwaliteit.
pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vind het een mooie kast die je aanraad.

Je kent het he papa ik wil er wel lichtjes in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Een NZXT S340 vind ik te duur en hierdoor niet passen bij de rest van het systeem. Dit wordt nog extra versterkt doordat je dan een ATX moederbord wilt nemen, wat toch weer een tientje duurder is, terwijl een uATX moederbord voor een tientje minder ook te vinden is.

pricewatch: Thermaltake Versa H15 Window is naar mijn mening de beste optie voor een budgetkast met window. Qua moederbord kun je nog wat afdingen door pricewatch: ASRock B250M-HDV te nemen. Je levert dan alleen in op 2 geheugenslots die je toch niet gaat gebruiken, maar krijgt er een betere NIC voor terug.

Voor het arrangeren zou ik ook naar Azerty kijken, de laatste tijd heb ik het idee dat ze wat goedkoper zijn dan Afuture qua componenten.

Geheugen kan vast uiteindelijk nog goedkoper, maar dat kun je het beste aan het eind uitzoeken bij de winkel waar je alles koopt. Hou er rekening mee dat het op 2400 MHz gelimiteerd zal worden door het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-08 18:23
Misschien 8 gb geheugen nemen en een i5-7400 nemen.
Dit is misschien een goede monitor, 23,8 inch, 75hz, ah-ips, freesync, 1080p pricewatch: LG 24MP68VQ Zwart

[ Voor 65% gewijzigd door Boudewijnb op 19-03-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar word het met een I5 dan niet een stuk duurder.

En word ipv 1x 8 niey aangerade om er 2x 4 in te doen.

die i5 is ruim 150 duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-08 18:23
pricewatch: Intel Core i5-7400 Boxed deze is 125 euro duurder. Als je 2 keer 4gb ram sticks erin wil doen en je wilt later upgraden naar 16gb(wat je waarschijnlijk wel wil doen), neem dan een moederboprd met 4 ram sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijnb schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:23:
pricewatch: Intel Core i5-7400 Boxed deze is 125 euro duurder. Als je 2 keer 4gb ram sticks erin wil doen en je wilt later upgraden naar 16gb(wat je waarschijnlijk wel wil doen), neem dan een moederboprd met 4 ram sloten.
Welk mobo zou je dan aanraden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giedo18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 13:36
Gekeken naar de hierboven gegeven reacties:

Wanneer er alleen gegamed gaat worden en andere lichte processen als office en internet gebruik is een i5 niet nodig t.o.v. de g4560 als er een rx480 gebruikt gaat worden, pas vanaf een 1070 gaat een g4560 een bottleneck veroorzaken, maar daar is hier geen spraken van. Dus de 125 euro die hier bespaart blijft zou je naar mijn mening beter in andere componenten kunnen stoppen. 16gb aan ram lijkt me een beetje overkill als je naar de rest van de componenten kijkt en 8gb is meer dan genoeg om te kunnen gamen, terwijl je op de achtergrond nog ff een muziekje luisterd. Als je een case wilt met zowel lichtjes als kwaliteit zou ik gaan voor de phanteks p400s. Dit is een van de mooiste cases die ik ooit heb gezien, is ook nog eens lekker stil en heeft mooie lichtjes. Je betaalt er wel wat meer voor en past misschien niet in het budget idee, maar de 40 euro meer t.o.v. een goedkopere maar degelijke small form factor is het naar mijn idee meer dan waard. Zoals eerder is genoemd is 450 voldoende. Misschien is 250gb ssd in combinatie met een 1tb hdd een idee. Meer opslag voor de zelfde prijs. Maar dat licht aan voorkeur en hoeveel opslag er uiteindelijk nodig is. Ik zal morgen ff een build samen stellen inclusief randapparatuur en windows key :). Stel je wilt je computer gebouwd hebben, dan zou ik dit ook voor je willen doen waarbij ik software installeer zodat de computer plug and play is, natuurlijk wel tegen een vergoeding ;).

