Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

phpMyAdmin probleem met user wijzigen in database

Pagina: 1
Acties:

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08

JdM

Humbled

Topicstarter
Ik heb een probleem met inloggen op een Wordpress site, mijn wachtwoord/gebr combinatie wordt niet meer herkend.
Er zijn vele tutorials die verschillende opties bieden om een ww te resetten, waarvan ik er al een aantal heb geprobeerd zonder succes.
Nu ben ik aanbeland bij de optie om in phpMyAdmin het wachtwoord van de user in de database te wijzigen. Hiervoor dien ik de MD5 hash optie te kiezen in het wijzigingen scherm. Echter komt dit scherm niet bij mij tevoorschijn wanneer ik op "wijzigen" klik.
Eerste scherm is een overziht van de users in de database, het tweede scherm is wat ik te zien krijg als ik op wijzigen klik. Het derde scherm is wat het zou moeten zijn, volgens de verschillende bronnen.
Is er iemand die me kan vertellen of ik iets verkeerd doe?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KBddDWxU05KCI6bmzKhNX0dJ/full.jpg?nohitcount=1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5TU1ZsXbHPIjOyGp3XAsf9Va/full.jpg?nohitcount=1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4e4SaWPFdEU91eFzTprgGFF9/full.jpg?nohitcount=1

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Op welke wijzigen heb je gedrukt?
Druk op wijzigen op de regel van de user welke je wilt wijzigen of vink de user aan welke je wilt wijzigen en druk dan onder de query op wijzigen.

Zou gewoon moeten werken, werkt het niet vermeld dan de php, mysql en phpmyadmin versies.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Dat het zou moeten werken begrijp ik :)
Ik heb alle wijzigen knoppen wel gehad die je in het eerste plaatje ziet. Met aanvinken, zonder aanvinken, niets helpt.
Onderstaand de versies, alvast dank voor het meedenken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uBI3Fjtvz9IAaXio3xmBsJ8d/full.jpg?nohitcount=1

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:23
Waarom reset je het wachtwoord niet met de wachtwoord vergeten functie? Truc die ik anders vaak gebruik is de hash kopiëren van een andere account waar je het wachtwoord wel van weet.

• MdBruin
Heb je eventueel ook toegang met SSH?
Dan zou je ook eventueel namelijk met mysql kunnen connecten en handmatig de update kunnen maken.
Zou zelf ook even moeten kijken hoe dit moet aangezien ik het zelf nog niet nodig heb gehad.

Het lijkt of er iets fout gaat in de communicatie.
Eigen opgezette server of via een hosting site?

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
BlackMonkey schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:38:
Waarom reset je het wachtwoord niet met de wachtwoord vergeten functie? Truc die ik anders vaak gebruik is de hash kopiëren van een andere account waar je het wachtwoord wel van weet.
Ik heb zoals ik al aangaf, veel ondernomen. Hash kopiëren van de andere account doet helaas ook niets.
Onderstaand, los van de php vraag, de zaken die ik ook ondernomen heb:

- Extern een MD5 hash gemaakt van een wachtwoord en ingevoerd in de DB; geen resultaat

- Emergency.php script gedraaid; het script zegt dat het gelukt is om het ww te wijzigen, maar inloggen lukt nog steeds niet
- Alle plugins uitgezet, de .htaccess helemaal standaard gemaakt
- Wachtwoord herstel via email; geen resultaat (er ontstaat een foutmelding: "niet mogelijk een ww herstelsleutel aan te maken in de db")
- Config.php aangepast; geen resultaat
- Verschillende brwosers geprobeerd om in te loggen (FF+Crome); geen verschil
- Inloggen op ander account: geen resultaat/lukt ook niet

[ Voor 16% gewijzigd door JdM op 19-03-2017 16:19 ]

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
MdBruin schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:24:
Heb je eventueel ook toegang met SSH?
Dan zou je ook eventueel namelijk met mysql kunnen connecten en handmatig de update kunnen maken.
Zou zelf ook even moeten kijken hoe dit moet aangezien ik het zelf nog niet nodig heb gehad.

