Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos007
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Is deze NAS driver volledig compatible met een mac systeem met OSX en een airport extreme?
Weet iemand ook hoe ik heb dan moet aansluiten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 07:46
Wat wil je op deze nas gaan doen?

Deze kun je via het netwerk aan de airport extreme koppelen.

Ook kun je er een timemachine backup naartoe maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos007
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Bedankt voor je reactie.
Ik ben redelijk onervaren op dit gebied tevens met huisnetwerken.
Het systeem dat ik heb is nogal "ingewikkeld" een draadloze router van mijn provider (WIFI uitgeschakeld) met daarachter 2 airport extreme's in serie zodat ik op zolder ook een goede ontvangst het ;-)
Ik wil hem gebruikten om al mijn bestanden, foto's en muziek op te bewaren en te bewerken. Daarnaast gebruiken als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Configuratie gaat via de webinterface. Zolang je niet meerdere DHCP servers op je netwerk hebt (dus alleen je provider router) dan kan het hele netwerk erbij.

Binnen de webinterface kan je zaken als AFP (voor Apple specifiek), NFS (hoofdzakelijk Unix) en SMB (Windows en Mac) aanzetten en inderdaad een app installeren om TimeMachine server te worden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
Voor Time Machine en het plaatsten van data is deze Synology prima geschikt. Zet aub niet je Foto-bibliotheek op de NAS want dat zorgt vaak voor problemen: traagggggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Inderdaad wat Rick zegt.
De Synology is prima geschikt voor Mac. Al zou ik zelf niet voor een J versie kiezen. Deze is uitgekleed en de presetaties zijn onder de maat. De gewone (zonder J) en de + versies zijn beter.

Je NAS moet je aansluiten met een netwerkkabel. Dus je hebt een vrij netwerkport nodig op je airport extreme. Stekker in het stoptact en de NAS aanzetten.

Download de synology assistant: https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS216
Start deze en wacht tot de app de NAS heeft gevonden. Selecteer deze en kies verbinden.
De rest wordt in de webinterface haarfijn uitgelegd. Een kind kan de was doen.

AFP is voor Apple het hoofdprotocol om gedeelde mappen aan te maken. Al is Apple nu bezig om langzaam maar zeker over te gaan naar SMB.

Het is ook aan te raden om na de initiele installatie het IP adres vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:14

nelizmastr

Goed wies kapot

debom schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:20:
Inderdaad wat Rick zegt.
De Synology is prima geschikt voor Mac. Al zou ik zelf niet voor een J versie kiezen. Deze is uitgekleed en de presetaties zijn onder de maat. De gewone (zonder J) en de + versies zijn beter.

Je NAS moet je aansluiten met een netwerkkabel. Dus je hebt een vrij netwerkport nodig op je airport extreme. Stekker in het stoptact en de NAS aanzetten.

Download de synology assistant: https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS216
Start deze en wacht tot de app de NAS heeft gevonden. Selecteer deze en kies verbinden.
De rest wordt in de webinterface haarfijn uitgelegd. Een kind kan de was doen.

AFP is voor Apple het hoofdprotocol om gedeelde mappen aan te maken. Al is Apple nu bezig om langzaam maar zeker over te gaan naar SMB.

Het is ook aan te raden om na de initiele installatie het IP adres vast te zetten.
De meerprijs van de niet-J of plus variant levert geen veel betere ervaring op als er alleen bestandsuitwisseling plaatsvindt. Ik spreek uit ervaring (ds215j). Bij mij draaien SMB, NFS en AFP en de NAS is tevens iTunes server, TimeMachine back-up etc. en de snelheid is nog steeds prima. De duurdere modellen zijn interessant als je bijv. ook plex nodig hebt.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1