Mijn 8 jaar oude Dell xps 15 uit 2009 begint nu echt aan het einde van zijn latijn te raken. Tijd voor een nieuwe laptop. Vooral omdat ik meer wil gaan doen met videobewerking.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop ga ik dus vooral gebruiken voor het bewerken van mijn full hd vakantie filmpjes geschoten met mijn sony as20 actiecamera. Hiervoor ga ik Corel VideoStudio Pro X9 gebruiken. Ook wil ik de mogelijkheid hebben om de laatste games erop te spelen, als ik de tijd weer eens weet te vinden. En natuurlijk minecraft voor mijn zoontje. Daarnaast wordt de laptop voor internet en office gebruikt.
Wat is je budget?
Ongeveer 1000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop vooral thuis gebruiken
Na wat zoeken op internet ben ik erachter gekomen dat voor filmpjes bewerken bij voorkeur een quadcore I7 wordt aangeraden in combinatie met 16 gig intern geheugen eventueel in combinatie met een GPU.
Tot nu toe komt ik tot de volgende twee modellen:
Optie 1: Dell Inspiron 15 – 7000 gaming
Optie 2: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK - 80NV00YGMH
Daarnaast heb ik ook nog naar clevo barebones gekeken maar daar lees ik verschillende verhalen over en vind ik eigenlijk geen optie.
Vragen
Ik heb een lichte voorkeur voor de dell. Qua looks maar ook omdat ik (nog) meer toekomstbestendig ben. Om tot een goede beslissing te komen heb dan ook een paar vragen voor jullie:
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop ga ik dus vooral gebruiken voor het bewerken van mijn full hd vakantie filmpjes geschoten met mijn sony as20 actiecamera. Hiervoor ga ik Corel VideoStudio Pro X9 gebruiken. Ook wil ik de mogelijkheid hebben om de laatste games erop te spelen, als ik de tijd weer eens weet te vinden. En natuurlijk minecraft voor mijn zoontje. Daarnaast wordt de laptop voor internet en office gebruikt.
Wat is je budget?
Ongeveer 1000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop vooral thuis gebruiken
Na wat zoeken op internet ben ik erachter gekomen dat voor filmpjes bewerken bij voorkeur een quadcore I7 wordt aangeraden in combinatie met 16 gig intern geheugen eventueel in combinatie met een GPU.
Tot nu toe komt ik tot de volgende twee modellen:
Optie 1: Dell Inspiron 15 – 7000 gaming
- 7. generatie Intel® Core™ i7 processor
- 16 GB geheugen
- 1 TB harde schijf + 256 GB Solid State-harde schijf
- NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti met 4 GB
- 15,6 inch FHD (1.920 x 1.080) LED-beeldscherm (TN)
Optie 2: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK - 80NV00YGMH
- Intel® Core™ i7-6700HQ processor
- 16 GB werkgeheugen
- 256 GB SSD + 1 TB harde schijf
- NVIDIA® GeForce® GTX 960M - 4 GB
- 15,6 inch Full-HD beeldscherm (IPS)
Daarnaast heb ik ook nog naar clevo barebones gekeken maar daar lees ik verschillende verhalen over en vind ik eigenlijk geen optie.
Vragen
Ik heb een lichte voorkeur voor de dell. Qua looks maar ook omdat ik (nog) meer toekomstbestendig ben. Om tot een goede beslissing te komen heb dan ook een paar vragen voor jullie:
- Heeft iemand ervaringen met de nieuwe dell inspiron en met name het scherm? Zo ja, is het echt een tegenvaller of valt het wel mee en zijn er kalibratiemogelijkheden?
- Welke optie van de twee zouden jullie mij adviseren en zie ik nog goede opties over het hoofd?
[ Voor 0% gewijzigd door Vegeto79 op 20-03-2017 09:11 . Reden: spelfout ]