Het lijkt of er iets fout gaat in de communicatie.
Eigen opgezette server of via een hosting site?
Ik heb toegang zoveel ik wil, alles draait hier op een synology, ik host de site zelf.
Er is niets veranderd aan de site/installatie: ik heb vier weken niet ingelogd en nu opeens lukt dat niet meer. De site front-end is gewoon bereikbaar via de URL.
Via SSH ken ik helaas niet. Ik heb wel putty, dus kan wel via SSH commando's ingeven, maar daar zou je me dan geheel mee moeten helpen aangezien ik dat dus ook niet ken. Via google kom ik daar zo op het oog niet geheel uit, dus als je me hierin iets verder op weg kunt helpen zou dat fijn zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door JdM op 19-03-2017 15:47 ]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ssh is in het geheel niet nodig aangezien je in phpMyAdmin ook queries uit kunt voeren:
MySQL:
1
UPDATE blah_users SET user_pass = MD5('password') WHERE ID = '1';

Bizar trouwens dat er nog steeds MD5 gebruikt wordt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Moet er geen salt bij... en weet je zeker dat je op de juiste WP aan het inloggen bent?

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Zoeken op create MD5 pass Wordpress is makkelijker :) Deze kan je dan gewoon in PHPMyAdmin wijzigen.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Brummetje schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:16:
Zoeken op create MD5 pass Wordpress is makkelijker :) Deze kan je dan gewoon in PHPMyAdmin wijzigen.
Staat niet bij mijn lijstje zie ik nu, maar ik heb eerder al extern een md5 hash gemaakt van een wachtwoord en die ingevoerd in de DB, werkt ook niet helaas.
johnkeates schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:14:
Moet er geen salt bij... en weet je zeker dat je op de juiste WP aan het inloggen bent?
Salt erbij?
Inloggen gaat verder via www.mijndomeinnaam.nl/wp-admin dit gaat allemaal zoals voorheen wel lukte.
8088 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:08:
Ssh is in het geheel niet nodig aangezien je in phpMyAdmin ook queries uit kunt voeren:
MySQL:
1
UPDATE blah_users SET user_pass = MD5('password') WHERE ID = '1';

Bizar trouwens dat er nog steeds MD5 gebruikt wordt.
Uitgevoerd, hash wordt aangepast, inloggen faalt nog steeds.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
JdM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:19:
[...]

Staat niet bij mijn lijstje zie ik nu, maar ik heb eerder al extern een md5 hash gemaakt van een wachtwoord en die ingevoerd in de DB, werkt ook niet helaas.

[...]

Salt erbij?
Inloggen gaat verder via www.mijndomeinnaam.nl/wp-admin dit gaat allemaal zoals voorheen wel lukte.

[...]

Uitgevoerd, hash wordt aangepast, inloggen faalt nog steeds.
Ik bedoel dus dat WordPress volgens mij helemaal geen plain-md5 password hashes gebruikt tenzij je een hele oude versie gebruikt. Na MD5 is blowfish de norm geworden, en ergens tussendoor zijn ook salts toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door johnkeates op 19-03-2017 16:25 ]

• MdBruin
Er wordt wel uit gegaan dat je probeert in te loggen met je eerste user.
Vandaar ook id = '1'
Mocht je de tweede willen aanpassen dan moet je hiervoor 2 invullen.

Password moet wel in plain text, het md5 commando zorgt voor de versleuteling.

[ Voor 20% gewijzigd door MdBruin op 19-03-2017 16:29 ]

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wat ik meestal doe, als een klant weer eens buitengesloten is, is onderstaand script in de functions.php zetten, de site bezoeken en direct die code weer weghalen.

Daarmee forceer je dat WP een nieuwe user aanmaakt en de credentials uitspuugt (lekker link dus, als je dit in development doet... in dat geval "echo" je het niet, of knal je de output gewoon in een text-file).

Maar het werkt goed, en je hebt enkel toegang tot FTP nodig.

