Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gezocht voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• Vegeto79
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:22
Mijn 8 jaar oude Dell xps 15 uit 2009 begint nu echt aan het einde van zijn latijn te raken. Tijd voor een nieuwe laptop. Vooral omdat ik meer wil gaan doen met videobewerking.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop ga ik dus vooral gebruiken voor het bewerken van mijn full hd vakantie filmpjes geschoten met mijn sony as20 actiecamera. Hiervoor ga ik Corel VideoStudio Pro X9 gebruiken. Ook wil ik de mogelijkheid hebben om de laatste games erop te spelen, als ik de tijd weer eens weet te vinden. En natuurlijk minecraft voor mijn zoontje. Daarnaast wordt de laptop voor internet en office gebruikt.

Wat is je budget?
Ongeveer 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop vooral thuis gebruiken

Na wat zoeken op internet ben ik erachter gekomen dat voor filmpjes bewerken bij voorkeur een quadcore I7 wordt aangeraden in combinatie met 16 gig intern geheugen eventueel in combinatie met een GPU.

Tot nu toe komt ik tot de volgende twee modellen:

Optie 1: Dell Inspiron 15 – 7000 gaming
  • 7. generatie Intel® Core™ i7 processor
  • 16 GB geheugen
  • 1 TB harde schijf + 256 GB Solid State-harde schijf
  • NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti met 4 GB
  • 15,6 inch FHD (1.920 x 1.080) LED-beeldscherm (TN)
Met de dell vip-korting kan ik deze voor 1080 euro aanschaffen. Het enige nadeel van deze laptop lijkt het scherm te zijn, met een slechte kijkhoek en contrast. Als er een beter scherm in zat dat was mijn keus een no brainer.

Optie 2: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK - 80NV00YGMH
  • Intel® Core™ i7-6700HQ processor
  • 16 GB werkgeheugen
  • 256 GB SSD + 1 TB harde schijf
  • NVIDIA® GeForce® GTX 960M - 4 GB
  • 15,6 inch Full-HD beeldscherm (IPS)
Deze staat nu te koop voor 1049 euro bij paradigit. Deze heeft een goed IPS scherm, alleen een cpu en gpu van de vorige generatie. Met mijn eisen denk ik dat dat geen probleem zal zijn en dat ik met deze optie ook toekomstbestendig ben.

Daarnaast heb ik ook nog naar clevo barebones gekeken maar daar lees ik verschillende verhalen over en vind ik eigenlijk geen optie.

Vragen
Ik heb een lichte voorkeur voor de dell. Qua looks maar ook omdat ik (nog) meer toekomstbestendig ben. Om tot een goede beslissing te komen heb dan ook een paar vragen voor jullie:
  1. Heeft iemand ervaringen met de nieuwe dell inspiron en met name het scherm? Zo ja, is het echt een tegenvaller of valt het wel mee en zijn er kalibratiemogelijkheden?
  2. Welke optie van de twee zouden jullie mij adviseren en zie ik nog goede opties over het hoofd?

[ Voor 0% gewijzigd door Vegeto79 op 20-03-2017 09:11 . Reden: spelfout ]

Verwijderd

Je kan er voor 50 euro een IPS-scherm in klikken, in die Dell. Zie hier op het forum een topic, staat ook een filmpje bij. Dus dat zou je ook nog altijd kunnen doen.

http://www.dell.com/nl/p/...-7567-laptop/pd?ref=PD_OC

De middelste bedoel je toch? Hoe werkt die VIP-korting dan? Want dan blijft er maar 20 euro extra korting over, dat is niet zoveel. Je kan daar toch mee stapelen? Enne, als je nog zo'n code hebt, dan heb ik ook wel interesse. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 17:33 ]

• Vegeto79
Er zelf een IPS scherm inzetten durf ik niet aan, dus dat is geen optie.

Ik bedoel idd de middelste van jou link. Voor de VIP korting moet je een mail naar een dell mail adres sturen van je werk of studentenmail en dan krijg je de code toegestuurd. Staat in het dell kortingsbonnen topic. Afgelopen week een mail gestuurd en binnen 24 uur een code terug ontvangen. Volgens mij is deze code alleen niet stapelbaar met de code PREMIUM.

Als ik de code niet gebruik, dan wil ik hem wel per dm sturen.

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:44
Persoonlijk zou ik voor de Dell gaan in dit geval. De GTX 1050TI die in de laptop zit is gebaseerd op de desktop kaart, waardoor deze een stuk sneller is dan de 960m. En scherm is een kwestie van kijken of het bevalt. Bevalt deze niet, kun je deze altijd nog retour doen.