Maar goed morgen zal ik ff een build naar mijn idee bijvoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinyPants
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-02-2024
Of een cpu een bottleneck is voor de videokaart kun je niet zo zeggen, dat verschilt per game. Als de game niet meer dan twee cores gebruikt is de g4560 geen bottleneck, maar als een game profijt heeft van meer cores, merk je wel een verschil als je een i5 neemt, ongeacht de gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Giedo18 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:58:
Gekeken naar de hierboven gegeven reacties:

Wanneer er alleen gegamed gaat worden en andere lichte processen als office en internet gebruik is een i5 niet nodig t.o.v. de g4560 als er een rx480 gebruikt gaat worden, pas vanaf een 1070 gaat een g4560 een bottleneck veroorzaken, maar daar is hier geen spraken van. Dus de 125 euro die hier bespaart blijft zou je naar mijn mening beter in andere componenten kunnen stoppen. 16gb aan ram lijkt me een beetje overkill als je naar de rest van de componenten kijkt en 8gb is meer dan genoeg om te kunnen gamen, terwijl je op de achtergrond nog ff een muziekje luisterd. Als je een case wilt met zowel lichtjes als kwaliteit zou ik gaan voor de phanteks p400s. Dit is een van de mooiste cases die ik ooit heb gezien, is ook nog eens lekker stil en heeft mooie lichtjes. Je betaalt er wel wat meer voor en past misschien niet in het budget idee, maar de 40 euro meer t.o.v. een goedkopere maar degelijke small form factor is het naar mijn idee meer dan waard. Zoals eerder is genoemd is 450 voldoende. Misschien is 250gb ssd in combinatie met een 1tb hdd een idee. Meer opslag voor de zelfde prijs. Maar dat licht aan voorkeur en hoeveel opslag er uiteindelijk nodig is. Ik zal morgen ff een build samen stellen inclusief randapparatuur en windows key :). Stel je wilt je computer gebouwd hebben, dan zou ik dit ook voor je willen doen waarbij ik software installeer zodat de computer plug and play is, natuurlijk wel tegen een vergoeding ;).

Maar goed morgen zal ik ff een build naar mijn idee bijvoegen!
Top laat maar weten ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giedo18
ShinyPants schreef op maandag 20 maart 2017 @ 01:13:
Of een cpu een bottleneck is voor de videokaart kun je niet zo zeggen, dat verschilt per game. Als de game niet meer dan twee cores gebruikt is de g4560 geen bottleneck, maar als een game profijt heeft van meer cores, merk je wel een verschil als je een i5 neemt, ongeacht de gpu.
YouTube: Pentium G4560: The Ultimate Gaming Benchmark Guide dat klopt inderdaad. Hier is een linkje naar het verschil in kwaliteit van verschillende processors. Hieruit blijkt dat een de g4560 de gtx 1050ti niet bottleneckt en de 1060 een beetje. De RX 480 zit tussen deze gpu's. Dus ik denk dat de winst die je krijgt uit de i5 puur gekeken naar gamen niet opweegt tegen de extra kosten die je maakt. Maar uiteindelijk is dit uiteraard te bepalen door Mauricio zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:44:
Maar word het met een I5 dan niet een stuk duurder.

En word ipv 1x 8 niey aangerade om er 2x 4 in te doen.

die i5 is ruim 150 duurder
Is het voor dit budget niet iets om de "Vraag en Aanbod af te struinen? Genoeg betrouwbare verkopers. Kan je er misschien toch weer wat extra prestaties uit trekken.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Giedo18 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:06:
[...]

YouTube: Pentium G4560: The Ultimate Gaming Benchmark Guide dat klopt inderdaad. Hier is een linkje naar het verschil in kwaliteit van verschillende processors. Hieruit blijkt dat een de g4560 de gtx 1050ti niet bottleneckt en de 1060 een beetje. De RX 480 zit tussen deze gpu's. Dus ik denk dat de winst die je krijgt uit de i5 puur gekeken naar gamen niet opweegt tegen de extra kosten die je maakt. Maar uiteindelijk is dit uiteraard te bepalen door Mauricio zelf.
RX480 zit boven 1060 op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stevens20 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:07:
[...]