Met de nieuwe credentials kan je vervolgens inloggen en de boel op orde maken.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<?php

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// ADD NEW USERS
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////

function add_admin_acct() {

$first_name = 'foo';
$last_name = 'bar';
$user_login = 'foobar';
$user_email = 'foo@bar.foo';
$user_role = 'administrator';

$password = wp_generate_password($length = 12, $include_standard_special_chars = true);

$userdata = array (
  'first_name' => $first_name,
  'last_name' => $last_name,
  'user_login' => $user_login,
  'user_pass'   => $password,
  'user_email' => $user_email,
  'role' => $user_role
);

if (!username_exists($user_login) && !email_exists($user_email)) {

$user_id = wp_insert_user($userdata);
    echo ('<hr><input type="text" size="12" value="'.$password.'" /><hr>');

} else {

echo ('<hr><input type="text" size="12" value="nothing 2do" /><hr>');

}

}

add_action('init','add_admin_acct');

?>

• MdBruin
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:25:
Wat ik meestal doe, als een klant weer eens buitengesloten is, is onderstaand script in de functions.php zetten, de site bezoeken en direct die code weer weghalen.
....
Als ik het goed begrijp gebeurt dit helaas dus vaker, enig idee wat het veroorzaakt?

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
MdBruin schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:32:
[...]

Als ik het goed begrijp gebeurt dit helaas dus vaker, enig idee wat het veroorzaakt?
Wat gebeurt vaker? Dat je er niet in kan?

In mijn geval gewoon klanten die alles vergeten wat je kan vergeten, ongeldige credentials invoeren bij het aanmaken van een account of überhaupt niet eens weten dat ze een inlog hebben...

Ipv. klooien in de SQL, draai ik 1x dat script, laat het password naar mezelf mailen - stuur dat door naar de klant en klaar... 10 seconden werk en ze hebben weer een inlog :)

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:25:

Daarmee forceer je dat WP een nieuwe user aanmaakt en de credentials uitspuugt (lekker link dus, als je dit in development doet... in dat geval "echo" je het niet, of knal je de output gewoon in een text-file).
[....]
"De credentials.."

Is dat dan gebruikersnaam "foo" en ww "password" ?dat werkt niet helaas.
Er staat wel een code links bovenin het scherm, als ik dat als ww invoer gebeurt er ook niets?
Heb de code maar weer even aangepast tot verdere instructies :+

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
JdM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:36:
[...]

"De credentials.."

Is dat dan gebruikersnaam "foo" en ww "password" ?dat werkt niet helaas.
Er staat wel een code links bovenin het scherm, als ik dat als ww invoer gebeurt er ook niets?
Heb de code maar weer even aangepast tot verdere instructies :+
PHP:
1
2
3
4
5
$first_name = 'foo';
$last_name = 'bar';
$user_login = 'foobar';
$user_email = 'foo@bar.foo';
$user_role = 'admin';

Hier moet je de echte gegevens invoeren, dus de naam / email / etc... (tussen de ' ' tekens).

Vervolgens gooi je dat in "functions.php" van je actieve theme en bezoek je de site (zodat je zeker weet dat dit script geactiveerd wordt).

Het script maakt dan een user aan, met bovenstaande gegevens en toont het wachtwoord in een input-field... als je dat ziet, zet je het script direct uit en kan je dus inloggen met bovenstaande gegevens + het getoonde wachtwoord.

Overigens moet <?php en ?> (de wrappers) er niet in staan...

Het wachtwoord kan je ook tonen door "echo" te vervangen door mail(); of gewoon een die();

Natuurlijk is het een paardenmiddel; je loopt te prutsen in je live-site... maar als je het binnen 1 seconde triggert en weer // uitzet, moet dat kunnen, op een zondagmiddag :)

En je kan zien of de user is aangemaakt, door PHPmyAdmin even te checken... er moet dan een username "foobar" zijn aangemaakt en daarmee kan je inloggen (icm. het wachtwoord in het inputfield).

[ Voor 17% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 19-03-2017 16:44 ]

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:38:
[...]

