Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Mediamarkt Samsung soundbar kwestie

Pagina: 1
Acties:

• Bas.
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-10 14:57
Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een Samsung HW-K450 soundbar.
Vanaf moment van aanschaf is het niet mogelijk om met deze soundbar fatsoenlijk muziek af te spelen over de Bluetooth verbinding. Continu zijn er haperingen. Dit heb ik ervaren met meerdere apparaten.
Om de interne bluetooth connectie uit te sluiten, heb ik een losse Logitech bluetooth adapter aangesloten, waarmee wel goed muziek te luisteren is.

Dit heb ik medegedeeld bij de Mediamarkt. Volgens de medewerker was dit een bekend probleem met deze serie en het product is ter reparatie weg geweest. Bij terugkomst werd medegedeeld dat er geen defect aan de soundbar gevonden is, zodoende hebben we het product weer mee naar huis mogen nemen.

Inderdaad, er is niks verbeterd en via een externe bluetooth adapter wil het apparaat wel functioneren.

Hierop weer terug gegaan naar de Mediamarkt, dit verhaal gedaan en de soundbar is nogmaals teruggenomen voor reparatie. Echter blijkt nu voor de 2e keer dat de soundbar niet gerepareerd is omdat er geen probleem gevonden is bij de reparateur.

Wat kan ik nu het beste doen? Ik kan de soundbar weer mee naar huis nemen, maar dan weet ik zeker dat het probleem zich weer voor doet.

MM vind geen problemen, zolang ze geen defect ontdekken zullen ze ook niks doorvoeren, waar ik verder mee kom.

Alvast dank.

• Bartosy
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
Vrees het ergste als ik dit zo lees

https://us.community.sams...udio/thread-id/69/page/22

Zal ze naar dit topic sturen of laten lezen dan kunnen ze zelf zien dat er bar weinig aan gedaan wordt en je een tegoedbon of iets anders geven.

• Bas.
Tnx @Bartosy . Dit had ik ook al gevonden en heb ik ook medegedeeld. De betreffende MM was bekend met deze problemen en gaf aan dat er een snelle fix voor zou zijn. Niet dus...

• Bartosy
  • Nu online
Zit er een subwoofer in de buurt van de soundbar. Iemand beweert dat het probleem minder is als je de subwoofer er verder vanaf plaatst. Ook iets met Settings/Audio and changed the Digital Audio Output from "Auto" to "PCM" gezien op een ander forum maar dat is met kabel in combinatie met tv dat het probleem kan oplossen maar geen Bluetooth helaas.

• Bas.
De internet bluetooth verbinding blijft stukken beter werken als ik de bijbehorende subwoofer uitschakel inderdaad.

• Bartosy
  • Nu online
quote:
Bas. schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:58:
De internet bluetooth verbinding blijft stukken beter werken als ik de bijbehorende subwoofer uitschakel inderdaad.
Ben dan wel geen mediamarkt maar ik vind wel dat je als consument recht hebt op een deugend product. Ik neem aan dat de soundbar volledig nog in de garantieperiode is. Als ze niet geloven dat er niks aan de hand is, brengt misschien een filmpje van het probleem een oplossing. Mag niet zijn dat je wordt afgescheept met een product dat niet werkt met de boodschap is een bekend probleem en komt binnenkort wel een oplossing voor. Het probleem speelt namelijk al bijna een jaar of meer als je naar de verschillende forums kijkt.

• TereZz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-10 23:52
Gewoon je geld terug eisen, en verder kijken bij andere merken.

• Bas.
quote:
TereZz schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:09:
Gewoon je geld terug eisen, en verder kijken bij andere merken.
Dat gaat nog niet. Volgens de medewerker kan dat pas als het product tot 3 keer toe gerepareerd is.
Dat zijn de procedures bij de MM.

Gezien er tot 2 keer toe geen reparatie is uitgevoerd, geldt het volgens de verkoper niet als een officiele reparatie.

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:51
Nonsens, je hebt ze al een mogelijkheid gegeven om na te komen. Een dergelijke verplichting van 3 keer repareren staat niet in de wet.

