Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s5zone
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-05 11:19
Beste,

Ik heb eind vorig jaar een desktop computer in elkaar gestoken en deze werkte goed tot deze ochtend. Nu wou ik mijn computer opstarten en ik krijg helemaal niets. Geen reactie. Op mijn moederbord zie ik wel dat er stroom is omdat het power led brandt, maar dat is dan ook alles. Fans springen niet aan, helemaal niets. Ik heb ook zelf de PWR pins geconnecteerd met behulp van een schroevendraaier, maar ook hier geen reactie.

Alles is nog onder garantie dus ik kan het kapotte onderdeel terug sturen. Volgens mij is het de voeding die het begeven heeft. Alvorens ik mijn voeding terugstuur en een nieuwe ontvang, is mijn redenering correct? Ik heb jammer genoeg geen reserve onderdelen om verschillende componenten te testen.

computer:
case: Phanteks Eclipse P400S
cpu cooler: Cooler Master Hyper TX3 EVO
cpu: Intel Core i5 6600K (I know, i.c.m. B150M geen zin, maar heb deze goedkoper kunnen kopen dan de boxed 6600).
mobo: Asus B150M Pro Gaming
voeding: Corsair RM650x (650W wegens uitbreidmogelijkheden en randapparatuur).
ram: Kingston HyperX Fury 16 GB DIMM DDR4
gpu: Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G

PC wordt voornamelijk gebruikt voor werk (vm, dev) en gaming.

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord (via s5zone op 22-03-2017 11:50)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dan maar eens zo kaal mogelijk starten, dus alles wat niet nodig is om beeld te geven afkoppelen. Een BIOS reset kan ook nooit geen kwaad.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zou beginnen met stekker uit de voeding en weer in de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s5zone
Heb ik reeds gedaan met een 5 minuten pauze. Alle kabels (voeding naar mobo, gpu etc) zijn ook nog steeds goed aangesloten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dan maar eens zo kaal mogelijk starten, dus alles wat niet nodig is om beeld te geven afkoppelen. Een BIOS reset kan ook nooit geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s5zone
Alles eruit gehaald zoals je zei en een bios reset uitgevoerd. Nog steeds hetzelfde. Led brandt op het mobo, maar 0 reactie bij indrukken startknop. Ik vrees voor een hardware failure. Is dit typisch een voeding of moederbord issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Als je wil weten of de voeding de oorzaak is zou je met een andere voeding moeten testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Of het de voeding of moederbord is kan je nooit zeggen. Ik zou inderdaad beginnen met een andere voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:22
draaien de fans wel heel even? of helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s5zone
Helemaal niets. Ik probeer zsm een andere voeding deze week en laat iets weten.

Alvast bedankt voor de vele reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Als je geen onderdelen kunt wisselen is het vrij lastig testen. Je kunt overwegen om het systeem terug te brengen naar de winkel zodat zij het kunnen testen. Soms moet je dan wel onderzoekskosten betalen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
Hey,

Wat het ook kan zijn is dat bij het maken van de pc de 'cable-management' niet heel goed is gedaan.
Dat dus de kabels een beetje geknakt zitten, vervolgens kan dit ervoor zorgen dat sommige dingen het niet meer goed doen.

[edit: dit kan zo zijn, het hoeft niet.]

[ Voor 10% gewijzigd door FinnCoding op 21-03-2017 16:04 . Reden: Update ter verwaring ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s5zone
De kabels zijn zeker nergens gespannen/geplooid of dergelijke. Heb ondertussen kunnen testen met een andere voeding (wel oudere ATX 2.3), maar via deze aan te sluiten op de minimum, hoorde ik pc draaien (fans). Ik stuur dus mijn voeding op onder garantie. Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1