Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Poortforwarding met Ziggo Modem in Bridge Modus

Pagina: 1
Acties:

• Maverick24
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-11 17:30
Beste Tweakers,

Zojuist heb ik mijn nieuwe ASUS RT-AC87W router aangesloten binnen mijn netwerk en mijn Ziggo modem in Bridge modus laten zetten. So far so good, Maar ik heb de wens om net zoals voorheen mijn Synology NAS naar 'buiten' open te willen zetten.

Ik heb de juiste poorten in het Virtual Server / Portforwarding gedeelte van mijn ASUS router gezet. Daarnaast heb ik ook UPnP uitgezet hierop. Echter blijft het nogsteeds niet mogelijk om mijn Synology vanaf het internet te kunnen bereiken.

Ik heb de volgende instellingen gebruikt:

WAN IP Setting

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7KqbClb.png

Port Forwarding Rule

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/AYZW9D7.png

Graag zou ik weten wat ik hierin fout doe, en hoe ik dit zou kunnen oplossen.

Alvast bedankt!
Reinoud

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:54
Gezien je wan ip staat je Ziggo modem niet in bridge modus, dan zou je een daadwerkelijk extern ip adres horen te krijgen namelijk

• Maverick24
Adres staat Static ingesteld, Mocht ik deze op DHCP zetten dan krijg ik ook een Adres in dezelfde range.

Echter als ik het Static adres aanpas naar mijn externe IP krijg ik geen internetverbinding meer binnen, Waarschijnlijk omdat de Default Gateway dan ook aangepast dient te worden naar die van Ziggo, en deze niet bij mij bekend is.

• rdvl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-10 17:41
Normaal gesproken is het zo dat als je modem in bridge staat hij een ip-adres op basis van DHCP krijg.

Ik stel voor om het volgende te proberen.

- Laptop direct aan te sluiten op het Ziggo Modem
- Modem uit te zetten even 5 minuten te wachten en weer aan te zetten.

Als goed is als je nu ipconfig doet (vanuit gaande dat je Windows hebt). Dan zul je een publiek ip-adres krijgen. Krijg je nog steeds een 192.168.178.x adres, dan staat het modem niet goed in bridge!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je moet niks 'aanpassen'. Als je echt in bridge staat moet je modem via DHCP 1x je WAN adres uitdelen aan wat er dan ook maar aan de LAN kant van je modem aangesloten is. Tot dat dat rond is gaat het niet werken.

Dus:

kabel ---> modem (ziggo) ---> LAN poort (van je modem dus) ----> WAN poort (van Asus)

als je modem echt in bridge mode staat en je Asus WAN als DHCP client heeft staan moet je daarna je WAN adres binnen krijgen op je ASUS.

[ Voor 35% gewijzigd door johnkeates op 19-03-2017 15:33 ]

• Maverick24
Zojuist even geprobeerd om zoals hierboven beschreven de stappen uit te voeren. Helaas blijft het probleem toch spelen. Daarom heb ik even contact gehad met Ziggo of zij nog wat konden vinden. Hieruit bleek dat de configuratie naar bridgemode niet correct was uitgevoerd en ze dit niet direct konden oplossen.

Conclusie: Modem faalt, Kan pas over 2 dagen worden opgelost......

Bedankt voor de hulp iedereen, topic mag dicht.
Pagina: 1