Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 899051

Topicstarter
Hallo iedereen ik zit vast bij deze oefening van kansrekenen. Het is een redelijk makkelijke oefening denk ik, alleen is het te lang geleden en weet ik dus echt niet meer hoe ik dit bereken. En ik zou heel graag het antwoord weten! Iemand die me kan helpen?

De vraag: Je verdeeld 15 snoepjes onder 6 deelnemers.
1. Wat is de kans dat ik er 2 krijg en alles verdeeld is?
2. Wat is de kans dat ik er 2 krijg en niet alles verdeeld is?
3. Wat is de kans dat ik er 2 krijg en alle snoepjes worden verdeeld en iedereen krijgt minimun 1 snoepje?

Alvast bedankt voor de hulp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 01:51
En waarom dacht je dat het hier daarvoor de geschikte plaats was om hulp te vragen?

Niet slecht bedoeld, maar je zit 1) in het forum voor Tablets en E-readers, wat al niets met kansrekenen of huiswerk te maken heeft,
2) Je zit op Tweakers, wat een technologie web-site is, geen huiswerk-hulp-site,
3) Zomaar een vraag op internet gooien en hopen dat iemand anders het voor je oplost is makkelijk. Denk je niet dat je er meer uit leert als je het zelf eerst probeert?

Ik denk dat je vraag hier beter op zijn plaats zit: http://www.wiskundeforum.nl/

[ Voor 74% gewijzigd door Opifex op 19-03-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:03
http://www.dr-aart.nl/Kans-menu.html kan je beter gebruiken dan hier een willekeurig topic aanmaken op een plek waar dat niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik snap het probleem, hoe weet je nu wat ik doe met de verdeling?
Anoniem: 899051 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:47:
De vraag: Je verdeeld 15 snoepjes onder 6 deelnemers.
1. Wat is de kans dat ik er 2 krijg en alles verdeeld is?
100%, ik verdeel zo dat alles verdeeld is en eindig bij mijzelf. 3 mensen krijgen dus 3 snoepjes, en 3 krijgen er 2 waaronder ik.
2. Wat is de kans dat ik er 2 krijg en niet alles verdeeld is?
0% dus
3. Wat is de kans dat ik er 2 krijg en alle snoepjes worden verdeeld en iedereen krijgt minimun 1 snoepje?
100%, zie boven.

Ik snap alleen niet wat dit met Kansrekening te maken heeft? Misschien moet je ook uitleggen hoe er verdeeld wordt anders? ;) Ook op het wiskundeforum zie ik niemand hier uit komen anders..

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ten eerste is dit forum hier niet voor bedoeld, en ten tweede gaan wij niet je huiswerk maken.

Dit topic is gesloten.