Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game/Workstation PC

Pagina: 1
Acties:

• FlipAlkemade
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-08-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Games spelen(Vooral open world(Fallout 4, Just Cause 3, Watchdogs 2(Slecht geporte games wil ik ook normaal kunnen runnen))), maar ook zeer complexe HDL architecturen synthetiseren(Quartus en Xillinx IDE). Bovendien zou ik het fijn vinden om af en toe nog een CAD progamma degelijk te runnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal bedrag van 1200eu, richtprijs 1000eu

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
KBM en monitor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 234,09€ 234,09
1MSI H110M PRO-VH€ 55,-€ 55,-
1MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC€ 416,-€ 416,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,90€ 51,90
1Cooler Master Silencio 352€ 61,-€ 61,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14€ 124,90€ 124,90
1Corsair CX450M€ 54,90€ 54,90
1Sandisk SSD Plus 240GB€ 78,79€ 78,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.076,58

Helaas gaat dit mobo maar tot 2133MHz memory clock, terwijl mn CPU tot 2400 gaat. is dit een limiet van de chipset? Helaas is er op de pricewatch van moederboarden geen slider voor memory speed.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur naar merk, het liefst geen Team red of blue fanboys in de comments

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst small form factor met redelijke geluidsdemping(vandaar CM silencio). Misschien in de toekomst nog de stock Intel koeler vervangen met een Noctua koeler. Heel veel IO heb ik niet nodig (H110M is voldoende).

Ga je overklokken?
Nope, Daar zou ik dan ook een andere case voor moeten kiezen(voor degelijke OC prestaties) terwijl deze precies aan mijn wensen voldoet. Bovendien wil ik niet de intel premium betalen voor OC mogelijkheden.

Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op het systeem, welke componenten zou ik kunnen veranderen voor meer Price to Performance. Advies op het wachten op Ryzen 5(6 cores zouden voordeliger zijn voor mijn workloads, alleen zijn de AM4 borden nu wat duurder). En watvoor monitor zou ik in de toekomst nog aan kunnen schaffen bij deze setup. 1440p IPS paneel of 1080p >120Hz TN paneel?

Verwijderd

Om een i5-7xxx werkend te zien op een H110 moederbord is een biosupdate nodig. Wil je jezelf dat gedoe besparen kan je beter een B250 bord nemen. pricewatch: ASRock B250M-HDV

De videokaart heeft een blowerkoeler. Voordeel is dat de warmte uit de behuizing wordt geblazen. Nadeel is het hoge geluidsniveau. Op deze manier heb je geen voordeel van de gedempte behuizing. Een videokaart met OA koeler in een eenvoudiger behuizing zal stiller zijn.

• FlipAlkemade
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-08-2023
@Verwijderd Hier ben ik bekend mee en dit is niet zo'n probleem. Het voordeel van deze B250 is wel dat ik genoeg fanheaders zou hebben en geen fan splitter meer hoef te kopen. Ik zal ook eens kijken naar een andere GPU. (Zotac GeForce GTX 1070 Mini, pricewatch: Zotac GeForce GTX 1070 Mini

[ Voor 26% gewijzigd door FlipAlkemade op 19-03-2017 13:52 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:49
Tsja, persoonlijk zou ik dus ook voor een B250 bord gaan. Buiten dat je het een biosflash scheelt heb je inderdaad ook iets meer mogelijkheden en kan je geheugen 2400Mhz lopen ipv 2133Mhz. En ja, dat is inderdaad de chipset. Met je huidige build wordt je geheugen teruggeklokt. Er is wel een slider voor Mhz in de PW trouwens: categorie: Geheugen intern

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Nat-Water schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:39:
Tsja, persoonlijk zou ik dus ook voor een B250 bord gaan. Buiten dat je het een biosflash scheelt heb je inderdaad ook iets meer mogelijkheden en kan je geheugen 2400Mhz lopen ipv 2133Mhz. En ja, dat is inderdaad de chipset. Met je huidige build wordt je geheugen teruggeklokt. Er is wel een slider voor Mhz in de PW trouwens: categorie: Geheugen intern
hij bedoelde een slidertje voor ram snelheid in de moederborden pricewatch zodat je weet hoeveel mhz het bord support