Je kunt tot ontbinding overgaan, mijns inziens rechtvaardigt dit gebrek een ontbinding.

Hello World!

• TereZz
Tuurlijk wel.Je hebt betaald voor een soundbar met bluetooth ondersteuning. Het werkt niet, en ze zijn niet in staat om het te repareren. Dan eis je je geld terug. Als ze moeilijk doen, gewoon je stem verheffen, en lekker overdrijven waar andere klanten bij zijn.

• Bas.
quote:
TereZz schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:16:
Tuurlijk wel.Je hebt betaald voor een soundbar met bluetooth ondersteuning. Het werkt niet, en ze zijn niet in staat om het te repareren. Dan eis je je geld terug. Als ze moeilijk doen, gewoon je stem verheffen, en lekker overdrijven waar andere klanten bij zijn.
Het lastige is, dat ze zeggen het getest te hebben en geen defecten zijn ondervonden.

Dan kun je vrij weinig...

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:28

AntonyterHorst

Niet alles wat je leest is...

Heb je geen mogelijkheid om in die winkel de soundbar te installeren en het uit te testen?
Precies zo opstellen zoals je thuis hebt/had.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
quote:
r_bleumer schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:15:
Nonsens, je hebt ze al een mogelijkheid gegeven om na te komen. Een dergelijke verplichting van 3 keer repareren staat niet in de wet.

Je kunt tot ontbinding overgaan, mijns inziens rechtvaardigt dit gebrek een ontbinding.
Zo simpel is het niet. Je moet het bedrijf waar je een product koopt de kans geven om het op te lossen voordat ontbinden mogelijk is. Je kan wel roepen dat je recht zou hebben op iets, maar je recht krijgen is iets heel anders. De meeste bedrijven houden 3 reparaties aan voordat ontbinden mogelijk is, heel onredelijk is dat ook niet. Als een product voor de 4e keer problemen heeft is ontbinden meestal mogelijk.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

quote:
Bas. schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:39:
Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een Samsung HW-K450 soundbar.
Vanaf moment van aanschaf is het niet mogelijk om met deze soundbar fatsoenlijk muziek af te spelen over de Bluetooth verbinding. Continu zijn er haperingen. Dit heb ik ervaren met meerdere apparaten.
Om de interne bluetooth connectie uit te sluiten, heb ik een losse Logitech bluetooth adapter aangesloten, waarmee wel goed muziek te luisteren is.

Dit heb ik medegedeeld bij de Mediamarkt. Volgens de medewerker was dit een bekend probleem met deze serie en het product is ter reparatie weg geweest. Bij terugkomst werd medegedeeld dat er geen defect aan de soundbar gevonden is, zodoende hebben we het product weer mee naar huis mogen nemen.

Inderdaad, er is niks verbeterd en via een externe bluetooth adapter wil het apparaat wel functioneren.

Hierop weer terug gegaan naar de Mediamarkt, dit verhaal gedaan en de soundbar is nogmaals teruggenomen voor reparatie. Echter blijkt nu voor de 2e keer dat de soundbar niet gerepareerd is omdat er geen probleem gevonden is bij de reparateur.

Wat kan ik nu het beste doen? Ik kan de soundbar weer mee naar huis nemen, maar dan weet ik zeker dat het probleem zich weer voor doet.

MM vind geen problemen, zolang ze geen defect ontdekken zullen ze ook niks doorvoeren, waar ik verder mee kom.

Alvast dank.
Geld terug eisen omdat je niet tevreden bent, meer is er niet. Optie tot reparatie mag de winkel je aanbieden, maar hoef je niet te accepteren.
Nu ben je er te laat mee en zou ik je filiaal een aangetekende brief sturen en je geld terig eisen.

- Je bent niet tevreden met het product
- De fout is hun erkend
- Je bent geen speelbal en hebt betaald voor een deugdelijk product wat niet voldoet.
- Het is niet zo dat producenten ondeugdelijke producten mogen leveren met bekende problemen zonder dat te verhelpen. Dat zou mooi zijn zeg...

If it ain't broke, don't fix it !

