Aansluiten c14 chassisdeel met schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:54
Even een snelle vraag, heb dit chassisdeel: https://www.conrad.nl/nl/...?sc.ref=Product%20Details

Heb al de juiste amp stekkertjes, alleen zit even met hoe en wat.
Bovenste is randaarde, de andere 2 links zijn L en N, zover snap ik het, alleen die schakelaar, moet ik het zien dat deze op zowel L als N moet worden aangesloten, een op de bovenste, andere onder, waarbij de kant waar een lampje zit de uitgaande kant is?

In de tekening 1a naar 2a en 3b naar 4a?

Zomaar wat proberen met mogelijkheid tot kortsluiting lijkt me wat onhandig :p

Beste antwoord (via KeRsTmAnNeKe op 18-03-2017 17:31)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:39:
...Zomaar wat proberen met mogelijkheid tot kortsluiting lijkt me wat onhandig :p
Daar heb je een multimeter voor. Zet 'm op weerstandsmeting en meet de weerstand tussen alle vijf aansluitingen. Daarna flip je de schakelaar en doe je dat weer. Dan moet duidelijk worden waar alle aansluitingen mee verbonden zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:39:
...Zomaar wat proberen met mogelijkheid tot kortsluiting lijkt me wat onhandig :p
Daar heb je een multimeter voor. Zet 'm op weerstandsmeting en meet de weerstand tussen alle vijf aansluitingen. Daarna flip je de schakelaar en doe je dat weer. Dan moet duidelijk worden waar alle aansluitingen mee verbonden zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:54
Doh... tuurlijk... heb zoveel rommel in huis waardoor ik dat ding vergeten was :p

Even nagemeten... het klopte iig wat ik zei, Thx voor de tip ;-)

[ Voor 29% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 18-03-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 584651

Hoi kerstman, ik zag dat je in maart zo'n C14 stekker schakelaar contact ding in de weer was. Nu heb ik dat zelfde ding ook gekocht en wil het gaan aansluiten maar ik zie 5 pinnetjes. Nu weet ik waar aarde heen moet (boven op) . Alleen bruin en blauw... (Achter op de stekker dus)
rechter boven pin staat 1A, rechter onder pin staat 3B, dan het gesoldeerde gedeelte staat links boven 2A en links onder 4B. Ik heb geen multimeter...

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 584651 op 27-11-2017 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gewoon met de multimeter even nameten, als je die niet hebt dan bij de Action voor 4,- (niet 220V meten daarmee btw).
Overigens had je ook op de link kunnen klikken voor deze afbeelding ;)
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/736709_SZ_02_FB/apparaatstekker-c14-serie-connectoren-42r-stekker-inbouw-verticaal-totaal-aantal-polen-2-pe-10-a-zwart-k-b-59jr1.jpg?x=520&y=520

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 15:48

MsG

Forumzwerver

Er zit toch ook helemaal geen polariteit in? Behalve aarde? Of je nou nul en fase aan de ene kant hebt of aan de andere?

Op mijn 3D-printer heb ik hem zo gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://www.3dsuppli.com/wp-content/uploads/2013/05/PowerSwitchWiringActual.jpg

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jippie! Dus alles rechts aansluiten. Thnx people!

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 584651 op 27-11-2017 21:27 . Reden: Te snel geweest ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op de foto hierboven zit de schakelaar net gedraaid tov de foto bij de Conrad. Als je goed bij de pootjes van de schakelaar kijkt zie je 2 dunne draden uit de schakelaar komen, die zijn van het neon lampje. Dat betekent dat de andere 2 poten aan de 220v input moet komen zodat het lampje mee schakelt, sluit je hem verkeerd om aan zal het lampje alleen altijd branden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik heb deze draadjes ook bij de mijne zien lopen. Foto boven, rechterkant zijn doorgelust. Zo zit dat bij de mijne ook, alleen was dit al fabriek af gedaan. Daar sluit ik dus de draden op aan. Dan brand dus bij de persoon boven zijn 3D printer altijd het lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 15:48

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 584651 schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:41:
Ja, ik heb deze draadjes ook bij de mijne zien lopen. Foto boven, rechterkant zijn doorgelust. Zo zit dat bij de mijne ook, alleen was dit al fabriek af gedaan. Daar sluit ik dus de draden op aan. Dan brand dus bij de persoon boven zijn 3D printer altijd het lampje?
Bij mij draait hij alleen als ik hem aan doe, en zo wil je hem ook. Dit was een voorbeeldfoto van internet, maar zo heb ik hem ook volgens mij.

EDIT: Even oude foto teruggezocht, ik heb hem zo (die bruine fasedraad gaat dus naar de voeding van het apparaat, en de nul moet op die nog losse plek daarnaast):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FYi55yJ.jpg
en mijn lampje gaat aan als ik hem aan heb en uit als ik hem uit heb.

[ Voor 7% gewijzigd door MsG op 28-11-2017 11:00 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx vd foto. Beetje moeilijk te zien waar die linker bruine draad heen gaat. Bij mij, nu ik het heb aangesloten blauw en bruin links op de pinnetjes, blijft de versterker aan ook al heb ik het knopje uit... Kan geen foto's toevoegen helaas...
Pagina: 1