pc vraag ben noob

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views

Vraag

• alex987
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-04-2025
Mijn vraag
...ik heb een msi 1080 video kaart en bezig een nieuwe pc aan het samenstellen .mijn vraag is, is het beter bij hetzelfde merk te blijven voor de pc? heb intr in een assus moederbord vandaar mijn vraag.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• alex987
nee nu pas begonnen .

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat heb je zelf al ondernomen om je vraag beantwoord te krijgen?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• alex987
ik struikel enkel over het moederbord, beter zelfde merk van video kaart of doet het er niet toe?

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Nee maakt niet uit.

Gebruik volgende keer www.google.nl

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:35
Op de verschillende merken moederboarden en video kaarten zitten vaak dezelfde chips. Meestal werken de verschillende merken en producten feilloos samen. Soms zijn er compatibiliteits problemen. Wat je het beste kunt doen is een bestaande build volgen dus bv de Tweakers best buys. Dan is de combinatie al door iemand anders getest. Bij een eigen combinatie is er altijd een zeer kleine kans op compatibiliteits problemen, uitsluiten kan niemand dat.

In de praktijk werken vrijwel alle merken feilloos samen. De kans op compatibiliteits problemen is niet groter of kleiner als je alleen één merk gebruikt of meerdere merken door elkaar. Maakt niets uit dus.

Verwijderd

Die enorm slechte Inter-Tech voeding uit je wensenlijst kan je beter moet je wisselen voor een veel beter exemplaar. Als ik de overige onderdelen in die lijst zie heb je vast wel budget voor een pricewatch: Corsair RM550x, pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M, pricewatch: Enermax Revolution X't II 550W of pricewatch: Cooler Master V Series V550.

De behuizing is ook behoorlijk onder de maat bij de rest van de onderdelen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

alex987 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:19:
Hallo,

Dit is nieuw voor mij en wil het eens proberen om een eigen computer samen te stellen om te gamen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 1.400 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens lijst hier verder.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ASUS, omdat ik gelezen heb dat het gemakkelijker is voor beginners qua instellingen.

Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,49€ 248,49
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 183,40€ 183,40
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 363,-€ 363,-
1Aerocool PGS Value Aero-800 White Edition€ 0,-€ 0,-
1NZXT Kraken X41€ 109,80€ 109,80
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 109,60€ 109,60
1Corsair RM550x€ 96,-€ 96,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.195,20

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag meer info over behuizing en eventuele samenstelling van de onderdelen.

Ga je overklokken?
Weet ik nog niet

Wat verwacht je van ons?
Zijn er eventuele verbeteringen bij mijn keuze van onderdelen en welke behuizing moet ik gebruiken.

Bedank voor de info die jullie mij kunnen geven.
Groeten
Alex
Dit is zijn lijst van vorigjaar die nog niet gebouwd is

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt.

Verder verwachten we ook een beetje onderzoek van jouw kant. Een oneliner posten als topicstart hoort daar niet bij. Neem nog eens Het algemeen beleid #quickstart door, topicstarts als deze zullen altijd leiden tot een slotje. Bij deze.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.