Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe Pc-build maar slechter internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Onlangs heb ik via Tweakers advies gehad over de pc build die ik wilde bouwen.
https://gathering.tweaker...message/50589673#50589673
Dankzij het advies heb ik de pc ondertussen gebouwd en het werkt zoals gewenst.
Met uitzondering van het internet.

Met de oude pc build die 3 dagen geleden nog werkte had ik in game meestal rond de 15ms ping.
Waaronder Counterstrike global offensive. Toen ik de nieuwe pc aan sloot op de zelfde kabel als mn oude build waren de internet prestaties zeer teleurstellend. In game CSGO had ik rond de 110ms ping en zelfs bij het spelen van Old school runescape moet mijn client na een bepaalde hoeveelheid stappen renderen.

Na wat dingen opgezocht te hebben op google heb ik het volgende gedaan.

DNS benchmark
Update alle Drivers van moederboard
Router gereset
Ethernet kabel vervangen

Helaas allemaal zonder resultaat.
Als u advies heeft hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Hurpeturp

edit:
De internet problemen zijn alleen herkenbaar in games.
Het afspelen van videos, streams en webpaginas hebben geen problemen met het internet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2017 14:07 ]

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:22
wat voor ping krijg je op speedtest.net?

Verwijderd

Topicstarter
dennisdennis12 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:31:
wat voor ping krijg je op speedtest.net?
Ookla speed test geeft
download 64.55 Mbps
up 5.52 Mbps
met 9 ms ping
en 12ms jitter

edit:
Ik denk door de resultaten dat het iets met mn software/hardware kan zijn want het internet werkt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2017 15:21 ]

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:43
Staat je netwerk kaart op auto negotiate? Kan je het best even op gigabit full duplex zetten.

Verwijderd

Topicstarter
co2301 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:27:
Staat je netwerk kaart op auto negotiate? Kan je het best even op gigabit full duplex zetten.
Heb het veranderd naar gigabit full duplex en heb al ping verbeteringen ingame. Helaas nog niet zoals vanouds maar games zijn nu tenminste wel bespeelbaar.

Dankuwel

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het probleem niet opgelost. Het leek even of het veranderen van duplex zou werken maar echter zit ik nog steeds rond de 90ms ping inname. Terwijl het voorheen 15ms was.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:59

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Laat die duplex maar lekker op auto / auto staan. Wanneer je het vast zet gaat een 100mb switch "gokken" en je lijn op 10 half zetten. Een gigabit switch zet met auto negotiation je lijn toch wel op 1000/full.

Vergelijk anders de 2 systemen met standaard tests. Ping je router (gateway) voor een kwartiertje en kijk of dit strak is. Dan heb je het interne deel uitgesloten. doe dit ook met hogere MTU waardes etc.

Hoe ziet je netwerk eruit, zit je rechtstreeks op de router met een CAT 5e straight kabel?

Met meer informatie kunnen wij doelgerichter helpen :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Verwijderd

Topicstarter
Yariva schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:13:
Laat die duplex maar lekker op auto / auto staan. Wanneer je het vast zet gaat een 100mb switch "gokken" en je lijn op 10 half zetten. Een gigabit switch zet met auto negotiation je lijn toch wel op 1000/full.

Vergelijk anders de 2 systemen met standaard tests. Ping je router (gateway) voor een kwartiertje en kijk of dit strak is. Dan heb je het interne deel uitgesloten. doe dit ook met hogere MTU waardes etc.

Hoe ziet je netwerk eruit, zit je rechtstreeks op de router met een CAT 5e straight kabel?

Met meer informatie kunnen wij doelgerichter helpen :)
M'n pc zit rechtstreeks met een categorie 5 kabel in de router, de kabel zelf is 5 meter.

Ik zal eerst even moeten uitzoeken hoe ik m'n routering moet pingen en het gedeelte met MTU waardes. Helaas heb ik nog niet genoeg kennis.

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
start -> CMD -> typ in: ipconfig /all
Zoek hier naar de "Default Gateway" , dit is het IP adres van je lokale router.
Ping dit adres als volgt via CMD: ping X.X.X.X -t (waarbij de x het IP adres is). Laat dit een kwartiertje draaien, en geef dan de toestencombo ctrl+c in. Plaats hier de resultaten :)

Parallel hier aan kan je ook 8.8.8.8 (open DNS adres van Google) pingen voor een kwartiertje, en ook hier de resultaten posten. Kunnen we in een oog opslag zien waar het aan zou kunnen liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart_GR op 20-03-2017 11:59 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:03
De netwerkkaart van jouw moederboard heeft "cFosSpeed Internet Accelerator Software". Probeer die meuk eens te verwijderen en kijk eens of het dan wel werkt?

