SSD en HDD goed scheiden, foutje gemaakt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste mensen,

Ik ben bezig met het scheiden van bestanden.
Mijn plan is om mijn 254gb SSD alleen te gebruiken voor windows meer niet. ik weet niet of ik eventuele drivers die geïnstalleerd zijn ook op mijn SSD moet laten staan ? of dat ik deze ook op een andere schijf kan zetten zonder dat er problemen ontstaan maar goed dat terzijde.

Ik heb dus in verkenner mappen zoals:
- afbeeldingen
- bureaublad ( hier ben ik de fout in gegaan )
- documenten
etc

mappen die standaard bij je C schijf horen ( OS - schijf ) naar mijn D schijf aan het zetten.
Ik heb (vraag me niet hoe) van mijn bureaublad mijn /D schijf gemaakt ??

Ik heb deze dus blijkbaar niet overgezet naar D maar samengevoegd.
Het probleem is dus nu dat als ik mijn programma's/snelkoppelingen op mijn bureaublad wil hebben.
dat ik deze los in de map D moet zetten. mijn bedoeling was om ipv bureaublad op locatie: C:\Users\(eigen naam) naar D:\Users\(eigen naam) te zetten.

hier het voorbeeld
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/e7b0847b4bdf87b76f975532f187b0c8.png

deze melding heb ik gehad, ik dacht dat ik deze had geannuleerd maar helaas.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dAt2Chh.png

Is er iemand die hier verstand van heeft en weet hoe ik deze situatie weer terug kan draaien.
Via google al lopen zoeken, maar ik weet niet hoe ik deze situatie kan omschrijven om duidelijke antwoorden te krijgen..

Hulp is zeer gewaardeerd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:19
Rechtermuisknop op de D zoals ie in je screenshot staat onder deze pc of onder bibliotheken en dan eigenschappen. Daarna via locatie hem even naar een andere map zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door .Maarten op 19-03-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou de boel maar eens helemaal her-overwegen.

Je hebt nu: 1 ssd met daarop zo weinig mogelijk, enkel besturingssysteem

En je moet naar: 1 ssd met daarop zo veel mogelijk.

Want wat heb je nu aan de ssd? Je computer start 10 seconden sneller op. Maar je bent nu al 10-duizenden seconden kwijt met prutsen. Die SSD is dus weggegooid geld geweest en je bent er een heleboel extra tijd mee kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een SSD met daar zoveel mogelijk op.
En ik wil naar een SSD met alleen mijn besturingssysteem.

Ik wil juist dat mijn SSD helemaal leeg blijft.
ik heb nog een SSD aangeschaft en nog een extra HDD

deze 2TB is een vrij ouwe, die wil ik graag vervangen.

jij bedoeld mijn hele pc opnieuw installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:52
Sowieso, 250 GB voor alleen Windows? Hartstikke zonde, probeer hier zoveel mogelijk software op te gooien. Ik heb hier een SSD van 120 GB voor Windows, Office en nog een heleboel andere meuk en nog steeds 70 GB vrij. Alleen games en documenten/films/series staan op andere schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad zonde, ik heb al een 500 gb SSD gekocht.

misschien ooit in de toekomst een 128gb SSD kopen
eigenlijk wou ik een 128gb M2 SSD kopen, helaas heeft mijn moederbord geen M2 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

maar... waarom?

Het is niet alsof je PC dan ineens een heel stuk sneller wordt als enkel windows op je SSD staat...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dat is inderdaad het grote mysterie. Alleen maar nadelen kan ik bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
TS: probeer even te beschrijven wat exact je einddoel is hiermee, waarschijnlijk kan je iets veel beter anders doen dan wat je nu doet.
Een SSD kopen om dan alles op de HDD te zetten is alleen maar zonde van het geld, behalve dat Windows wat sneller start en Internet Explorer wat sneller reageert...
Je wilt in ieder geval je programma's op de SSD hebben en als je dan nog ruimte over hebt ook je meest gebruikte data, spullen die je maar af en toe opent etc. kunnen op je HDD.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo meteen 2 SSD's en 3 HDD's waarvan een HDD is voor mijn eigen onderneming ( en back up )

een HDD voor media zoals films, foto's en overige dingen.
Dan wil ik een SSD waarop mijn windows draait, en ik wil een SSD waarop mijn games en andere programma's staan die met regelmaat gebruikt worden.

