Ik heb de opdracht van school gekregen om een ERD en een LGS te maken, het ERD is mij gelukt maar ik snap echt niet hoe ik een LGS moet maken, kan iemand mij hiermee verder helpen?
De opdracht luid als volgt:
Alvast bedankt!
De opdracht luid als volgt:
Het ERD:Database Tennis
Inleiding
Dit document beschrijft een database die als basis voor de wedstrijdadministratie van een tennisvereniging kan dienen.
Beschrijving
De tennis vereniging is opgericht in 1970 en vanaf het begin worden een aantal administratieve gegevens opgeslagen.
SPELER
Bevat gegevens over leden van een tennisvereniging. Toetreding tot de vereniging vindt altijd plaats op 1 januari van een bepaald jaar. De tabel bevat geen historische gegevens. Een speler krijgt een spelersnummer van de vereniging. Indien hij ook wedstrijden buiten de vereniging speelt, krijgt hij van de bond een bondsnummer, en dit nummer blijft voor altijd aan zijn naam gekoppeld ook als hij geen competitie speelt. Als een lid opzegt, wordt de datum van uitschrijving ingevuld.
TEAM
Teams die meedoen aan de competitie worden geregistreerd in deze tabel. Tevens wordt opgeslagen wie de aanvoerder is en in welke divisie een team speelt. Een aanvoerder hoeft zelf niet te spelen en kan aanvoerder zijn van meerdere teams, maar moet wel lid zijn. Een speler komt voor de vereniging uit namens een bepaald team. Er wordt geen historie bijgehouden.
WEDSTRIJD
Een wedstrijd is opgebouwd uit een aantal sets. Wie de meeste sets heeft gewonnen is de winnaar van de wedstrijd. Gelijkspel is niet mogelijk. Van een wedstrijd wordt bijgehouden welke speler, welke wedstrijd heeft gespeeld namens welk team.
BESTUURSLID
Leden die een bestuursfunctie hebben vervuld en de huidige bestuursleden.
BOETE
Voor onreglementair gedrag worden boetes opgelegd (te laat komen, agressie, niet verschijnen). De vereniging betaalt de boetes. Na betaling worden ze in deze tabel geregistreerd.
Van spelers willen we de volgende gegevens weten:
• Spelersnummer (willekeurig volgnummer)
• Naam (verplicht)
• Voorletters
• Geboortedatum
• Geslacht
• Jaar van toetreding (YYYY)
• Adres bestaande uit: Straat, huisnummer, postcode, plaats)
• Telefoon
• Bondsnummer
• Datum einde lidmaatschap
Van een team willen we weten:
• Teamnummer/code (handmatig)
• Aanvoerder (spelersnummer van de aanvoerder)
• Naam van de divisie waarin het team uitkomt
Van een wedstrijd willen we weten:
• Wedstrijdnummer (automatisch)
• Teamnummer
• Datum van de wedstrijd
• Toenmalige aanvoerder (spelersnummer van de aanvoerder die toen het team leidde)
• Aantal gewonnen games
• Aantal verloren games
Waar je dat zinvol en gewenst vindt kun je naar eigen inzicht nog entiteiten en en/of attributen toevoegen.
ERD
Opdracht 1
Maak een ERD op basis van de tekst in de opdrachtomschrijving. Plaats namen bij relaties, bepaal juiste kardinaliteit en plaats de juiste pijlen.
Opdracht 2
Maak van de beoogde database een complete LGS (logische gegevensstructuur).
Opdracht 3
Geef een toelichting en onderbouwing van wat je in opdracht 1 en 2 hebt gemaakt. Beschrijf o.a. welke normaalvorm jouw gegevensstructuur heeft en waarom.
Wie kan mij verder helpen met het opstellen van een LGS?
Alvast bedankt!