Dergelijke gevallen zijn met Killer netwerkkaarten ook bekend. Je kunt vaak het beste gewoon kaal de driver installeren.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
Bart_GR schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:58:
start -> CMD -> typ in: ipconfig /all
Zoek hier naar de "Default Gateway" , dit is het IP adres van je lokale router.
Ping dit adres als volgt via CMD: ping X.X.X.X -t (waarbij de x het IP adres is). Laat dit een kwartiertje draaien, en geef dan de toestencombo ctrl+c in. Plaats hier de resultaten :)

Parallel hier aan kan je ook 8.8.8.8 (open DNS adres van Google) pingen voor een kwartiertje, en ook hier de resultaten posten. Kunnen we in een oog opslag zien waar het aan zou kunnen liggen.
Ik heb het voor een paar minuten uitgevoerd
Ping statistics for X.X.X.X(Router ipadres):
Packets: Sent = 277, Received = 277, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 4ms, Average = 0ms

Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 144, Received = 142, Lost = 2 (1% loss),
Minimum = 11ms, Maximum = 104ms, Average = 17ms

Bij het pingen van 8.8.8.8 waren er om de 10 pings van 12ms waren er 2 van 80ms en rond elke 70 pings waren er 2 lost/

Edit:
en nog over een langere periode
Packets: Sent = 1415, Received = 1415, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 10ms, Maximum = 417ms, Average = 13ms
Hammetje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:02:
De netwerkkaart van jouw moederboard heeft "cFosSpeed Internet Accelerator Software". Probeer die meuk eens te verwijderen en kijk eens of het dan wel werkt?

Dergelijke gevallen zijn met Killer netwerkkaarten ook bekend. Je kunt vaak het beste gewoon kaal de driver installeren.
Het verwijderen van die 'meuk' klinkt makkelijker dan het is. Waar kan ik het vinden en hoe kan ik het verwijderen.
Ik heb al twee keer de CD met drivers van het moederbord opnieuw geinstalleerd. Verder heb ik ook van de fabrikant de meest recente drivers geprobeerd wat helaas geen effect had

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2017 13:41 ]

• Hammetje
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:44:
[...]

Ik heb het voor een paar minuten uitgevoerd
Ping statistics for X.X.X.X(Router ipadres):
Packets: Sent = 277, Received = 277, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 0ms, Maximum = 4ms, Average = 0ms

Packets: Sent = 144, Received = 142, Lost = 2 (1% loss),
Minimum = 11ms, Maximum = 104ms, Average = 17ms

Bij het pingen van 8.8.8.8 waren er om de 10 pings van 12ms waren er 2 van 80ms en rond elke 70 pings waren er 2 lost/

[...]

Het verwijderen van die 'meuk' klinkt makkelijker dan het is. Waar kan ik het vinden en hoe kan ik het verwijderen.
Ik heb al twee keer de CD met drivers van het moederbord opnieuw geinstalleerd. Verder heb ik ook van de fabrikant de meest recente drivers geprobeerd wat helaas geen effect had
Staat in jouw Programmalijst (configuratiescherm > programma's en onderdelen) dit niet gewoon genoemd?

Even een tip: moederboard drivers installeren kan natuurlijk altijd, wel met het risico dat je oude drivers gebruikt. Je heb erg recente hardware, het kan goed zijn dat met nieuwere drivers bepaalde bugs zijn opgelost.

Voor nu; probeer het programma te vinden in de lijst met geinstalleerde programma's. Verwijder het, reboot je PC. Ga naar apparaatbeheer > netwerkadapters > rechtermuisklik op jouw netwerkkaart > Update drivers. Het kan goed zijn dat Intel zelf een nieuwe update heeft uitgeleverd die Gigabyte nog niet heeft verwerkt op hun eigen website.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
Hammetje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:02:
[...]

Staat in jouw Programmalijst (configuratiescherm > programma's en onderdelen) dit niet gewoon genoemd?

Even een tip: moederboard drivers installeren kan natuurlijk altijd, wel met het risico dat je oude drivers gebruikt. Je heb erg recente hardware, het kan goed zijn dat met nieuwere drivers bepaalde bugs zijn opgelost.

Voor nu; probeer het programma te vinden in de lijst met geinstalleerde programma's. Verwijder het, reboot je PC. Ga naar apparaatbeheer > netwerkadapters > rechtermuisklik op jouw netwerkkaart > Update drivers. Het kan goed zijn dat Intel zelf een nieuwe update heeft uitgeleverd die Gigabyte nog niet heeft verwerkt op hun eigen website.
Bij programma's en onderdelen kan ik helaas geen vergelijkbaar programma vinden enkel: Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/uRtJ7/e1851bb980.png

drivers heb ik wel geupdate via aangegeven.

• Hammetje
En als je klikt op 'Intel network Conenctions' > verwijderen / wijzigen? Krijg je daar losse onderdelen met deze meuk te zien?

Verwijderd

Topicstarter
Hammetje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:42:
En als je klikt op 'Intel network Conenctions' > verwijderen / wijzigen? Krijg je daar losse onderdelen met deze meuk te zien?
helaas staat hij er niet tussen. Ik zag vandaag in de wijk een busje van mijn internetprovider staan en vroeg me af of het misschien aan de DNS server lag. Mijn provider heeft aangegeven dat er enkele Tests zijn uitgevoerd en dat nu de hardware en software wordt vervangen in de wijk.

Echter speelt mijn probleem al langer dan de errors van mijn internet provider.
Toch heb ik besloten om de DNS server te veranderen naar twee andere servers.

Naar mijn gevoel gaat het beter met mijn internet verbinding.

graag wil ik u en alle andere bedanken die hebben geholpen bij het zoeken naar het probleem.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:59

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Hoeveel mensen maken gebruik van de verbinding..? Je heb vrijwel geen ping loss, maar die hoge tijden kloppen in normaal gebruik niet. Download je misschien zelf iets op de achtergrond?

Verder goed om te horen dat de DNS servers lijken te helpen.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1