Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik maar geen keuze kan maken tussen welke telefoon ik zal aanschaffen heb ik mij hier aangemeld en open ik dit topic.

Ik twijfel dus of ik voor de One plus 3T of de One plus 5 die is aangekondigd, of de HTC U Ultra moet gaan.

Mijn vriend heeft net de HTC U Ultra, en is hier tevreden over. Ik heb nu zelf de HTC M8 en ben hier zeer tevreden over. Echter is hij wel erg duur, en omdat ik het toestel los wil kopen overweeg ik een One plus.

Nadeel hiervan is dat ik hem niet eerst in de winkel kan zien voordat ik hem koop. En ik weet ook niet helemaal hoe met garantie zit, hoe zit het dan met opsturen en hoe lang ben je hem kwijt. Maar omdat er op internet zoveel goede verhalen zijn over deze telefoon en hij een stuk goedkoper is wil ik dit zeker overwegen.

Er is helaas ook niemand in mijn omgeving die een One plus heeft, dus daar kan ik hem van te voren ook niet zien.

Ik wil er gewoon wat mee kunnen internetten, apps op zetten en games spelen. De batterijduur vind ik belangrijk en ik zou het fijn vinden als de telefoon redelijk snel blijft gedurende 2 a 3 jaar. Foto's maak ik ook veel met mijn telefoon dus een fijne camera is wel van belang.

Wat zouden jullie aanraden? En als jullie de one plus aanraden, is het dan verstandig om te wachten op de 5? Het is niet dat ik veel haast heb bij een nieuwe telefoon.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 01:13:
Omdat ik maar geen keuze kan maken tussen welke telefoon ik zal aanschaffen heb ik mij hier aangemeld en open ik dit topic.
Welkom :)
Ik twijfel dus of ik voor de One plus 3T of de One plus 5 die is aangekondigd, of de HTC U Ultra moet gaan.
Waarover twijfel je precies?
Mijn vriend heeft net de HTC U Ultra, en is hier tevreden over. Ik heb nu zelf de HTC M8 en ben hier zeer tevreden over. Echter is hij wel erg duur, en omdat ik het toestel los wil kopen overweeg ik een One plus.
Als je nu zeer tevreden bent over de HTC M8, waarom wil je deze dan vervangen?
Nadeel hiervan is dat ik hem niet eerst in de winkel kan zien voordat ik hem koop.
Hier keus je zelf voor wanneer je kiest om een paar euro te besparen door een telefoon te "importeren" .
Als je je hier niet prettig bij voelt, gewoon lekker een toestel uit de winkel kopen
En ik weet ook niet helemaal hoe met garantie zit, hoe zit het dan met opsturen en hoe lang ben je hem kwijt.
Voor garantie bestaan gewoon Europese richtlijnen.
Maar omdat er op internet zoveel goede verhalen zijn over deze telefoon en hij een stuk goedkoper is wil ik dit zeker overwegen.
Dan kun je toch voor jezelf een redelijke afweging maken?
Er is helaas ook niemand in mijn omgeving die een One plus heeft, dus daar kan ik hem van te voren ook niet zien.
Hierboven schets je dat je de telefoon overweegt op basis van online reviews. Wat mis je dan nog?
k wil er gewoon wat mee kunnen internetten, apps op zetten en games spelen. De batterijduur vind ik belangrijk en ik zou het fijn vinden als de telefoon redelijk snel blijft gedurende 2 a 3 jaar. Foto's maak ik ook veel met mijn telefoon dus een fijne camera is wel van belang.
Met elke hedendaagse smartphone valt te internetten. Specs a accuduur en cpu kracht zijn online te vinden en kun je zelf vergelijken.
Wat zouden jullie aanraden? En als jullie de one plus aanraden, is het dan verstandig om te wachten op de 5? Het is niet dat ik veel haast heb bij een nieuwe telefoon.
Als je geen haast hebt zou ik gewoon lekker de m8 blijven gebruiken. Zoals je al aangeeft ben je hier momenteel zeer tevreden over.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Gezien de release datums van vorige Oneplus toestellen zou ik uit gaan dat het nieuwe model in de zomer komt. Als je zo lang kan wachten, kun je beter tegen die tijd opnieuw jgaan vergelijken want de nieuwe modellen van de meeste merken zijn dan uit wat prijzen beïnvloed.

Wil je nu kopen, kijk dan wat er nu is. Voor Oneplus zijn er ervaring topics op dit forum, ook over garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 15:19
Ik zou of op de oneplus 5 wachten, of een 3T kopen. Htc heeft de plank een beetje mis geslagen met de ultra, de telefoon zelf is helemaal prima, maar de accuduur valt tegen (3000mah is weinig in een 5.7 inch telefoon met 2 schermen) en de prijs is erg hoog. Dan kan je naar mijn mening beter flink besparen en een oneplus kopen.

Overweeg ook een galaxy s8. Ik ben niet echt een Samsing fan, maar Samsung is de laatste tijd erg goed bezig qua updates, ook de s5 krijgt nog security patches, en een geleakte antutu benchmark laat zien dat dit de krachtigste telefoon tot nu toe wordt, krachtiger als de iphone 7. De processor zal hoe dan ook meer rekenkracht krijgen als de snapdragon 821 in de ultra en OP3T. Ook zal het beeldscherm en de camera weer top of the line zijn, zo'n uitspraak durf ik wel te doen. Kan mij in ieder geval niet voorstellen dat de camera minder zal zijn als die van de pixel, de telefoon met de beste camera van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:53
Toestel kun je binnen 2 weken gratis terug sturen.. Daarnaast is er geen verschil in garantie dan met andere toestellen, behalve dat als je hem root je gewoon je garantie behoud.