Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunchas3r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Beste Tweakers,

Heb jaren genoten van mijn AC Ryan Playon!HD Mini 2

But all good things must come to an end, en dit weekend is hij(zij?) zachtjes van ons heengegaan,
het gemis zindert nog na..

Maar het leven gaat door en het is tijd om een nieuw toestel aan te schaffen, wie kan mij er eentje aanraden op basis van volgende vereisten :

- afstandsbediening die volume en ondertitels kan aanpassen (grootte/hoogte)
- H.265 ondersteuning (alhoewel het nog wat vroeg is, denk ik dat dit wel nodig is om future-proof te zijn, niet?)

Ik gebruik hem vooral om films vanop mijn pc via netwerk op mijn Panasonic TX-P50ST50 50" plasma tv af te spelen via HDMI.

Om af te sluiten, is het mischien handiger om er eentje met externe HD-optie te kopen?
Zo kan ik films afspelen zonder dat mijn Pc er constant voor hoeft aan te staan.
Lijkt me meer eco-friendly maar weet niet of een HD snel genoeg is om bv Blue-ray kwalitiet af te spelen?

Many thanks!
Jozef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ik zit met een schuin oog hier naar te kijken: http://minix.com.hk/en/products/neo-u9-h

Als je dan toch bezig bent schaf er dan een Synology NAS bij aan. Bij het afspelen is de snelheid van een HD niet relevant. Puur je snelheid van je netwerk en of je mediaplayer het aan kan.

Heeft de ST50 geen ingebouwde mediaplayer? Mijn ST60 wel namelijk. Ik wil de Minix alleen hebben voor Kodi en het feit dat je met Kodi alle bestanden praktisch kan afspelen en de ingebouwde vd ST60 niet.

Als je nog een AC wil hebben. Ik heb er hier 1 werkloos in de kast liggen. 8)

[ Voor 23% gewijzigd door 445033 op 19-03-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunchas3r
Die ST50 speelt wel video files maar bij sommigen wilt die de subs niet afspelen en ik weet niet waaraan het ligt
De .srt file heeft telkens exact dezelfde naam als de video dus daar ligt het niet aan.

Was wel tevreden van die AC, welke AC heb je liggen en hoeveel wil je ervoor? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Wat voor video files? Zal denk ik de combo file met SRT zijn. Mijn ervaring is helaas ...... alles omzetten naar MKV. Ik doe dat met MakeMKV. Je kan eventueel ook de SRT nog inbakken met MKV Toolnix.

Daarom is die box die ik hierboven aangeef zo top. Speelt alles, geen gedoe met omzetten Draait op Android, fly mouse erbij bestellen en je kan ook lekker gamen. Zet Tune In erop en je hebt digitale radio en je kan hem ook als mediaplayer in combo met DS Audio (als je een Synology koopt) voor je muziek gebruiken.

Ik heb overigens een AC Ryan Playon HD met een 2 TB schijf. Ik vind het beeld daarvan niet top en ik vind dat je tv beter verdient. Maar dat is mijn mening.

[ Voor 12% gewijzigd door 445033 op 19-03-2017 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Dan heb je nog lang gedaan met je PlayonHD, de mijne was al lang geleden overleden.
Nu heb ik een HiMedia Q10 Pro, perfecte mediaspeler die aan al je eisen voldoet.
Je hebt ook de HiMedia Q5 Pro, verschil is dat je hierin geen HDD kan plaatsen, maar je kan er wel externe schijven via USB op aansluiten.
Heb je losse schijven dan kun je beter de HiMedia Q10 Pro kiezen, daarin kun je makkelijk een schijf plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door HereIsTom op 19-03-2017 16:57 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:06

13art

Moderator Mobile
Ik zou gewoon een mini windows pc nemen zoals bijvoorbeeld een intel nuc.
Is misschien iets duurder, maar daar kan je dan ook meteen echt alles mee en op. Uitzending gemist, youtube, kodi voor films, etc. Ik zou zelf niet echt meer anders willen.

Daarbij zelf ook wel eens een minix gehad met android. Dit leverde binnen kodi weer gezeik op met het niet goed herkennen van de films op de externe hardschijf waardoor de cover art weer niet gedownload werd, ed. Dus voor windows gegaan.

Wil je geen kodi dan zou zo'n android ding wellicht een optie zijn. Wel even goed opletten of die echt wel goed ondersteund wat jij wil. Ondanks dat dit wordt geweerd schijnt het niet altijd het geval te zijn, of op een lage framerate oid.

Volgens mij stond in de ComputerTotaal van deze maand een heel artikel over media spelers.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunchas3r
Thanks for the info dudes.

Ik vind de toestellen wel wat aan de dure kant om enkel af en toe een film te kijken (150-200€).
Ik heb mijn AC indertijd tweedehands voor 50€ gekocht :-)
Op amazon.de staan er verschillende mediaspelers voor 30-50€ maar heb geen idee welke er goed zijn,
zal ze eens bekijken en dan hier om raad vragen.