• r_bleumer
quote:
PilatuS schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:25:
[...]

Zo simpel is het niet. Je moet het bedrijf waar je een product koopt de kans geven om het op te lossen voordat ontbinden mogelijk is. Je kan wel roepen dat je recht zou hebben op iets, maar je recht krijgen is iets heel anders. De meeste bedrijven houden 3 reparaties aan voordat ontbinden mogelijk is, heel onredelijk is dat ook niet. Als een product voor de 4e keer problemen heeft is ontbinden meestal mogelijk.
Zo simpel is het wel degelijk. Het apparaat in niet-conform, bij een niet-conforme aankoop moet een consument een leverancier de gelegenheid geven om een conform product te leveren. Dit heeft TS al gedaan. Nu MM niet een conform product kan leveren, kan TS gewoon ontbinden. Daarvoor is hij niet van de medewerking van de MM afhankelijk. Ontbinding is een eenzijdige gerichte rechtshandeling.

Gewoon een aangetekend schrijven naar de MM waarin je ze aangeeft tot ontbinding over te gaan, je je rekeningnummer geeft, een termijn stelt om tot terugbetaling over te gaan en met het verzoek waar het ter retourneren apparaat heen mag. Nu je nooit een conform apparaat geleverd hebt gekregen, dien je gewoon de aankoopprijs vergoed te krijgen.

Bij niet tijdige betaling stuur je er een aanmaning en eventueel een dagvaarding achteraan.

Dat MM zijn eigen regeltjes opstelt is fijn voor ze, want de meeste klanten zullen daar mee instemmen. Het verplicht je echter niet om hun regeltjes aan te houden.

r_bleumer wijzigde deze reactie 18-03-2017 17:08 (5%)

Hello World!

• Bas.
quote:
r_bleumer schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:07:
[...]

Zo simpel is het wel degelijk. Het apparaat in niet-conform, bij een niet-conforme aankoop moet een consument een leverancier de gelegenheid geven om een conform product te leveren. Dit heeft TS al gedaan. Nu MM niet een conform product kan leveren, kan TS gewoon ontbinden. Daarvoor is hij niet van de medewerking van de MM afhankelijk. Ontbinding is een eenzijdige gerichte rechtshandeling.

Gewoon een aangetekend schrijven naar de MM waarin je ze aangeeft tot ontbinding over te gaan, je je rekeningnummer geeft, een termijn stelt om tot terugbetaling over te gaan en met het verzoek waar het ter retourneren apparaat heen mag. Nu je nooit een conform apparaat geleverd hebt gekregen, dien je gewoon de aankoopprijs vergoed te krijgen.

Bij niet tijdige betaling stuur je er een aanmaning en eventueel een dagvaarding achteraan.

Dat MM zijn eigen regeltjes opstelt is fijn voor ze, want de meeste klanten zullen daar mee instemmen. Het verplicht je echter niet om hun regeltjes aan te houden.
Bedankt hier kan ik wat mee.

Het product heb ik momenteel nog niet opgehaald, alleen te horen gekregen dat het apparaat voor de 2e keer niet defect is bevonden, geen reparatie is uitgevoerd en zodoende weer kan worden opgehaald.

Raad jij aan om het product niet af te halen en direct een brief te sturen, of eerst het apparaat ophalen en daarna pas de brief sturen?

• r_bleumer
Als je wilt ontbinden zou ik gewoon gelijk direct een aangetekende brief versturen en het ding niet meer ophalen. Richt dit gewoon aan het hoofdkantoor, afdeling juridische zaken. Stop er ter info even je factuur bij en de verklaringen van de diverse personen.

Hello World!

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-10 15:02
Ik heb de hw-450 van samsung ook zo een prutding,netflix 5.1 audio valt om de haverklap het geluid uit.
En bluetooth verbinding is ook niet je van het,heb het hele apparaat maar op aux gezet voor normaal geluid te krijgen,want die andere verbindingen werken niet of half.