Natuurlijk is het een paardenmiddel; je loopt te prutsen in je live-site... maar als je het binnen 1 seconde triggert en weer // uitzet, moet dat kunnen, op een zondagmiddag :)

En je kan zien of de user is aangemaakt, door PHPmyAdmin even te checken...
Hey, paardenmiddel of niet ik moet toch weer in kunnen loggen dus ik ben blij met paardenmiddelen ;)
Heb denk ik gedaan wat je zei, maar krijg nu een "nothing 2do" in het scherm, waar ik daarnet nog een code zag toen ik niets had gewijzigd aan je eerste script (sorry voor mijn amateurisme bij het uitvoeren van je script, ik had niet helemaal door dat ik het moest wijzigen en dacht het te kunnen laten werken met wat je aanbood)

In phpMyAdmin wordt de user die ik nu heb ingevoerd in je script, niet aangemaakt.
WW opvragen via email werkt dus simpelweg ook niet op die nieuwe gebruikersnaam...

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
JdM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:47:
[...]

Hey, paardenmiddel of niet ik moet toch weer in kunnen loggen dus ik ben blij met paardenmiddelen ;)
Heb denk ik gedaan wat je zei, maar krijg nu een "nothing 2do" in het scherm, waar ik daarnet nog een code zag toen ik niets had gewijzigd aan je eerste script (sorry voor mijn amateurisme bij het uitvoeren van je script, ik had niet helemaal door dat ik het moest wijzigen en dacht het te kunnen laten werken met wat je aanbood)

In phpMyAdmin wordt de user die ik nu heb ingevoerd in je script, niet aangemaakt.
WW opvragen via email werkt dus simpelweg ook niet op die nieuwe gebruikersnaam...
Nothing2do wordt getriggerd, als de user al bestaat; je hebt dus 2x het script gedraait met dezelfde gegevens :)

Er is dus wel een user aangemaakt; dit script leest je database uit, ziet dat die user al bestaat en doet vervolgens niets...

Je kan dus even de inloggegevens veranderen (mag fake zijn, als je ze maar onthoudt) en dan toont het script het wachtwoord in een input-field.

Daarmee kan je inloggen, samen met de "username" die je hebt ingevoerd...

Als je het altijd wil laten werken en niet zo thuis bent in PHP kan je regel #26 veranderen naar;

PHP:
1
if (1 == 1) {

Zinloze statement, maar voor nu het snelst, anders moet je het script "if then else" aanpassen en met "1 == 1" omzeil je dat... hierdoor vindt er dus geen check meer plaats en update je altijd de user uit het script met een nieuw wachtwoord...

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
function add_admin_acct() {

$password = wp_generate_password($length = 12, $include_standard_special_chars = true);

$userdata = array (
  'first_name' => 'voornaam',
  'last_name' => 'achternaam',
  'user_login' => 'gebruikersnaam',
  'user_pass'   => $password,
  'user_email' => 'mijn@email.adres',
  'role' => 'administrator' 
);

die ($password);

}

add_action('init','add_admin_acct');

[ Voor 26% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 19-03-2017 16:57 ]

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Dat vroeg ik me ook af, tot ik dit tegenkwam:
Note that even if the passwords are salted, meaning they look like $P$BLDJMdyBwegaCLE0GeDiGtC/mqXLzB0, you can still replace the password with an MD5 hash, and WordPress will let you log in.
Maar ik ben te lui om dit in de broncode te verifiëren.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:50:
[...]

Nothing2do wordt getriggerd, als de user al bestaat; je hebt dus 2x het script gedraait met dezelfde gegevens :)

Er is dus wel een user aangemaakt; dit script leest je database uit, ziet dat die user al bestaat en doet vervolgens niets...

Je kan dus even de inloggegevens veranderen (mag fake zijn, als je ze maar onthoudt) en dan toont het script het wachtwoord in een input-field.

Daarmee kan je inloggen, samen met de "username" die je hebt ingevoerd...

