Whirlpool kookplaat foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Een paar dagen gelede stopte een van de pitten van mijn Whirlpool inductiekookplaat (AKT 960/IX) er mee. Deze geeft nu een foutcode E9 op de plaats waar normaal de stand van de pit wordt aangegeven.
In een handleiding die ik ergens van internet getrokken heb staat dat ik bij deze fout de Whirlpool klantenservice maar moet bellen. Dit heb ik gedaan en ik kreeg twee opties:
  • Betaal 130 euro voorrijkosten en arbeidsloon en er komt een monteur langs om te kijken wat er aan de hand is. Kosten van eventuele onderdelen komen daar nog bovenop
  • Betaal 300 euro om het toestel weer een jaar in de garantie te brengen (denk dat het apparaat zo'n 8 jaar oud is) en het huidige defect plus alle volgende die in dat jaar voorkomen worden kosteloos verholpen.
Aangezien ik slechts 120 euro betaald heb voor het apparaat aan een handelaar en het feit dat je voor 300 euro bijna een nieuw toestel kunt kopen heb ik voor nu maar besloten om eerst maar eens te kijken of ik het met drie pitten ook af kan (en dat denk ik wel). Over ruim een jaar moet ik toch uit mijn studentenwoning en dan kijken we wel weer verder.

Toch vind ik het wel een beetje jammer en vraag ik me dus af:
Is er iemand van jullie die iets vergelijkbaars gehad heeft en hoe is dit toen opgelost?
Heb ook een keer een kapotte droger gehad en die was na het solderen van een weerstand, condensator en stroomregelaar weer geheel functioneel. Ik hoop dat er allicht ook zo'n fix is voor mijn kookplaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-07 11:26
http://www.partselect.com...ppliance-Fault-Codes.aspx

F1-E9 - Stack Overflow - Disconnect power for at least 30 seconds and then reconnect. Allow at least a minute after power has been restored and if error code reappears, replace control board (clock).

Al geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:58

InFamous

excommunicado

WVB > TFW

Er is nu een apart themaforum voor witgoed.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
@breew Yes, mocht niet baten. Ik weet ook niet zo goed waar die F1 vandaan komt. Die laat mijn kookplaat in ieder geval niet zien.

@InFamous Onder Beeld & Geluid hmm? Geen wonder dat ik die niet kon vinden. Thanks anyways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1025649

Heb helaas dezelfde ervaring met Whirlpool maar dan ruim 7 jaar geleden mbt mijn oven die toen nog geen drie jaar oud was en waarvan de printplaat vervangen moest worden na een piekstoring die een normaal apparaat aan moet kunnen. Heb toen een machtiging getekend en het woord onherroepelijk doorgestreept en na reparatie de machtiging om 300 euro te incasseren ingetrokken. Daarna allerlei brieven gehad met een belofte om het defect aan de printplaat te onderzoeken op eisen van conformiteit (mag eenvoudigweg niet zo snel stuk gaan). Belofte is niet nagekomen, hoewel ik het zwart op wit had en nog geen jaar later begon er ineens een incassoprocedure. Ik had de printplaat bewaard, de vordering uitgebreid betwist en heb geweigerd om te betalen. Inmiddels is de vordering verjaard. Moraal van het verhaal: schaf iets aan van een ander merk. Mijn inductiekookplaat geeft ook storingen (10 jaar oud) en ga ik vervangen. Gelukkig kan ik nu een beter merk betalen.