• M0otje
  • Laatst online: 12:47
Is het een optie om gewoon direct met Samsung contact op te nemen? Ik ben zeer te spreken over hun service. Je wordt daar toch serieuzer genomen dan via een tussenpersoon (MM). En daarnaast MM moet je gewoon never electronica halen punt uit!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 15:45
quote:
r_bleumer schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:07:
[...]

Wat ik me trouwens afvraag, puur als vraag trouwens.

Stel dat dit tot een zaak komt (wat het vast niet zal komen) en de MM toont tijdens die zaak aan met de diagnose rapporten van de (lijkt mij) door Samsung gecertificeerde reparateur dat het apparaat inclusief bluetooth streaming wel correct werkt conform specificaties.

In hoeverre is TS zijn claim "Apparaat is niet conform" dan nog valide, moet TS dan ook met uitgebreide informatie komen om dit te staven, of zal een rechter de claim van TS alsnog gewoon overnemen en de rapporten van de reparateur terzijde schuiven.

Voor nu lijkt het apparaat op basis van de informatie inderdaad niet conform te zijn, maar stel dat bijv. TS terwijl hij dit niet weet een stralingsbron in huis die bluetooth hindert, en hierdoor het apparaat bij TS niet conform is, maar tijdens tests bij de reparateur wel. Hoe werkt zoiets als het tot aan zaak komt, waarbij de verkoper duidelijke documentatie aan zijn zijde heeft?

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

• Bas.
quote:
Dennism schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:32:
[...]

Voor nu lijkt het apparaat op basis van de informatie inderdaad niet conform te zijn, maar stel dat bijv. TS terwijl hij dit niet weet een stralingsbron in huis die bluetooth hindert, en hierdoor het apparaat bij TS niet conform is, maar tijdens tests bij de reparateur wel. Hoe werkt zoiets als het tot aan zaak komt, waarbij de verkoper duidelijke documentatie aan zijn zijde heeft?
Ik heb een Logitech bluetooth adapter aan de input gehangen, daarmee speelt het wel gewoon goed. Vandaar dat ik denk ik wel de conclusie mag trekken dat er echt iets met het apparaat mis is.

Schakel ik over naar de internet bluetooth ontvanger, dan is het direct weer huilen met de pet op.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Gewoon contact met je filiaal, dat voorkomt ook misverstanden en daar ligt ook je aankoop.en ben je al mee in contact ...
Mocht je er met hun niet uitkomen, kan je altijd nog via hoofdkantoor handelen

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:04
quote:
Bas. schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:58:
Waarom zet je die subwoofer dan niet ergens anders neer? Er is, vanuit het geluid gesproken, geen reden om de subwoofer in de buurt van de soundbar te willen hebben staan (geluid uit de subwoofer is niet gericht) dus zet dat ding rustig een meter verderop en kijk dan wat het ding doet...

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat MM/Samsung geen defect vindt....

• Bas.
quote:
Croga schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:20:
[...]

Waarom zet je die subwoofer dan niet ergens anders neer? Er is, vanuit het geluid gesproken, geen reden om de subwoofer in de buurt van de soundbar te willen hebben staan (geluid uit de subwoofer is niet gericht) dus zet dat ding rustig een meter verderop en kijk dan wat het ding doet...

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat MM/Samsung geen defect vindt....
Ik heb de subwoofer al in verschillende hoeken van de kamer gehad, maar dat geeft in mijn geval geen resultaat. Alleen zonder subwoofer is het storen stukken minder.

Maar dan zit ik gewoon met een half functionerend product.

• TereZz
quote:
M0otje schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:22:
Is het een optie om gewoon direct met Samsung contact op te nemen? Ik ben zeer te spreken over hun service. Je wordt daar toch serieuzer genomen dan via een tussenpersoon (MM). En daarnaast MM moet je gewoon never electronica halen punt uit!
Grapje zeker? Zelden zo'n slechte service ervaren dan bij Samsung. Misschien heb jij nét de goede medewerker te pakken gehad.

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:54

Floppus

Adviseur

OL you need!

quote:
Dennism schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:32:
[...]

Wat ik me trouwens afvraag, puur als vraag trouwens.