Als je het altijd wil laten werken en niet zo thuis bent in PHP kan je regel #26 veranderen naar;

PHP:
1
if (1 == 1) {

Zinloze statement, maar voor nu het snelst, anders moet je het script "if then else" aanpassen en met "1 == 1" omzeil je dat... hierdoor vindt er dus geen check meer plaats en update je altijd de user uit het script met een nieuw wachtwoord...
Heb nu de username, inlog etc een aantal maal veranderd, maar nothing 2do blijft zichtbaar.
Er is geen nieuwe gebruiker in de DB bijgekomen, dus er lijkt toch nog iets niet goed te gaan.
Kan ik je een kopie sturen eventueel via DM met de code die ik gemaakt heb (zal ik dan straks even doen, want moet nu even weg)

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
JdM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:57:
[...]

Heb nu de username, inlog etc een aantal maal veranderd, maar nothing 2do blijft zichtbaar.
Er is geen nieuwe gebruiker in de DB bijgekomen, dus er lijkt toch nog iets niet goed te gaan.
Kan ik je een kopie sturen eventueel via DM met de code die ik gemaakt heb (zal ik dan straks even doen, want moet nu even weg)
Ik heb het script uitgekleed voor je, zie paar posts terug hierboven...

Als het niet werkt, staat je database bij wijze van spreken op read-only en speelt er een ander issue... maar in principe moet het script gewoon een user aanmaken, met een wachtwoord - en die laatste tonen in je browser als je de site bezoekt...

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Zit je niet in de verkeerde database te rommelen?

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
8088 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:00:
Zit je niet in de verkeerde database te rommelen?
Zat ik ook aan te denken... of de verkeerde table... want onderstaande code (die uitgevoerd werd) checked of de user(name / mail) bestaat en geeft dit ook terug...

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  if (!username_exists($user_login) && !email_exists($user_email)) {

echo ('<hr><input type="text" size="12" value="'.$password.'" /><hr>');

} else {

echo ('<hr><input type="text" size="12" value="nothing 2do" /><hr>');

}

@TS - probeer anders een onderstaande code, dan weet je zeker wat je database aan usernames herbergt...

PHP:
1
2
3
4
5
$users = get_users( array( 'fields' => array( 'display_name' ) ) );

foreach ( $users as $user ) {
  echo '<span>' . esc_html( $user->display_name ) . '</span><br>';
}

[ Voor 19% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 19-03-2017 17:15 ]

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Jongens het spijt me, maar het lijkt me niet te lukken.
De uitgeklede versie geeft een 500 error
Elke nieuwe gebruikersnaam die ik probeer aan te maken geeft een nothing 2do.

Al zou ik in de verkeerde DB bezig zijn, dan zou het script toch gewoon moeten werken? De eerste keer kreeg ik een wachtwoord, daarna heb ik die niet meer gezien. Heb het ww ook niet opgeschreven wat ik toen zag |:(
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:07:
[...]

@TS - probeer anders een onderstaande code, dan weet je zeker wat je database aan usernames herbergt...

PHP:
1
2
3
4
5

echo '<span>' . esc_html( $user->display_name ) . '</span><br>';
}
Waar voer ik dit in?

[ Voor 36% gewijzigd door JdM op 19-03-2017 17:35 ]

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
JdM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:33:
Jongens het spijt me, maar het lijkt me niet te lukken.
De uitgeklede versie geeft een 500 error
Elke nieuwe gebruikersnaam die ik probeer aan te maken geeft een nothing 2do.

Al zou ik in de verkeerde DB bezig zijn, dan zou het script toch gewoon moeten werken? De eerste keer kreeg ik een wachtwoord, daarna heb ik die niet meer gezien. Heb het ww ook niet opgeschreven wat ik toen zag |:(

[...]

Waar voer ik dit in?
Je moet zowel de gebruikersnaam als het emailadres aanpassen (of er simpelweg niet op controleren).