Is het voor dit budget niet iets om de "Vraag en Aanbod af te struinen? Genoeg betrouwbare verkopers. Kan je er misschien toch weer wat extra prestaties uit trekken.
Nee snap het wel maar wil de kleine man heeft een jaar gespaard en wil graag nieuw hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:19:
[...]

Nee snap het wel maar wil de kleine man heeft een jaar gespaard en wil graag nieuw hebben,
Als je het gaat laten assembleren bij Alternate kost het je gauw alweer 200 euro extra.. (100+ voor windows)
Ik kan voor reiskostenvergoeding ook wel langskomen, bespaar je veel, want een normale windows licentie is 18 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UltiemePCNerd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:24:
[...]

Als je het gaat laten assembleren bij Alternate kost het je gauw alweer 200 euro extra.. (100+ voor windows)
Ik kan voor reiskostenvergoeding ook wel langskomen, bespaar je veel, want een normale windows licentie is 18 euro.
Afuture deed het voor minder dan de helft, dus dan laat ik het doen maar anders ga ik of zelf aan de slag of roep de hulp in van idd 1 van jullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giedo18
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Prime B250-Plus€ 89,90€ 89,90
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G€ 213,-€ 213,-
1Phanteks Eclipse P400S Window Zwart€ 76,-€ 76,-
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 142,-€ 142,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Cooler Master Masterkeys Lite L Combo RGB (Qwerty US)€ 52,45€ 52,45
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2666C16R€ 66,95€ 66,95
1Corsair CX450M€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 918,15

Dit lijkt me een aardig mooie pc voor iemand die zowel presentatie wilt als mooie looks en alles voor een redelijke prijs, waarbij ook nog is gedacht aan mogelijke upgrades in de toekomst. Iemand nog enige verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nice build denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog op of aanmerkingen ?

en nog tips voor een goeie wifi adaptet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat er nog een Tweaker is die er even naar wil kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:33

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:18:
Ik hoop dat er nog een Tweaker is die er even naar wil kijken ;-)
Heb wat geduld, je hoeft niet drie berichten achter elkaar te plaatsen (bewerk gewoon je eerste bericht) als er nog niet eens 24 uur is verstreken. Daarnaast lijkt het er op dat Afuture failliet is: Afuture failliet?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers, sorry als ik een beetje zeur, maar die kleine vent wil ARK spelen :-))

Kunnen jullie een laatste blik werpen op de build van Guido18 ?

En ik heb nog 2 kleine vragen.. een goede wifi adapter en waar kan ik het beste bestellen nu Afuture geen optie meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:55:
Goedemorgen Tweakers, sorry als ik een beetje zeur, maar die kleine vent wil ARK spelen :-))

Kunnen jullie een laatste blik werpen op de build van Guido18 ?

En ik heb nog 2 kleine vragen.. een goede wifi adapter en waar kan ik het beste bestellen nu Afuture geen optie meer is.
Prima build. Als je afziet van alle lampjes en lichtjes zou je nog kunnen besparen op toetsenbord en de behuizing. Moederbord zou ook nog wat goedkoper kunnen, voor ~50 euro heb je een prima uATX bordje.

Voor het bestellen kan je gewoon in de pricewatch kijken, je kunt hier zelfs laten uitrekenen waar je alles in 1x voor zo goedkoop mogelijk kunt bestellen.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:14
Let er even op dat Afuture failliet is verklaard, aangezien deze regelmatig aangehaald wordt in dit topic. Hoewel de webshop nog open lijkt, daar dus geen bestelling doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:53
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G€ 211,-€ 211,-
1Sharkoon DG7000-G Rood€ 71,95€ 71,95
1TP-Link TL-WDN4800€ 33,60€ 33,60
1BenQ GW2470H Zwart€ 129,-€ 129,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Cooler Master Masterkeys Lite L Combo RGB (Qwerty US)€ 52,45€ 52,45
1Avexir Blitz AVD4UZ130001604G-4BZ1RR€ 50,95€ 50,95
1Corsair CX450M€ 54,99€ 54,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 922,74