Stel dat dit tot een zaak komt (wat het vast niet zal komen) en de MM toont tijdens die zaak aan met de diagnose rapporten van de (lijkt mij) door Samsung gecertificeerde reparateur dat het apparaat inclusief bluetooth streaming wel correct werkt conform specificaties.

In hoeverre is TS zijn claim "Apparaat is niet conform" dan nog valide, moet TS dan ook met uitgebreide informatie komen om dit te staven, of zal een rechter de claim van TS alsnog gewoon overnemen en de rapporten van de reparateur terzijde schuiven.

Wat de fabrikant vindt als acceptabel is niet leidend. Wat de consument redelijkerwijs mag verwachten is dat. Bij een soundbar met bluetooth is de verwachting dat het niet hapert niet heel onredelijk. Bijvoorbeeld verwachten dat mensen geen zaken als subwoofers gebruiken is voor een audioapparaat is niet redelijk - dat hoort te moeten kunnen.

Als fabrikant dus stelt dat er geen defect is, is er nog steeds sprake van non-conformiteit - maar dat aantonen is inderdaad wel iets waarbij even wat filmpjes schieten kan helpen.
Opnieuw reparatie 'want 3x regel' - die geen enkele wettelijke basis heeft - is ook niet zinvol als ze al 2 keer melden dat er niets mis is volgens hen. Dan blijft dus ontbinding over zoals r_bleumer ook al aangeeft. Medewerkers hebben over het algemeen een afwimpelprotocol, dus gewoon schriftelijk / aangetekend doen. Scheelt een hoop frustratie voor je op andere weg door die barricade heen bent.

@M0otje zie de sticky waarom je niet zonder overleg naar de fabrikant moet gaan.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• M0otje
  • Laatst online: 12:47
quote:
TereZz schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:07:
[...]

Grapje zeker? Zelden zo'n slechte service ervaren dan bij Samsung. Misschien heb jij nét de goede medewerker te pakken gehad.
Bedoel je da de medewerker die je aan de lijn krijgt van Samsung of de service mannetje die langs je huis komt?

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16:22
@Floppus
Even technisch inhaken hierop toevallig zelf met deze fase van ontwerp bezig.

Een apparaat moet aan de CE normen voldoen dit houdt in dat werking niet verstoord mag worden door apparaten van buitenaf maar ook dat het apparaat niet meer dan X mag uitstralen.

Het kan zomaar zijn dat de subwoofer van TS zich niet aan de regels houdt en dus het defecte product hier is omdat deze veel meer uitstraalt dan toegestaan.

Maar dit is zonder technische kennis en specialistisch apparatuur niet vast te stellen.

Dus zo zwart wit is het ook weer niet. In dit geval is het echter de soundbar die kuren vertoond wat toch als eerste verdachte aangemerkt moet worden dat deze niet goed is in omgaan met storing van buiten af.

• Bas.
quote:
mrveenie schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:21:
@Floppus
Even technisch inhaken hierop toevallig zelf met deze fase van ontwerp bezig.

Een apparaat moet aan de CE normen voldoen dit houdt in dat werking niet verstoord mag worden door apparaten van buitenaf maar ook dat het apparaat niet meer dan X mag uitstralen.

Het kan zomaar zijn dat de subwoofer van TS zich niet aan de regels houdt en dus het defecte product hier is omdat deze veel meer uitstraalt dan toegestaan.

Maar dit is zonder technische kennis en specialistisch apparatuur niet vast te stellen.

Dus zo zwart wit is het ook weer niet. In dit geval is het echter de soundbar die kuren vertoond wat toch als eerste verdachte aangemerkt moet worden dat deze niet goed is in omgaan met storing van buiten af.
Let op dat de soundbar met subwoofer één product is, deze twee horen bij elkaar.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:45
quote:
Bas. schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:32:
[...]

Let op dat de soundbar met subwoofer één product is, deze twee horen bij elkaar.
En zijn we ook samen voor reparatie gegaan? Of alleen de sound bar?

• Bas.
@loki504 ze zijn inderdaad samen voor reparatie terug gegaan.

• loki504
oke dan is dat probleem/misverstand uit de weg.