Als ik het uitgeklede script in "functions.php" zet, ziet het er ongeveer zo uit;

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.org/ey9oaio39/Clipboard_2.png

En als ik vervolgens de site bezoek, zie ik een wachtwoord;

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.org/6u1k5s1o5/Clipboard_3.png

Waarmee ik in kan loggen, omdat de user is aangemaakt (Navicat screenshot);

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.org/4mxbhuwdx/Clipboard_1.png

Om een ruwe dump van de aanwezige users te krijgen, moet je onderstaande code ook even aan "functions.php" toevoegen (quick and dirty...).

PHP:
1
2
3
4
5
6
7

echo esc_html( $user->display_name ) . '<br>';
}

die();

[ Voor 13% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 19-03-2017 17:47 ]

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
function gebruikerbij() {

$user = array (
  'first_name' => 'gekke',
  'last_name' => 'henkie',
  'user_login' => 'gekkehenkie',
  'user_pass'   => 'vergeetikaltijd',
  'user_email' => 'heb@ik.niet',
  'role' => 'administrator' 
);

wp_insert_user($user);
  die ('log nu in met "gekkehenkie" en "vergeetikaltijd"');

}

add_action('init','gebruikerbij');

- disclaimer - Don't do this at home...

[ Voor 8% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 19-03-2017 18:03 ]

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Wat is precies de bedoeling met de code die je geeft?
Moet ik dan de functions.php helemaal leegmaken en alleen dat stukje code invoeren?
Moet ik het tussen de >?php en ?> zetten, misschien moet ik nog extra melden dat ik er echt niet veel van weet, maar wellicht schemert dat al wel door O-)

Als ik de code invoer in een functions.php bestand, zonder verdere andere tekst dan wordt onderstaande tekst zichtbaar als ik de URL invoer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uJdvYsvXCEsAWi5AMkwsBnvH/full.jpg?nohitcount=1

Als ik de code invoer tussen php tags zie ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3b6CwgrQbJPKUsUbP482HWII/full.jpg?nohitcount=1

Vervolgens wijzig ik de functions.php weer direct naar de originele en probeer ik vervolgens in te loggen, maar werkt de combi gebruikersnaam/ww "gekkehenkie/vergeetikaltijd" niet.

In de database wordt er tevens geen gekkehenkie zichtbaar als user.

[ Voor 5% gewijzigd door JdM op 19-03-2017 18:13 ]

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
JdM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:10:
Wat is precies de bedoeling met de code die je geeft?
Moet ik dan de functions.php helemaal leegmaken en alleen dat stukje code invoeren?
Staat je CAPSLOCK niet aan? :)

Anyhow... "functions.php" is een basis-bestand dat altijd wordt "uitgevoerd" binnen WordPress (mits je geen caching gebruikt) - vandaar dat dit de makkelijkste manier is om de code snel uit te voeren.

Je mag het leeg maken, maar dat hoeft niet (als je achteraf maar weer alles terugzet...).

En het moet inderdaad binnen <?php ?> staan, zodat het niet als tekst, maar als "code" wordt uitgevoerd.

Op het moment dat jij een regel ziet met "log nu in als ...", dan is het script uitgevoerd en moet de user aangemaakt zijn... ik heb het 2x getest hier en kan gewoon inloggen.

Wat krijg je te zien als je die userdump-code uitvoert, in "functions.php" binnen <?php ?> tags?

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:20:
[...]

Staat je CAPSLOCK niet aan? :)
:| nee ;)
En dank voor je uitleg in een poging me te laten begrijpen wat de bestanden doen, waardeer ik d:)b
Wat krijg je te zien als je die userdump-code uitvoert, in "functions.php" binnen <?php ?> tags?
Toen kreeg ik dus Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3b6CwgrQbJPKUsUbP482HWII/full.jpg?nohitcount=1 dit te zien

[ Voor 10% gewijzigd door JdM op 19-03-2017 19:57 ]

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
JdM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:56:
[...]

:| nee ;)
En dank voor je uitleg in een poging me te laten begrijpen wat de bestanden doen, waardeer ik d:)b

[...]

Toen kreeg ik dus [afbeelding] dit te zien
PHP:
1
2
3
4
5
6
7

echo esc_html( $user->display_name ) . '<br>';
}

die();

Ik bedoel deze code; als je die draait in functions.php moet hij alle bekende usernames uitspugen...

