Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isr
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 12:10
Mijn vraag

Ik wil de Moka 32 gaan gebruiken, maar zag in de aanlsuit afbeelding dat de Moka 32 in de meter kast gewoon op 1 van de uitgangen van de kabel/splitter versterker wordt aangesloten die naar 1 andere kamer gaat.

Ik vroeg me af of de Moka 32 niet voor de 5 weg splitter versterker moet worden aangesloten zodat het ip signaal naar alle 5 de kamers kan worden verzonden?

Ik wil nl of 3 plaatsen in huis via Coax Ip verzenden/ontvangen en heb in de meterkast een splitter versterker van Hirshmann.

Dus ik dacht 1 Moka32 voor de splitter versterken en op alle kamers een Moka 32
Wie verteld me hoe het (het beste) werkt..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 21:44
Heb je een splitter of versterker? Daar zit nogal verschil in.

Plaats je hem in een situatie van een splitter, dan plaats je de eerste MOKA 32 voor de splitter en de andere er achter op de punten.

De antenneversterker hangt geheel af van het type versterker. Een HMV 41 bijvoorbeeld heeft een specifieke MOKA poort waar een GHV dit niets heeft.

Ik kan je zonder het type versterker niet vertellen hoe het het beste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
Na de versterker. Veel versterkers zullen nieteens werken, Moca gebruikt hogere frequenties dan de normale TV band.

Zorg wel dat je splitters ook geschikt zijn, anders zal het nog niet werken. Volgens de specs heb je 25dB bereik tussen de bovenste node en een client. Dus je kan genoeg kabels en splitters gebruiken in een normale omgeving.

Als je dropveterkabels hebt, lange lengtes en veel splitters kan het een ander verhaal worden.
De Hirschmann KOKA 9TS heeft bv 25dB demping per 100m@ 1750Mhz. Dat betekend dat je 100m kan overbruggen als je die kabel hebt. Met kortere lengtes kun je dus ook makkelijk splitten.

Belangrijk is dus wel goede kabel. Als er bv RG59 ligt heb je ruim 50dB demping op 100m bij die frequenties. Dan mag je dus blij zijn als je op 50m nog verbinding hebt.