Heb net een film gekeken via de USB-poort.
Ging wel goed eigenlijk, soms hapert hij wel wat lichtjes, maar zo kan ik voorlopig even verder :-)

Wist niet dat de mediaspeler invloed heeft op de kwalitiet van het beeld?
Ligt dat niet eerder aan de kwaliteit/compressie van de videofile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:40

MsG

Forumzwerver

Al een andere power-adapter geprobeerd trouwens? Wie weet is het apparaat helemaal niet zo stuk als het lijkt.

Op V&A zie ik trouwens ook nog een AC Ryan Playon HD! Mini 2 staan. (V&A aangeboden: AC Ryan Playon!HD Mini 2

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
445033 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:37:
Wat voor video files? Zal denk ik de combo file met SRT zijn. Mijn ervaring is helaas ...... alles omzetten naar MKV. Ik doe dat met MakeMKV. Je kan eventueel ook de SRT nog inbakken met MKV Toolnix.

Daarom is die box die ik hierboven aangeef zo top. Speelt alles, geen gedoe met omzetten Draait op Android, fly mouse erbij bestellen en je kan ook lekker gamen. Zet Tune In erop en je hebt digitale radio en je kan hem ook als mediaplayer in combo met DS Audio (als je een Synology koopt) voor je muziek gebruiken.

Ik heb overigens een AC Ryan Playon HD met een 2 TB schijf. Ik vind het beeld daarvan niet top en ik vind dat je tv beter verdient. Maar dat is mijn mening.
Srt inbakken gaat niet met mkv toolnix,wil je de subs inbakken zul je de hele mkv opnieuw moet doen,leuk werkje.
Je kunt ze er wel inzetten maar niet inbakken das heel wat anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Theodor op 20-03-2017 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:28

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb zelf een Dune HD Solo Lite. Ja, wat duurder dan die standaard Android boxjes, maar het is een Dune nietwaar? :)

Werkt prima, ondersteunt H265/X265 en je kunt de positie en grootte van de ondertiteling aanpassen.

Ik stream films vanaf m'n Synology DS216 NAS trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://www.mundoaudio.es/912-thickbox_default/dune-hd-solo-lite.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 20-03-2017 01:32 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
sunchas3r schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:57:
Om af te sluiten, is het mischien handiger om er eentje met externe HD-optie te kopen?
Zo kan ik films afspelen zonder dat mijn Pc er constant voor hoeft aan te staan.
Lijkt me meer eco-friendly maar weet niet of een HD snel genoeg is om bv Blue-ray kwalitiet af te spelen?
Aankoopadvies doen we in CEA. Ik verplaats het topic daarheen.

Zoals hierboven al aangegeven hoef je jezelf niet druk te maken over de snelheid van de harde schijf.

Qua advies sluit ik me aan bij l3art wat betreft een Intel NUC. Ik heb diverse platforms geprobeerd in de loop der jaren. Een Dune HD-TV 101 was mijn eerste mediaspeler. Beviel prima maar naar verloop van tijd toch naar iets beters gaan zoeken. Een Apple TV (tvOS) en Minix X8-H plus (Android) hebben de revue gepasseerd maar ondertussen heb ik zowel boven als beneden een Intel NUC met Windows 10 en Kodi. En ik zou echt niet meer anders willen.

Ik heb je topic titel ook een kleine aanpassing geven zodat iedereen weet dat je een mediaspeler zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Theodor schreef op maandag 20 maart 2017 @ 01:27:
[...]

Srt inbakken gaat niet met mkv toolnix,wil je de subs inbakken zul je de hele mkv opnieuw moet doen,leuk werkje.
Je kunt ze er wel inzetten maar niet inbakken das heel wat anders.
Nope k.. werk. Wat jij zegt bedoelde ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:48

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zelf ook een (niet meer in gebruik), ben overgestapt op een chromecast. Ik gebruik hem ook i.c.m. een synology. Voor dingen met DTS e.d. gebruik ik een android player werkt zelfs met de ds video app.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunchas3r
Bedankt voor de info guys.
Heb nu eventjes op amazon.de gezocht en door het ruime aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik zal hieronder eens een aantal modellen posten, graag wat advies met volgende vereisten in het oog te houden :

- Filmpje of drie per week kijken door via netwerk te streamen van PC-HD naar 50" TX-P50ST50 Plasma TV op 1080p.
- Geluid beluister ik altijd via hoofdtelefoon.
- H.265/HEVC ondersteuning
- Ondertiteling kunnen aanpassen (grootte/hoogte)

Opties :
https://www.amazon.de/dp/...etails?_encoding=UTF8&me=
https://www.amazon.de/doc...-44&keywords=andriod+kodi
https://www.amazon.de/Bqe...9482&sr=8-5&keywords=kodi
https://www.amazon.de/dp/...etails?_encoding=UTF8&me=
https://www.amazon.de/Lee...482&sr=8-15&keywords=kodi
https://www.amazon.de/Kek...-76&keywords=andriod+kodi
https://www.amazon.de/Oct...-64&keywords=andriod+kodi
https://www.amazon.de/sci...words=SCISHION+V88+RK3229

Many Spanks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
sunchas3r schreef op maandag 20 maart 2017 @ 00:54:
Thanks for the info dudes.

