Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddleton
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-01-2019
Mijn vraag:
Ik wil dat al mijn apparaten op mijn thuisnetwerk (mobiele telefoons, iPad, Chromecast) via de Synology verbinding maken met het internet, welke als VPN gateway moet fungeren. Ik ben nogal nieuw met VPN en Synology dus mijn vragen zijn:
  1. Hoe zet ik mijn Synology op als VPN gateway?
  2. En/of hoe stel ik de router in dat al mijn internet verkeer via de Synology gaat?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Dit is nu mijn situatie, en dit is hoe ik het wil hebben.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ten eerste was het een eenvoudigere oplossing om de VPN verbinding via mijn Asus RT-N66U router in te stellen, maar helaas kan de cpu van dit model geen glasvezel snelheden met encryptie aan. Ik kreeg erg langzame snelheden. Bovendien liep 'ie ook vast als ik hem als VPN client gebruik. Ik gebruik AirVPN, dus ik heb deze gids al geprobeerd, maar ze leggen er niet uit hoe de Synology als gateway gebruikt kan worden voor de rest van je apparatuur.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, een NAS als VPN servert zou ik zelf niet willen. Mocht het (wellicht door verkeerde instellingen) per ongeluk gekraakt worden kan men zo aan je bestanden.
Dan zou ik eerder een Pi overwegen. Kost niet de wereld, linux dr op en gaan. Installeer meteen PiHole dan even, ben je ook 75% van de ads kwijt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:27
Hij wil de nas als vpn client gebruiken omdag de asus de snelheden niet trekt. Met een pi kan je dat helemaal vergeten.

Belangrijk hierin is welk je protocol gebruikt. Op de meeste hardware kun je de beste resultaten met ipsec verwachten. Ik zou eerst eens de synology de vpn op laten bouwen en kijken welke snelheden je vanaf de synology haalt (via ssh wget oid). Als je daar tevreden mee bent kunnje kijken hoe je je synology als router kunt inzetten

Edit: ik lees dat airvpn openvpn doet. Hardware die dit op gladveel snelheden kan routeren is of duur of je komt op x86 hardware uit. Welke nas heb je?
https://www.privateintern.../openvpn-router-speeds/p8

[ Voor 21% gewijzigd door laurens0619 op 20-03-2017 08:49 ]

CISSP! Drop your encryption keys!