Op mijn WD MyCloud EX2 Ultra kan ik onder Instellingen > Hulpprogramma’s de logboeken bekijken.
Ik zie daar (met een uitroepteken ervoor) het volgende staan:
2017 Mar 17 08:46:29 SAMBA CIFS: Authentication for user [AvB] has FAILED.
Geen idee wat dit betekent!
Deze melding komt één keer per dag voor bij het opstarten van de pc.
Nadat ik heb ingelogd op MyCloud (admin + wachtwoord), zie ik dit:
2017 Mar 17 10:33:37 SYSTEM admin logged in.
Heeft de authentication fout misschien (ook) iets te maken met het uitroepteken (!) wat er staat onder Computer > Eigenschappen > Apparaatbeheer > Overige apparaten bij
2-Bay NAS?
Overigens: waarom heet het apparaat hier nu ineens 2-Bay NAS?
Bij de eigenschappen van de 2-Bay NAS staat dat de stuurprogramma’s niet zijn geïnstalleerd en dat de leverancier onbekend (!) is.
Bij details staat: er zijn geen stuurprogrammabestanden voor dit apparaat nodig of in het geheugen geladen.
Automatisch het stuurprogramma bijwerken geeft geen resultaat.
Bij Op mijn computer naar stuurprogramma’s zoeken > Kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma’s vind ik iets van WD SES Device, maar of dat een stuurprogramma is voor de WD MyCloud EX2 Ultra?
Of heb ik helemaal geen stuurprogramma nodig?
Op de website van WD (http://support.wdc.com/downloads.aspx?DL) vind ik zowel software voor de WD MyCloud EX2 Ultra als voor Windows.
Maar welke moet ik hebben? Of heb ik misschien wel helemaal geen software c.q. stuurprogramma nodig?
Ik weet het zo 1, 2, 3 niet meer.
Misschien is het allemaal wel niet zo “schokkend”, het apparaat werkt verder prima en doet wat hij moet doen.
Maar ik ben toch wel benieuwd of iemand mij op weg kan helpen met het oplossen van de “SAMBA melding” en het uitroepteken bij Overige apparaten > 2-Bay NAS.
Ik gebruik Windows 7 Professional.
Ik zie daar (met een uitroepteken ervoor) het volgende staan:
2017 Mar 17 08:46:29 SAMBA CIFS: Authentication for user [AvB] has FAILED.
Geen idee wat dit betekent!
Deze melding komt één keer per dag voor bij het opstarten van de pc.
Nadat ik heb ingelogd op MyCloud (admin + wachtwoord), zie ik dit:
2017 Mar 17 10:33:37 SYSTEM admin logged in.
Heeft de authentication fout misschien (ook) iets te maken met het uitroepteken (!) wat er staat onder Computer > Eigenschappen > Apparaatbeheer > Overige apparaten bij
2-Bay NAS?
Overigens: waarom heet het apparaat hier nu ineens 2-Bay NAS?
Bij de eigenschappen van de 2-Bay NAS staat dat de stuurprogramma’s niet zijn geïnstalleerd en dat de leverancier onbekend (!) is.
Bij details staat: er zijn geen stuurprogrammabestanden voor dit apparaat nodig of in het geheugen geladen.
Automatisch het stuurprogramma bijwerken geeft geen resultaat.
Bij Op mijn computer naar stuurprogramma’s zoeken > Kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma’s vind ik iets van WD SES Device, maar of dat een stuurprogramma is voor de WD MyCloud EX2 Ultra?
Of heb ik helemaal geen stuurprogramma nodig?
Op de website van WD (http://support.wdc.com/downloads.aspx?DL) vind ik zowel software voor de WD MyCloud EX2 Ultra als voor Windows.
Maar welke moet ik hebben? Of heb ik misschien wel helemaal geen software c.q. stuurprogramma nodig?
Ik weet het zo 1, 2, 3 niet meer.
Misschien is het allemaal wel niet zo “schokkend”, het apparaat werkt verder prima en doet wat hij moet doen.
Maar ik ben toch wel benieuwd of iemand mij op weg kan helpen met het oplossen van de “SAMBA melding” en het uitroepteken bij Overige apparaten > 2-Bay NAS.
Ik gebruik Windows 7 Professional.