Ik vind de toestellen wel wat aan de dure kant om enkel af en toe een film te kijken (150-200€).
Ik heb mijn AC indertijd tweedehands voor 50€ gekocht :-)
Op amazon.de staan er verschillende mediaspelers voor 30-50€ maar heb geen idee welke er goed zijn,
zal ze eens bekijken en dan hier om raad vragen.

Heb net een film gekeken via de USB-poort.
Ging wel goed eigenlijk, soms hapert hij wel wat lichtjes, maar zo kan ik voorlopig even verder :-)

Wist niet dat de mediaspeler invloed heeft op de kwalitiet van het beeld?
Ligt dat niet eerder aan de kwaliteit/compressie van de videofile?
De HiMedia is dan wel duurder maar is ook wel van prima kwaliteit met perfect beeld en geluid, dan kun je van die goedkope hobby boxjes niet zeggen, heb er diverse gehad maar ben nu zeer tevreden met mijn duurdere HiMedia :Y

Afbeeldingslocatie: https://www.tvexpert.nl/resources/images/products/15/4.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door HereIsTom op 20-03-2017 16:59 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunchas3r
Goh, dan zitten we wel aan het vier-tot vijfdubbele van die Android/Kodi toestellen en ik zie er de meerwaarde niet van in aangezien ik geen 4K/Blu-ray3D/DTS/USB3.0 nodig heb :-)

Maar wil je zeggen dat de kwaliteit van je film afhangt van het streaming device?
Want ik dacht dat enkel de compressie vande videofile hiervoor verantwoordelijk was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ja als je dat alles niet nodig hebt kies je een goedkoop hobby boxje.
De kwaliteit van de films hangt zeker wel af van het type streaming device.
De HiSilicon chipset van de HiMedia Q5 Pro is speciaal ontworpen voor afspelen van videobestanden en staat garant voor een superieure beeld- en geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:28

Wildfire

Joy to the world!

sunchas3r schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:08:
Goh, dan zitten we wel aan het vier-tot vijfdubbele van die Android/Kodi toestellen en ik zie er de meerwaarde niet van in aangezien ik geen 4K/Blu-ray3D/DTS/USB3.0 nodig heb :-)

Maar wil je zeggen dat de kwaliteit van je film afhangt van het streaming device?
Want ik dacht dat enkel de compressie vande videofile hiervoor verantwoordelijk was..
Zeg je H.265/X.265, dan zeg je bijna automatisch ook 4K omdat deze compressie vooral gebruikt wordt bij 4K materiaal :)

En natuurlijk heeft je speler invloed op het beeld. Het beeld wordt gedecodeerd en gaat daarna eerst nog door een chip heen die er bv. filtering op kan doen. Daarna gaat het pas via HDMI naar je TV.

Ik heb niet voor niets voor de Dune gekozen. Geef mij maar een A-merk met prima bouw- èn beeldkwaliteit dan een goedkoop Chinees hobbyprul met twijfelachtige bouw- en beeldkwaliteit... zeker voor de langere termijn zijn die boxjes twijfelachtig.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 20-03-2017 17:42 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

sunchas3r schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:08:

Dan snap ik niet dat je je niet eerst eens verdiept in de mediaplayer van je ST50. Die speelt bij mij gewoon bijna alles netjes af inclusief SRT. En beeld is gewoon goed. Dat is het goedkoopste.

En ja beeldkwaliteit wordt ook bepaald door je player. Ik zei toch al dat mijn AC Ryan niet het mooiste beeld geeft. Dat geldt overigens ook voor digitaal geluid. Daarom heb ik een Bluesound want ik werd gillend gek van streamen met een budget player. Die klonken dramatisch slecht.

[ Voor 17% gewijzigd door 445033 op 20-03-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunchas3r
HereIsTom schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:32:
De kwaliteit van de films hangt zeker wel af van het type streaming device.
De HiSilicon chipset van de HiMedia Q5 Pro is speciaal ontworpen voor afspelen van videobestanden en staat garant voor een superieure beeld- en geluidskwaliteit.
Ah ok, ik leer wat bij :-)

Moet wel zeggen dat ik nooit last had van kwaliteitsproblemen met die AC maar dat blijft natuurlijk een persoonlijke observatie en ik had ook niets om mee te vergelijken.

Via usb gaat wel maar hapert soms lichtjes en je kan de subs niet aanpassen.

Bedankt voor alle hulp, ik neem alle opties eens onder de loep en zal dan beslissen.

Greetz,
Jozef
Pagina: 1