Laptop waaterschade HP450 G2 toetsenbord werkt niet volledig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Ik ben heel stom geweest en ik heb gisterochtend een kokendhete kop thee (met honing!!) over mijn hp 450 g2 laten vallen :+

Meteen uitgezet, stekker eruit en laten drogen. Net geprobeerd (na +- 36 uur drogen) aan het netstroom de laptop aan te zetten en hij doet het!!! Behalve dan dat mijn toetsenbord kuren heeft. Een extern toetsenbord aangesloten en die doet het wel volledig en daarmee kan ik ook gewoon inloggen. De batterij ligt nu nog in een bak met rijst.

De thee is enkel over het rechterdeel van mijn toetsenbord gekomen. Maar de hele onderste rij letters en alle cijfers in de rechterhoek doen het niet meer :(

Snel weer uitgezet en staat nu weer te drogen.

Is er nog iets wat ik kan doen? Zit er aan te denken om de laptop nog te demonteren. Nog nooit gedaan, maar er is een youtube filmpje van... ;) maar hoe maak ik dan het toetsenbord aan de achterzijde schoon? Of kan ik gewoon nog een paar dagen wachten en laten drogen in de hoop dat het toetsenbord dan weer werkt? Wellicht een idee om de hele laptop in een bak rijst te leggen?

Heeft het nog zin om de laptop nog langer te laten drogen of is het slimmer om naar de winkel te gaan en het toetsenbord te laten vervangen aangezien deze het waarschijnlijk niet meer gaat doen?

Bedankt voor jullie reacties! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 01:56:
maar hoe maak ik dan het toetsenbord aan de achterzijde schoon?
Sec gezien is kortsluiting het grootste gevaar.
Belangrijkste is dus het volledig droogmaken van het systeem.
Of kan ik gewoon nog een paar dagen wachten en laten drogen in de hoop dat het toetsenbord dan weer werkt? Wellicht een idee om de hele laptop in een bak rijst te leggen?
Rijst is niet eens nodig. Leg de laptop b.v. op een radiator en het water zal vanzelf verdampen.
De honing vereist echter wel ouderwets poetswerk
Heeft het nog zin om de laptop nog langer te laten drogen of is het slimmer om naar de winkel te gaan en het toetsenbord te laten vervangen aangezien deze het waarschijnlijk niet meer gaat doen?
Als je het echt op safe wilt spelen raadpleeg je eerst even je inboedelverzekering. Mogelijk is deze schade gewoon afgedekt.
Zo niet, zou je eerst kunnen proberen alle onderdelen zelf schoon te maken. Het water zal wellicht inmiddels verdampt zijn maar de honing zal wat aandacht nodig hebben.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren