Hulp upgraden processor (heb nu een intel i5 3470)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 898813

Topicstarter
Hallo!

Ik wil mijn processor upgraden op budget (€200 - €300).
Ik gebruik de computer voornamelijk om te gamen en te livestreamen. Ik heb zelf een beetje zitten kijken op de website van userbenchmarks maar ik ben daar niet veel wijzer van geworden. Ik zou graag wat suggesties/tips ontvangen van jullie.

Mijn specs:

cpu: intel i5 3470
gpu: geforce gtx 1050 4gb vram windforce oc
ddr3 ram 1600 mhz 2x4gb
2x hdd 7200rpm 500gb
moederbord: gigabyte b75m-d3v (Deze wil ik best vervangen als dat nodig vanwege de 1155 socket)

Fijne dag verder! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:42

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Tegen welke grenzen loop je aan? Wanneer is je CPU nu niet snel genoeg?
Ik zou zelf eerst een SSD toevoegen, dat gaat je gevoelsmatig meer snelheid opleveren dan een nieuwe CPU..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Welke games?
Een GTX 1050 is ook niet veel bijzonders, om daar nou een nieuwe cpu voor te kopen schiet je weinig mee op. Het meeste nut zie ik in een i7 die op je huidige mobo past voor je livestream. Bijvoorbeeld V&A aangeboden: Intel Core i7 3770 Tray al vind ik de prijs vrij fors. Daarnaast de hierboven genoemde ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mr_gadget schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:53:
Tegen welke grenzen loop je aan? Wanneer is je CPU nu niet snel genoeg?
Ik zou zelf eerst een SSD toevoegen, dat gaat je gevoelsmatig meer snelheid opleveren dan een nieuwe CPU..
Tijdens het livestreamen van een game (voorbeeld game: for honor) met x264 encoding op 2500 bitrate. Heeft een ssd hier enig effect op? Ik denk het niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 660294 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:00:
Welke games?
Een GTX 1050 is ook niet veel bijzonders, om daar nou een nieuwe cpu voor te kopen schiet je weinig mee op. Het meeste nut zie ik in een i7 die op je huidige mobo past voor je livestream. Bijvoorbeeld V&A aangeboden: Intel Core i7 3770 Tray al vind ik de prijs vrij fors. Daarnaast de hierboven genoemde ssd.
bedankt voor de suggestie, het is echt enkel een probleem bij het livestreamen. Games spelen op max graphics is geen must voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Doe je de encoding via de CPU? Zo ja, probeer dit dan eens via je GTX 1050 of de Intel HD 2500 van je CPU d.m.v. Intel Quick Sync. Dan wordt de CPU flink minder belast. Als je het met de 1050 gaat doen zal zullen de GPU prestaties wel wat afnemen, maar niet zoveel prestaties als dat je via je CPU encodeert. Met de HD 2500 zou je nog wel minder prestatieverlies kunnen hebben, maar hoe goed de HD 2500 is in het encoderen van x264 durf ik niet te zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 18-03-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:43

Eren

Boss of this gym

Zoals JVRadeon zegt gebruik je videokaart als encoder. Met Shadowplay streamen verlies je bijna geen performance. Je kan ook NVIDIA ENC gebruiken met OBS moet je wel via de instelling wijzigen. Ik hoop dat dit je helpt.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 898813 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:02:
[...]
bedankt voor de suggestie, het is echt enkel een probleem bij het livestreamen. Games spelen op max graphics is geen must voor mij.
Weet je wel zeker dat het specifiek de processor is die het probleem veroorzaakt?
Hierboven twijfel je namelijk ineens over een ssd. Beter zoek je eerst uit waar de bottleneck daadwerkelijk zit voordat je misschien geld uitgeeft aan nieuwe onderdelen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1