Wasmachine + Droger stapelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoi,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe wasmachine + droger.

Keuze is op zich gemaakt, alleen wij willen graag de wasmachine en droger op elkaar hebben staan.
Nu heb ik de webshop eens gemailed of dat kon bij die 2 machines ivm tussenstuk e.d.

Nu krijg ik een mailtje terug dat dat niet gaat ("Helaas is het niet mogelijk om deze producten op elkaar te stapelen. Dit heeft te maken met de plaatsing van de bak voor het wasmiddel")

Als ik ze nou zonder stapelkit op elkaar zet, kom ik daar mee weg? of dondert de droger er dan binnen de kortste keren vanaf?

Zijn er meerdere die het zo doen?

Het gaat om deze set: SIEMENS WM16Y541NL + SIEMENS WT47Y700NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 12:35
Een stapelkit? Waarom koop je niet gewoon een wasmachine en droger die je zonder poespas op elkaar kan zetten?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten waar ik zoeken moet, ik heb nog geen site gevonden waarbij ik daar op kan sorteren.

Ik hou me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:23

Fiber

Beaches are for storming.

Hier staan een paar tussenstukken:

https://www.wasmachinesto...ry/212180/stapelkits.html
  • Geschikt voor alle wasmachines
  • Geschikt voor alle wasdrogers
Weet alleen niet hoe letterlijk je dat mag nemen... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Wat een onzin, je kunt een droger bijna altijd zonder problemen op de machine kwijt, die dondert er echt niet zo maar vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 09:15
Wij hebben twee verschillende merken op elkaar gezet met een rubberen mat (te koop bij praxis) ertussen. Geen problemen!

https://www.praxis.nl/ger...bermat-60-x-60-cm/5360550

[ Voor 39% gewijzigd door Tremio op 18-03-2017 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wel de wasmachine onder zetten... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even gekeken en de webshop heeft gelijk. Doordat het zeepbakje vlak loopt met de bovenkant van het blad kun je de beide apparaten niet op elkaar stapelen door middel van een tussenstuk (metalen rand om het geheel netjes af te werken).

Wat wel kan, en wat ik best wat keren heb geïnstalleerd bij klanten, is beide machines op elkaar zetten en rubber doppen er onder tegen het schuiven en doordreunen van de droger op de wasmachine. In deze doppen zet je de pootjes van de droger.

Wanneer je een wasmachine hebt waarbij het zeepbakje niet tot de bovenkant doorloopt zou je wél een tussenstuk kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:15
Goede keuze! Hier ook dezelfde wasmachine staan, en er staat gewoon een ander merk droger bovenop zonder 'stapelkit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Imperium schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:22:
Als ik ze nou zonder stapelkit op elkaar zet, kom ik daar mee weg? of dondert de droger er dan binnen de kortste keren vanaf?
Hier staan ze al jaren op elkaar. 't Schuift soms iets (als een dekbedovertrek alle andere dingen opvreet), maar de voetjes komen niet over het randje heen.

't Is wel gewoon heel erg jammer dat Bosch die dingen niet zo maakt dat de droger gewoon met 4 pootjes in 4 gaatjes valt op de wasmachine. Dat zou zo eenvoudig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 18-03-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
sypie schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:07:
Even gekeken en de webshop heeft gelijk. Doordat het zeepbakje vlak loopt met de bovenkant van het blad kun je de beide apparaten niet op elkaar stapelen door middel van een tussenstuk (metalen rand om het geheel netjes af te werken).

Wat wel kan, en wat ik best wat keren heb geïnstalleerd bij klanten, is beide machines op elkaar zetten en rubber doppen er onder tegen het schuiven en doordreunen van de droger op de wasmachine. In deze doppen zet je de pootjes van de droger.

Wanneer je een wasmachine hebt waarbij het zeepbakje niet tot de bovenkant doorloopt zou je wél een tussenstuk kunnen gebruiken.
Hmm gek genoeg kreeg ik net nog een email met:

"Bedankt voor je reactie. Allereerst wil ik terugkomen op je eerste vraag. Mijn collega gaf eerder aan dat deze combinatie niet op elkaar gestapeld kunnen worden door de plaatsing van de bak voor het wasmiddel. Ik moet constateren dat dit niet juist is. Het is namelijk wel mogelijk middels een stapelkit. Dus, het is zowel bij de Siemens als de Bosch combinatie mogelijk om de wasdroger en wasmachine te stapelen."

Ik dacht, de verwarring is nu compleet, dus ik bel even, vervolgens samen even gekeken, en die kwam ook tot de conclusie dat het gewoon zou moeten kunnen, maar dan wél met een stapelkit.

Dan rest nu inderdaad de discussie, is zo'n ding persé noodzakelijk? Ik zelf vindt het erg lastig om te beoordelen omdat ik nu met een Miele van 16 jaar oud zit die graag aan de wandel wilt de laatste tijd maar waar de droger (evenals 16 jaar oud) er met zo'n kit op vast gemonteerd staat (met bouten)

Ik kan me zo voorstellen dat als een nieuwe wasmachine over een paar jaar niet zo nieuw meer is en ook van wandelen houd dat de droger wellicht er wel vanaf kan vallen?
RemcoDelft schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:17:
[...]

Hier staan ze al jaren op elkaar. 't Schuift soms iets (als een dekbedovertrek alle andere dingen opvreet), maar de voetjes komen niet over het randje heen.

't Is wel gewoon heel erg jammer dat Bosch die dingen niet zo maakt dat de droger gewoon met 4 pootjes in 4 gaatjes valt op de wasmachine. Dat zou zo eenvoudig zijn.
dat zou te makkelijk wezen >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Imperium op 18-03-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 12:35
Ik kan me zo voorstellen dat als een nieuwe wasmachine over een paar jaar niet zo nieuw meer is en ook van wandelen houd dat de droger wellicht er wel vanaf kan vallen?
Mijn droger staat al 8 jaar op m'n wasmachine en is nog geen millimeter verschoven.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Imperium schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:21:
[...]
Ik dacht, de verwarring is nu compleet, dus ik bel even, vervolgens samen even gekeken, en die kwam ook tot de conclusie dat het gewoon zou moeten kunnen, maar dan wél met een stapelkit.
Als de stapelkit niet om het dak van de machine heen komt maar er bovenop ligt is er niets aan de hand. Waar je naar moet kijken is of er aan de voorkant van de stapelkit een plint/strip voor langs komt. Dan krijg je namelijk te maken met de vorm van het zeepbakje.

Stapelkits zijn niet nodig, het staat alleen wat netter omdat je geen kier tussen de beide machines krijgt. Verder heeft het geen enkele zin, een droger zal echt niet zomaar van je wasmachine afkukelen, door het gewicht komen de pootjes niet over de rand heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wie gebruikt er tegenwoordig het zeepbakje nog ?! Alles zit toch tegenwoordig in capsules of in een wasbol als je dan toch vloeibaar wilt gebruiken?

Denk dat dat zeepbakje bij ons al jaren niet meer gebruikt is :)

Overigens heb ik twee Siemens apparaten gestapeld zonder problemen. Droger staat zonder iets er tussen bovenop de wasmachine zonder problemen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Die stapelkits zijn vooral handig als er een uitschuifbare plank ingebouwd zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16
Fiber schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:13:
Die stapelkits zijn vooral handig als er een uitschuifbare plank ingebouwd zit...
Precies en dan komt er aan de voorzijde dus helemaal niets over de wasmachine heen, maar alleen aan de zijkanten.

Zo'n uitschuifplank verhoogt de WAF aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
De WAF? ☺

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:18
Pagina: 1