misschien dat jullie een logische indeling hebben, ik vraag hier om hulp of advies aan jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Maar waarom dan meerdere SSD's :/ Had dan gelijk 1 keer goed een grote SSD gekocht ipv twee mindere...
Anyway, 1 HDD is voor onderneming EN backup? Dus als die ene HDD kapot gaat ben je alles kwijt :(
Zou gewoon je Windows en programma's op de C:\ SSD houden en games op de tweede SSD.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

en een tweede harddisk is geen backup... zeker niet als het om data gaat van je onderneming. Sla dat ergens versleuteld extern op. 1 cryptolocker of blikseminslag en die tweede schijf is ook waardeloos...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:18:

misschien dat jullie een logische indeling hebben, ik vraag hier om hulp of advies aan jullie
Het probleem is hier, dat wij niet weten wat jij logisch vind, en waarom.

Mijn veronderstelling is, dat je op een bepaalde manier tracht een veilige setup te hebben, en dat je -deel- oplossing is om windows geheel apart op 1 schijf te hebben. Daarnaast heb je dan nog een rits andere HDD's.

En dan wordt het moeilijk, want ik denk dat je met je hele strategie op een dwaalspoor bent beland en nu juist een moeilijk en onoverzichtelijk file systeem gecreëerd hebt..

Maar ik kan het ook mis hebben.

Hou er rekening mee dat als windows nu crashed en je windows opnieuw erop moet zetten, dat veel programmas niet meer zullen werken -die hebben dan een re-install nodig- er data verlies kan zijn, en je de hele reutemeteut dus weer opnieuw moet instellen.

In ieder geval kan ik je aanraden voor een goede backup strategie te zorgen, waarbij je weet hoe de zaken worden gebackupped en ook wat er wordt gebackupped, waar deze backups staan en hoe je deze terug kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thx voor je informatie.

Ik heb besloten mijn SSD 256gb over te zetten naar mijn andere SSD 528GB
dan heb ik een stuk meer speling. Games instaleer ik op mijn kleinere SSD
en mijn overige HDD's zijn dan voor overige ( ongein )

ik heb Acronis "True Image WD Edition" gebruikt om een copy te maken van mijn SSD
Source was mijn boot disk ( C schijf ) en destination was dan mijn 528gb disk

na het kopiëren kwam ik er achter dat mijn nieuwe SSD ( 528GB ) in eens maar de helft was aan GB's ?
Bij Disk management heb ik het volgende gezien: Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/i5rlac.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan je eens met Paragon Partition Manager een printscreen posten?

Er is een uitdaging ontstaan, aangezien je 2de partitie (de windows partitie) achter de eerste partitie is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb partition manager gedownload.

Ik heb de optie's "create" "resize" "format" "ntfs" "delete" "log saver" "user manual"

Een uitdaging dan heb ik zeker hulp nodig !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij klopt jouw installatie niet, een EFI-systeem partitie is FAT32 geformatteerd. Wat die door systeem gereserveerde partitie is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lastig dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:57
De systeem gereserveerde partitie van 350 MB NTFS is perfect normaal,
maar die herstelpartitie is normaal 450 MB en geen 250 GB...
De herstelpartitie heb je nodig als je Windows Recovery Environment wil opstarten vanaf de SSD.
Dus die herstelpartitie klein maken (resize) en deze ruimte toevoegen aan windowspartitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ajouin schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:57:
De systeem gereserveerde partitie van 350 MB NTFS is perfect normaal,
maar die herstelpartitie is normaal 450 MB en geen 250 GB...
De herstelpartitie heb je nodig als je Windows Recovery Environment wil opstarten vanaf de SSD.
Dus die herstelpartitie klein maken (resize) en deze ruimte toevoegen aan windowspartitie.
klinkt heel makkelijk, ik heb daar echter geen verstand van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben naar de computer winkel geweest, probleem opgelost.
ze zijn een klein uur bezig geweest.
Pagina: 1