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:01
Gewoon de socialmedia inschakelen facebook/twitter en daar je onvrede over de MM/service tonen. Binnen een week heb je een oplossing.

• Floppus

Floppus

Adviseur

OL you need!

CE is helaas een label dat je zelf plakt, en geen controle kent. Been there done that. Standaarden als TüV doen een veel zwaardere controle.
Maar ook dan kan je nooit alles uitsluiten, en moet je als leverancier op een gegeven moment gewoon zeggen: deze situatie hadden we niet verwacht - of zoals hier, dat mensen zeggen dat het een bekend probleem is, dat het ontwerp gewoon niet goed is en dus niet conform.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• r_bleumer
Even ter aanvulling op mijn ontbinden advies;

- Apparaat vertoont blijkbaar bij meer mensen hetzelfde probleem, is dus niet op te lossen.
- Ik ging er (blijkbaar terecht) van uit dat de subwoofer in een set met de speaker geleverd is, en dat die dus niet apart beoordeeld hoefde te worden.

Met betrekking tot mijn advies om direct de brief naar het hoofdkantoor te sturen; dit is mogelijkerwijs het begin van een rechtszaak. Daar hebben filiaalmedewerkers geen ervaring mee, die zijn blijkbaar erg getraind in het regeltje drie keer repareren, hetgeen apert naar Nederlands recht onjuist is. Op het hoofdkantoor zitten medewerkers die wel het belang van de ontbinding inzien en ook de bevoegdheden hebben om het juist af te handelen.

Hello World!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@r_bleumer Ik dacht omdat er filialen zijn van Franchise module en omdat het dan binnen dat filiaal blijft
(zijn koopwaar ligt daar ook) het kan goed dat ze stellig blijven, maar lijkt me meer aan balie de klant overtroeven. Als het via hoofdkantoor hoort stuurt het filiaal dat wel door.

• Floppus

Floppus

Adviseur

OL you need!

Dat een merk met franchise werkt is leuk, maar va de consument mag niet verwacht worden dat die het verschil kent per filiaal of het franchise is of niet. Die koopt bij de mediamarkt en spreekt dus de mediamarkt aan. Behandelen ze het daar niet juist, dan hebben ze daarmee ook geen argument voor de rechter.

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15:57

servies

Veni Vidi Servici

quote:
Als ik dat zo lees is er maar 1 oplossing:
Terug als non conform product.

• M.l.
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15-10 09:09
Je mag de MediaMarkt ook even vragen of ze kunnen laten zien dat het product doet wat is beloofd. Ze moeten immers aantonen dat er geen defect is.

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:00
quote:
Floppus schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:44:
Dat een merk met franchise werkt is leuk, maar va de consument mag niet verwacht worden dat die het verschil kent per filiaal of het franchise is of niet. Die koopt bij de mediamarkt en spreekt dus de mediamarkt aan. Behandelen ze het daar niet juist, dan hebben ze daarmee ook geen argument voor de rechter.
Van de consument hoeft niet eens te worden verwacht dat ze naar het hoofdkantoor gaan voor support/garantie. Elk filiaal zou zich gewoon aan de regels moeten houden.

Mijn ervaringen met de KS van MM zijn eigenlijk erg goed.
Mocht het een keer voorkomen dat een van de KS medewerkers op het verkeerde spoor terecht komt, dan leg ik altijd rustig uit dat hetgeen hij/zij verteld niet klopt. Er wordt dan meestal wel een collega geroepen die het beter snapt en dan wordt uiteindelijk alles wel opgelost.

• Theodor
quote:
servies schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:59:
[...]

Als ik dat zo lees is er maar 1 oplossing:
Terug als non conform product.
Heb zelf de vorige versie van die soundbar icm een samsung tv notabene.
Tv kan niet omgaan met die soundbar,Bluetooth is bagger verbinding via hdmi geluid ploffen in het geluid.
En met netflix helemaal een ramp,om de 10 seconden 1 sec geluiduitval of je moet netflix op stereo zetten.
Nooit meer een samsung soundbar.....
Verbinding via cec dus 1 afstandsbediening gebruiken werkt soms wel en soms niet totale ergernis.

