Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Mijn vraag
...Email overbrengen naar een Windows PC

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Ik heb momenteel een Galaxy Tab A SM-T585 in gebruik.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb,
Ik heb mijn tablet kunnen aansluiten op mijn Windows PC.
Het is absoluut nodig om de meegeleverde USB kabel te gebruiken want anders werkt er helemaal niets.
Ik heb zowat alle mappen geopend en gekeken wat er in staat, zowel in de opslag van het apparaat als de opslag van mijn SD kaartje.
Ik zoek namelijk bepaalde mails die ik graag wilde opslaan op mijn PC.
Ik weet niet in welke map ik die moet gaan zoeken.
Is hier iemand die weet waar mails opgeslagen worden.
Ik gebruik de gewone meegeleverde email app.
Ik weet absoluut niet meer waar ik nog kan zoeken, in Google vind ik ook geen oplossing. :?
...

[ Voor 0% gewijzigd door onkeltje op 18-03-2017 17:57 . Reden: Schrijffouten ]

Beste antwoord (via onkeltje op 22-03-2017 08:25)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
onkeltje schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:53:
Ik gebruik als hoofd account Telenet, maar voor sommige gevallen gebruik ik Hotmail of Gmail.
Ik heb mappen gemaakt en daar sla ik bepaalde mails in op die ik later nog nodig heb.
Het zijn nu juist die mails/ mappen die ik wilde bewaren naar mij PC maar ik kan die nergens vinden.
Ik neem aan dat je deze opslaat in mappen binnen je mailprogramma? Want grote kans dat de berichten gewoon niet te vinden zijn, omdat deze versleuteld of onleesbaar opgeslagen worden voor andere programma's.

Wat je eventueel wel kan doen is Outlook of Mozilla Thunderbird gebruiken op de PC. Daar kan je al je accounts in configureren en vervolgens kan je vanuit daar de mail vandaan halen. (Over het algemeen een kwestie van slepen naar een map in verkenner.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Je e-mail staat niet opgeslagen op je telefoon, of althans niet in losse bestanden.

Wat voor mailaccount heb je op de telefoon staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
rens-br schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:33:
Je e-mail staat niet opgeslagen op je telefoon, of althans niet in losse bestanden.

Wat voor mailaccount heb je op de telefoon staan?
Ik gebruik als hoofd account Telenet, maar voor sommige gevallen gebruik ik Hotmail of Gmail.
Ik heb mappen gemaakt en daar sla ik bepaalde mails in op die ik later nog nodig heb.
Het zijn nu juist die mails/ mappen die ik wilde bewaren naar mij PC maar ik kan die nergens vinden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

onkeltje schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:53:
Ik neem aan dat je deze opslaat in mappen binnen je mailprogramma? Want grote kans dat de berichten gewoon niet te vinden zijn, omdat deze versleuteld of onleesbaar opgeslagen worden voor andere programma's.

Wat je eventueel wel kan doen is Outlook of Mozilla Thunderbird gebruiken op de PC. Daar kan je al je accounts in configureren en vervolgens kan je vanuit daar de mail vandaan halen. (Over het algemeen een kwestie van slepen naar een map in verkenner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onkeltje
Bedankt, dat is inderdaad een goed idee, werkt fijn.
rens-br schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:56:
[...]