Het lijkt inmiddels eerder op een ander probleem, bv. dat je site contact legt met een andere database, ofzo... heb je meerdere databases draaien op die host?

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Als ik die code draai dan spuugt ie twee gebruikers uit, dat zijn de bekende gebruikers en niet de nieuwe aangemaakte helaas.
Ik draai niet met meerdere databases. Wel heb ik twee synologys waarop phpMyAdmin draait, maar ik log hier op mijn LAN in via het interne ip adres op de juiste server. Nu heb ik ook maar even alles op de andere syno uitgeschakeld en opnieuw de hele actie nogmaals uitgevoerd, door weer een nieuwe gebruiker aan te maken, zonder resultaat.
Ik kan je eventueel een account toesturen zodat je eens kunt kijken in de database, als je wil (wil me niet voor gekkehenkie laten uitmaken namelijk :+ ) ?

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
JdM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:06:
Als ik die code draai dan spuugt ie twee gebruikers uit, dat zijn de bekende gebruikers en niet de nieuwe aangemaakte helaas.
Ik draai niet met meerdere databases. Wel heb ik twee synologys waarop phpMyAdmin draait, maar ik log hier op mijn LAN in via het interne ip adres op de juiste server. Nu heb ik ook maar even alles op de andere syno uitgeschakeld en opnieuw de hele actie nogmaals uitgevoerd, door weer een nieuwe gebruiker aan te maken, zonder resultaat.
Ik kan je eventueel een account toesturen zodat je eens kunt kijken in de database, als je wil (wil me niet voor gekkehenkie laten uitmaken namelijk :+ ) ?
Ik geloof je direct :)

Maar als het script "zegt" dat de user is toegevoegd (en dit bij validatie ook weer aantoont), maar tegelijk jij die user niet terug ziet in de database (en ook nooit kan inloggen met die gegevens, ook al heb je ze 100x ge-dubbel-checked), dan staat die user blijkbaar toch niet opgeslagen in de database...

...en dan is de vraag waarom je geen schrijfrechten hebt tot die database;

Een user toevoegen werkt niet, je password aanpassen, werkt niet, etc...

Dus het issue lijkt meer op de database aan te komen dan dat er geen user is... als je in de database tekst aanpast, zie je dat wel terug in de site?? (bv. even in wp_posts table een fake-tekst aanpassen)...

Dan kan je iig. uitsluiten dat er iets mis is met de user-rights, betreffende die database...

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/k2dhz9g67/Clipboard_1.png

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Ik volg je beredenering helemaal.
Ik zal zo even kijken of ik via de DB een post kan aanpassen.
Wat er nu net naar voor kwam bij het werken in de gebruikersaccounts, is de volgende melding, dus er gaat denk ik dan iets inderdaad niet helemaal zoals het hoort?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZIL9Jn18TC4aLNxEWZRFn12a/full.jpg?nohitcount=1

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
JdM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:17:
Ik volg je beredenering helemaal.
Ik zal zo even kijken of ik via de DB een post kan aanpassen.
Wat er nu net naar voor kwam bij het werken in de gebruikersaccounts, is de volgende melding, dus er gaat denk ik dan iets inderdaad niet helemaal zoals het hoort?

[afbeelding]
Schermen met rode foutmeldingen zijn nooit goed :)

Langzaamaan denk ik dat er een achterliggend probleem is, inderdaad geen schijfruimte, verkeerde user-rights, etc...

Of toch een verkeerde connectie naar een verkeerde database; als het script roept dat "gekkehenkie" al bestaat, dan kan hij dat enkel roepen als hij ook echt bestaat...

Dus het kan net zo goed een cache-issue zijn, een verkeerde connectie naar je database, etc...