Toelichting van de keuzes:
- Persoonlijk goede ervaringen met MSI moederborden. Dit moederbord is ook veel gekocht en heeft goede reviews.
- Geheugen: Goedkoper, flitsend rood en op 2400 MHz zodat daar ook geen problemen kunnen ontstaan.
- Wifi adapter toegevoegd.
- Een groene led kast met rood geheugen en een rode kaart? Yak. Deze kast is lekker druk, voor mij minder mooi, maar voor je zoontje des te mooier.
- Scherm: Lagere reactietijd maar aangezien er geen FPS Esports games langskomen is die 3ms geen gemis.

Daarnaast is er nog een goedkoper toetsenbord+muis setje: pricewatch: CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)

Ook laat ik de keuze voor 525GB SSD of 256GB+1TB HDD in het midden.
Voor een nog goedkoper scherm is pricewatch: Philips 243V5LHSB Zwart momenteel een keuze.

Voor je webshop keuze: Mijn voorkeur gaat uit naar Megekko. Deze doen echter niet aan builden. Hiervoor kun je vast een Tweaker raadplegen die je kan helpen, inclusief ikzelf.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks.

dacht eerst dat de sharkoon weinig interne ruimte had maar is een mooie kast.

Scherm mag de oude blijven.

twijfel over de wifi zie sommige over bereiks probleem en betaal dan liever meer dan gezeur over de verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
pricewatch: TP-Link Archer T9E is dan een duurdere optie. Uiteindelijk is Wifi nooit volledig stabiel en wil je natuurlijk gewoon kabel gebruiken. De Sharkoon vind ik persoonlijk fijn, omdat ook de SSD aan de achterkant is weggewerkt dus er een grote vrije ruimte in de kast is. Komt natuurlijk wel nog een stukje hoger boven het budget.

[ Voor 7% gewijzigd door untflanked op 22-03-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
untflanked schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:09:
pricewatch: TP-Link Archer T9E is dan een duurdere optie. Uiteindelijk is Wifi nooit volledig stabiel en wil je natuurlijk gewoon kabel gebruiken. De Sharkoon vind ik persoonlijk fijn, omdat ook de SSD aan de achterkant is weggewerkt dus er een grote vrije ruimte in de kast is. Komt natuurlijk wel nog een stukje hoger boven het budget.
Das geen probleem, hij heeft nog wat dus die par tientjes komen wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand tips over de assembly maar belangrijker het traject erna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:08:
iemand tips over de assembly maar belangrijker het traject erna
Assembly kun je bij een aantal webshops laten doen, dan zit je echter ook meteen aan een hogere prijs vast doordat je hun winkelprijzen moet gebruiken. Vervolgens kun je Windows 10 zelf installeren en is alles prima. Daarnaast, nogmaals, voldoende tweakers die je ermee kunnen helpen voor een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snap het maar met assembly word het weer duurder en in elkaar is niet zo een probleem.

Repareer me eigen telefeoons ook dus grotere onderdelen moet wel lukken.

heb alleen 1 vraag en met het risico voor noob uitgemaakt te worden ( begreep net dat je van een bepaald nivo moet zijn om op tweakers te mogen komen )

Instaleren lukt allemaal wel maar hoe zit het met windows

zie de key te koop voor 18 euro maar als dat alleen een key is, moet ik dan zelf windows downloaden ? en dan booten vanaf USB ?

Maar waar download ik dat dan het beste,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:26:

zie de key te koop voor 18 euro maar als dat alleen een key is, moet ik dan zelf windows downloaden ? en dan booten vanaf USB ?

Maar waar download ik dat dan het beste,
Precies.

En je download van MS. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Met de media creation tool wordt de download meteen op je usb stick gezet, die bootable en wel gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:37:
[...]

Precies.

En je download van MS. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Met de media creation tool wordt de download meteen op je usb stick gezet, die bootable en wel gemaakt wordt.
Thanks

Dat is alles wat ik wilde weten, daarna is het gewoon alles instaleren.
Pagina: 1