• Vegeto79
Dank voor je advies, het blijft een moeilijke keus. De Lenovo Y700 valt in ieder geval af, vanwege de oude(re) hardware. Ik kwam wel de nieuwe versie tegen de Lenovo Y520 80WK004TMH met de volgende specs:

Intel® Core™ i7-7700HQ processor
16 GB werkgeheugen
128 GB SSD + 1 TB harde schijf
NVIDIA® GeForce® GTX 1050 - 4 GB
15,6 inch Full-HD beeldscherm (IPS)

De specs zijn iets minder dan de Dell, maar wel de nieuwe generatie chipset en een goed IPS scherm. Prijs is hetzelfde als de Dell 1199 euro, maar volgens mij komen bij Lenovo ook regelmatig kortingsacties voor. Dus die ga ik goed in de gaten houden.

Daarnaast heb ik nog hoop dat Dell het scherm in de inspiron aanpast, dat schijnen ze al vaker te hebben gedaan.

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Vegeto79 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:44:
Dank voor je advies, het blijft een moeilijke keus. De Lenovo Y700 valt in ieder geval af, vanwege de oude(re) hardware. Ik kwam wel de nieuwe versie tegen de Lenovo Y520 80WK004TMH met de volgende specs:

Intel® Core™ i7-7700HQ processor
16 GB werkgeheugen
128 GB SSD + 1 TB harde schijf
NVIDIA® GeForce® GTX 1050 - 4 GB
15,6 inch Full-HD beeldscherm (IPS)

De specs zijn iets minder dan de Dell, maar wel de nieuwe generatie chipset en een goed IPS scherm. Prijs is hetzelfde als de Dell 1199 euro, maar volgens mij komen bij Lenovo ook regelmatig kortingsacties voor. Dus die ga ik goed in de gaten houden.

Daarnaast heb ik nog hoop dat Dell het scherm in de inspiron aanpast, dat schijnen ze al vaker te hebben gedaan.
Ik heb zelf de y520 voor 3 weken, ben er zelf meer dan tevreden over. Scherm is prima voor mij, veel beter dan de Dell welke ik in de shop heb gezien. Toetsenbord is even wennen, omdat het allemaal wat compacter is, maar na een weekje ben ik eraan gewent. (Je mist de enter bij de numpad..) Lenovo zegt 1050 4GB.. Maar dat is de 1050 Ti ,..., Althans, de mijne heeft een 1050 Ti erin

Verwijderd

Vegeto79 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:55:
Er zelf een IPS scherm inzetten durf ik niet aan, dus dat is geen optie.
...
Als ik de code niet gebruik, dan wil ik hem wel per dm sturen.
Dat dacht ik eerst ook, maar het is echt alleen klik-klik-klaar: Lennyz in "dell inspiron gaming 7567 perfect maken."

Okee, die Lenovo Y520, die had ik nog niet gezien. Wel een beetje een 'herrie-ding', om te zien. :)
Hier effe een linkje van de Lenovo site. Vanaf EUR 949,- voor de Core i5 7300HQ zie ik: http://shop.lenovo.com/nl...ion/legion-y-series/y520/

• Vegeto79
Dat ziet er idd makkelijk uit, dan wordt de dell toch ook weer een optie.

Ik twijfel nu nog tussen de volgende modellen:
  • Dell inspiron 15 7000 gaming (1080 euro inc VIP korting + kosten ips scherm)
  • Lenovo y 520 80WK004TMH (1200 euro maar op het moment geen kortingsactie)
  • HP Pavilion 15-bc235nd (1080 euro inc 10% korting)
De hp kwam ik tegen in het lbbg multimedialaptop april 2017 topic. Op papier heeft deze dezelfde specs als de lenovo. Maar ik lees in de reactie van da_PSI dat de lenovo toch een 1050ti heeft. Qua looks is de HP weer wat neutraler dan de dell en vooral de lenovo.

Komend weekend maar eens de knoop doorhakken, zal even laten weten welke het wordt.

In ieder geval dank voor jullie hulp!

Update: Toch besloten om voor de dell te gaan en het scherm te tzt te vervangen door een IPS scherm.

[ Voor 9% gewijzigd door Vegeto79 op 03-04-2017 14:54 ]

• Vegeto79
Gezien de nieuwe aanbiedingen op de inspiron modellen kan ik nu de duurste inspiron met 4k scherm aanschaffen voor 1169 euro (inc VIP-korting). Dat scheelt mij weer het scherm vervangen.

Deze ga ik vanavond bestellen.
Pagina: 1