System module "HTPC Manager" geeft foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:25
Mijn vraag
Op mijn Server Ubuntu Linux 16.04.1 heb ik HTPC manager geinstalleerd. Alles werkt behalve de "System modue". Ik heb zoals vereist smartmontools geinstalled maar ik krijg de volgende error:
smartmontools
Python should be executed as an administrator to smartmontools to work properly. Please, try to run python with elevated credentials.

Ik heb geen idee hoe nu verder en googelen levert ook niet veel op. Ik ga liever niet zelf klooien met permissies aangezien ik niet super veel ervaring (nog) heb met linux terminal.

Kan iemand me helpen de System module werkend te krijgen in HTPC manager?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubuntu Linux 16.04.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via Google kom ik hier wel threads over tegen maar met name gericht op Windows.

Beste antwoord (via Kasper1985 op 23-03-2017 18:37)

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het probleem is dat smartmontools niet met voldoende rechten wordt aangeroepen. HTPC manager heeft waarschijnlijk niet het recht om je HD uit te lezen.

Andere mensen klagen over dezelfde fout. Ik geloof dat die module er van uit gaat dat je HTPC manager als root draait, wat een slechte gewoonte is.

Ik denk dat de oplossing is om de gebruiker waaronder HTPC manager draait (jouw gebruiker?) aan de groep 'disk' toe te voegen met 'sudo adduser <gebruikersnaam> disk'. (En dan even die gebruiker uitloggen en opnieuw inloggen om het te activeren.)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het probleem is dat smartmontools niet met voldoende rechten wordt aangeroepen. HTPC manager heeft waarschijnlijk niet het recht om je HD uit te lezen.

Andere mensen klagen over dezelfde fout. Ik geloof dat die module er van uit gaat dat je HTPC manager als root draait, wat een slechte gewoonte is.

Ik denk dat de oplossing is om de gebruiker waaronder HTPC manager draait (jouw gebruiker?) aan de groep 'disk' toe te voegen met 'sudo adduser <gebruikersnaam> disk'. (En dan even die gebruiker uitloggen en opnieuw inloggen om het te activeren.)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.