Is deze NAS driver volledig compatible met een mac systeem met OSX en een airport extreme?
Weet iemand ook hoe ik heb dan moet aansluiten?
Weet iemand ook hoe ik heb dan moet aansluiten?
I reject your reality and substitute my own
De meerprijs van de niet-J of plus variant levert geen veel betere ervaring op als er alleen bestandsuitwisseling plaatsvindt. Ik spreek uit ervaring (ds215j). Bij mij draaien SMB, NFS en AFP en de NAS is tevens iTunes server, TimeMachine back-up etc. en de snelheid is nog steeds prima. De duurdere modellen zijn interessant als je bijv. ook plex nodig hebt.debom schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:20:
Inderdaad wat Rick zegt.
De Synology is prima geschikt voor Mac. Al zou ik zelf niet voor een J versie kiezen. Deze is uitgekleed en de presetaties zijn onder de maat. De gewone (zonder J) en de + versies zijn beter.
Je NAS moet je aansluiten met een netwerkkabel. Dus je hebt een vrij netwerkport nodig op je airport extreme. Stekker in het stoptact en de NAS aanzetten.
Download de synology assistant: https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS216
Start deze en wacht tot de app de NAS heeft gevonden. Selecteer deze en kies verbinden.
De rest wordt in de webinterface haarfijn uitgelegd. Een kind kan de was doen.
AFP is voor Apple het hoofdprotocol om gedeelde mappen aan te maken. Al is Apple nu bezig om langzaam maar zeker over te gaan naar SMB.
Het is ook aan te raden om na de initiele installatie het IP adres vast te zetten.
I reject your reality and substitute my own
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq