Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PCI kaart verkeerd ingestoken, mobo dood?

Pagina: 1
Acties:

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 13:55
Hoi,

Ik heb iets doms gedaan :(

Was bezig mijn NAS opnieuw in te richten en stak per ongeluk een pci-e kaart (m5015 kaart) in een PCI (zonder e)Slot zonder dat ik het door had (waren verder geen schijven aangesloten)

Deed de PC aan, ging na 3 sec weer uit. en nu gaat hij niet meer aan :s

Ik vrees het ergste, dat zowel de raid kaart als het mobo(asrock b75 pro-m) defect is.. kan dit door een kaart in het verkeerd slot duwen gebeuren? iemand mogelijk nog tips waar ik morgen het eerst naar kan kijken?

Alvast dank

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Dat kan zeker schade hebben aangericht lijkt me ja.

Probeer eens tijdje voeding van de stroom te halen en bios batterij eruit, alles even goed spanning loos maken, En dan kijken wat er gebeurd als je de boel weer aan zet.

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:11
Dat zou heel goed beide componenten om zeep kunnen helpen ja.
Elektriciteit op data-lijnen, en vice versa. Als de PC zonder de controller ook niet meer wil booten - dan is je mobo kaduuk. De controller zou ik in een andere PC testen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Kek
Nou mobo nachtje uit gelaten, doet het nog steeds niet. ook neit met een andere voeding.

raidkaart in andere PC zorgt ervoor dat die PC niet opstart, dus lijkt ook overleden. bah :(

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:50

pclinde

TechGaming.nl

Hmmmm... dat was snel dan. :( Ik ben bang dat het inderdaad verleden tijd is met de componenten. Heb je het volledige moederbord uit de behuizing gehad? Alle connectoren, schroefjes en overige componenten verwijderen. Test anders het moederbord even buiten de behuizing op het moederbord doosje.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• Kek
Nieuw mobo (precies dezelfde, yeey :D) werkt prima, en de raidkaart is ook nog steeds blij en werkend, dus hele grap kost me maar 50 euro...

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Kek schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:27:
Nieuw mobo (precies dezelfde, yeey :D) werkt prima, en de raidkaart is ook nog steeds blij en werkend, dus hele grap kost me maar 50 euro...
Topkek :X :+

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1