Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-09 09:20
Mijn vraag
Hoe maak ik de overlappende delen tussen de ringen halfzichtbaar

Relevante software en hardware die ik gebruik
Indesing cs6 op macOS.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al vanalles zitten proberen met de pathfinder maar daar geraak ik niet wijs uit. Ik heb geprobeerd een path te tekenen over de overlappende delen maar dat lukt niet. Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1ckkivuh3us9p.45.24.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
Wat wil je precies bereiken? Want als je de overlappende delen transparant gaat maken, dan krijg je foto's die door elkaar gaan lopen en dat gaat denk ik niet echt een mooi resultaat opleveren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
Hahn schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 22:50:
Wat wil je precies bereiken? Want als je de overlappende delen transparant gaat maken, dan krijg je foto's die door elkaar gaan lopen en dat gaat denk ik niet echt een mooi resultaat opleveren.
Ja wat je zegt klopt maar de mensen in men groep zouden het toch graag zo willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dupliceer de gele en groene ring en zet die op een laag die helemaal achter alles ligt. Vervolgens maak je de voorste gele en groene ring 50 % transparant.

Op de overlappende plekken (bijv. blauw / geel) zie je de transparantie. Waar de transparante gele ring overlapt met de achterliggende gele ring lijkt het alsof die gewoon 100 % is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
HuHu schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:25:
Dupliceer de gele en groene ring en zet die op een laag die helemaal achter alles ligt. Vervolgens maak je de voorste gele en groene ring 50 % transparant.

Op de overlappende plekken (bijv. blauw / geel) zie je de transparantie. Waar de transparante gele ring overlapt met de achterliggende gele ring lijkt het alsof die gewoon 100 % is.
Bedankt voor de tip! problem solved, voor een deel. Het stukje tussen de alle verschillende ringen zou er goed uit moeten komen..