Ik heb sinds een paar dagen, vermoedelijk door het bezoeken van een CS:GO Custom Server, last van liveadexchange adware. Deze hijackt advertenties om er malware-advertenties van te maken en probeert je door te sturen naar hun website.
Ik gebruik Windows 10 en Bitdefender. Na het opstarten runt er een HitmanPro anti-trackingcookie programma. Ik heb geprobeerd:
- Malwarebytes volledige systemscan, met premium licentie (proefversie), ook in veilige modus
- BitDefender volledige scan
- HitmanPro volledige scan
- Adwcleaner (vond een aantal dingen, verwijderd, probleem niet verholpen)
- JRT (vond een aantal dingen, verwijderd, probleem niet verholpen)
- In configuratiescherm gekeken naar verdachte programma's, niets gevonden
- In Firefox en Chrome gekeken naar verdachte extensies, niets gevonden
- Firefox en Chrome opnieuw ingesteld / opgefrist / gereset
- Windows Defender volledige systeemscan, ook in veilige modus
- Volledige systeemscan met een ander Windows programma, iets van msexe geloof ik, niets gevonden, ook in veilige modus
- Systeemherstel naar 2 verschillende momenten. Dit mislukte doordat een bepaald bestand niet toegankelijk was
- Een Kaspersky tooltje, TDSSkiller, vond ook niets
- Windows opnieuw instellen (alles verwijderen maar niet de schijf helemaal legen. Weet niet precies of dit de juiste benaming is, maar gedaan door eerst met Shift ingedrukt op Opnieuw opstarten te klikken, naar hulpmiddelen te gaan, en opnieuw instellen te klikken (of soortgelijke benamingen). Kreeg de optie om bestanden te bewaren of te verwijderen, heb op verwijderen geklikt. Kreeg optie om de schijf zo goed als leeg te maken (voor doorverkoop) of normaal, heb normaal gekozen)
Na Windows opnieuw ingesteld te hebben krijg ik nog steeds dezelfde advertenties. Ik ben ten einde raad. Iemand die mij kan helpen?
Groeten
Ik gebruik Windows 10 en Bitdefender. Na het opstarten runt er een HitmanPro anti-trackingcookie programma. Ik heb geprobeerd:
- Malwarebytes volledige systemscan, met premium licentie (proefversie), ook in veilige modus
- BitDefender volledige scan
- HitmanPro volledige scan
- Adwcleaner (vond een aantal dingen, verwijderd, probleem niet verholpen)
- JRT (vond een aantal dingen, verwijderd, probleem niet verholpen)
- In configuratiescherm gekeken naar verdachte programma's, niets gevonden
- In Firefox en Chrome gekeken naar verdachte extensies, niets gevonden
- Firefox en Chrome opnieuw ingesteld / opgefrist / gereset
- Windows Defender volledige systeemscan, ook in veilige modus
- Volledige systeemscan met een ander Windows programma, iets van msexe geloof ik, niets gevonden, ook in veilige modus
- Systeemherstel naar 2 verschillende momenten. Dit mislukte doordat een bepaald bestand niet toegankelijk was
- Een Kaspersky tooltje, TDSSkiller, vond ook niets
- Windows opnieuw instellen (alles verwijderen maar niet de schijf helemaal legen. Weet niet precies of dit de juiste benaming is, maar gedaan door eerst met Shift ingedrukt op Opnieuw opstarten te klikken, naar hulpmiddelen te gaan, en opnieuw instellen te klikken (of soortgelijke benamingen). Kreeg de optie om bestanden te bewaren of te verwijderen, heb op verwijderen geklikt. Kreeg optie om de schijf zo goed als leeg te maken (voor doorverkoop) of normaal, heb normaal gekozen)
Na Windows opnieuw ingesteld te hebben krijg ik nog steeds dezelfde advertenties. Ik ben ten einde raad. Iemand die mij kan helpen?
Groeten