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Ik kan nu ook de posts niet aanpassen blijkt, ik krijg dan hetzelfde probleem als in mijn eerste post! Dat betekent: ik krijg geen wijzigingenscherm, maar een redelijk blanco scherm, zonder aanpassingsmogelijkheden die je wel verwacht te krijgen. Dit lijkt erop dat we in de goede richting zitten, mogelijk dankzij de foutmelding van te weinig schijfruimte?

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
JdM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:20:
Ik kan nu ook de posts niet aanpassen blijkt, ik krijg dan hetzelfde probleem als in mijn eerste post! Dat betekent: ik krijg geen wijzigingenscherm, maar een redelijk blanco scherm, zonder aanpassingsmogelijkheden die je wel verwacht te krijgen. Dit lijkt erop dat we in de goede richting zitten, mogelijk dankzij de foutmelding van te weinig schijfruimte?
Redelijk blanco?

Is dat helemaal leeg, of "een beetje leeg" :)

Lijkt iig. op een database die zich niet laat onderhouden / aanpassen / updaten... staat in principe los van Wordpress of de wp-admin; maar is dus meer een server-issue (of indd. iets lulligs als "harddisk full").

Wellicht kan je de upload map van WordPress even overhevelen naar een andere disk en het nog eens proberen...

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:20:
[...]

Schermen met rode foutmeldingen zijn nooit goed :)
QFT

Mijn syno heeft 1TB vrije ruimte.
Ik zal de server eens opnieuw opstarten, wellicht een probleem in het RAM geheugen?

Redelijk blanco betekent hetzelfde als dit scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5TU1ZsXbHPIjOyGp3XAsf9Va/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 19% gewijzigd door JdM op 19-03-2017 21:25 ]

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Oké, dit heeft de database goed gedaan. Ik krijg nu bij "wijzigen' gebruiker WEL het juiste scherm te zien, namelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4e4SaWPFdEU91eFzTprgGFF9/full.jpg?nohitcount=1

Ik ga hier morgen/later maar weer eens mee verder, want wellicht dat nu de DB wel iets wil aannemen waar ik om vraag, maar vandaag vind ik het wel mooi geweest.
Top voor je tijd zover, ik laat weten wat de verdere acties zullen gaan opleveren :)

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Cool - wat jij hier met de hand doet, doet dat script via php - maar het komt op hetzelfde neer :)

Dus ook die uitgeklede versie met gekkehenkie moet het feitelijk gewoon doen...

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Sterker nog: problem solved. Ik heb maar meteen even het wachtwoord aangepast van de zittende gebruiker en ik kom weer gewoon mijn WP Dashboard.....Ik roep altijd tegen iedereen : heb je al eens opnieuw opgestart? Zelf mijn server opnieuw starten vergeet ik dan blijkbaar even 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door JdM op 19-03-2017 21:45 ]

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
JdM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:41:
Sterker nog: problem solved. Ik heb maar meteen even het wachtwoord aangepast van de zittende gebruiker en ik kom weer gewoon mijn WP Dashboard.....Ik roep altijd tegen iedereen : heb je al eens opnieuw opgestart? Zelf mijn server opnieuw starten vergeet ik dan blijkbaar even 8)7
Servers zijn net computers :P

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
:') soms denk ik er het mijne van.... mijn god, anderhalve dag aan het klooien om dit nog maar eens duidelijk onder ogen te krijgen.
Terug lezende waren er ook al wel een aantal aanwijzingen (bijvoorbeeld bij wachtwoord reset en de melding: "kan geen wachtwoord herstelsleutel in de db maken"), maar zoals mijn moeder vaak zegt: als je alles van tevoren weet, kun je met een dubbeltje de wereld rond _O-

[ Voor 10% gewijzigd door JdM op 19-03-2017 22:00 ]

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

JdM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:41:
Sterker nog: problem solved.
Dat lijkt me stug. Tenzij je het niet erg vindt om telkens te rebooten als je /tmp volgelopen is (en je tegen allerlei 'onverklaarbare' errors en vastlopers aanloopt). Geen idee welke vrijheden je hebt op een Synology, maar ik zou toch zeker kijken of je je /tmp kunt vergroten of er een gewone directory van kunt maken in /.

Pagina: 1