• LocK_Out
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18-10 15:37
quote:
TereZz schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:07:
[...]Grapje zeker? Zelden zo'n slechte service ervaren dan bij Samsung. Misschien heb jij nét de goede medewerker te pakken gehad.
Niet mee eens, display van mijn Samsung koelkast van ¤850 viel na 2 á 3 jaar voor de helft uit.

Reactie van Samsung 'ja, is te duur om te vervangen, halve deur moet uit elkaar'.
Terwijl ik wel 5 jaar garantie op de "compressor" heb..

Prima joh, koop ik voor mijn leven geen Samsung producten meer. Koelkast zelf doet het perfect & genoeg merk keuze, mij heb je er niet mee.

• WhiteDog
  • Laatst online: 18-10 20:56

WhiteDog

met zwarte hond

Gewoon even een filmpje maken van je probleem en expliciet meesturen bij je derde "reparatie". Als men dan nog steeds het probleem niet erkent, stel je ze in gebreke. Weerlegt men dat er een defect is, laat ze dan aantonen hoe je het product dan wel hoort te gebruiken.

We zouden met zijn allen gewoon vaker naar de rechtbank moeten en grote fabrikanten zouden ook grote boetes moeten krijgen voor dit soort grapjes. In de USA wordt een fabrikant veroordeeld in een class-action voor probleem X en hier in Europa vertellen ze doodleuk dat datzelfde probleem niet eens bestaat :)

Een andere fabrikant kiezen heeft ook geen zin, ze doen het allemaal...

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
Theodor schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:50:
[...]

Heb zelf de vorige versie van die soundbar icm een samsung tv notabene.
Tv kan niet omgaan met die soundbar,Bluetooth is bagger verbinding via hdmi geluid ploffen in het geluid.
En met netflix helemaal een ramp,om de 10 seconden 1 sec geluiduitval of je moet netflix op stereo zetten.
Nooit meer een samsung soundbar.....
Verbinding via cec dus 1 afstandsbediening gebruiken werkt soms wel en soms niet totale ergernis.
Wegvallen van geluid heb je het getest met een wat betere HDMI kabel

iMac 27 5K (2014) - Macbook Pro 15 (2012) - iMac Mini (2011) - Galaxy S6

• TereZz
quote:
LocK_Out schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:14:
[...]

Niet mee eens, display van mijn Samsung koelkast van ¤850 viel na 2 á 3 jaar voor de helft uit.

Reactie van Samsung 'ja, is te duur om te vervangen, halve deur moet uit elkaar'.
Terwijl ik wel 5 jaar garantie op de "compressor" heb..

Prima joh, koop ik voor mijn leven geen Samsung producten meer. Koelkast zelf doet het perfect & genoeg merk keuze, mij heb je er niet mee.
Je liet je dus keihard afschepen door Samsung. Dit is toch ook slechte service, of heb ik het mis...

• loki504
quote:
WhiteDog schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:23:
Gewoon even een filmpje maken van je probleem en expliciet meesturen bij je derde "reparatie". Als men dan nog steeds het probleem niet erkent, stel je ze in gebreke. Weerlegt men dat er een defect is, laat ze dan aantonen hoe je het product dan wel hoort te gebruiken.

We zouden met zijn allen gewoon vaker naar de rechtbank moeten en grote fabrikanten zouden ook grote boetes moeten krijgen voor dit soort grapjes. In de USA wordt een fabrikant veroordeeld in een class-action voor probleem X en hier in Europa vertellen ze doodleuk dat datzelfde probleem niet eens bestaat :)

Een andere fabrikant kiezen heeft ook geen zin, ze doen het allemaal...
Class-Action gebeurt hier ook anders ook wel eens hoor. Alleen zijn wij daar 9/10 keer te klein voor om echt winst te behalen voor de advocaten. Dus doen ze het niet. Maar wij hebben een betere wetgeving als Amerika als het om garantie en retourneren gaat.

En genoeg fabrikanten die wel een prima soundbar kunnen maken. Alleen moet je daar je portemonnee nog veder voor open doen. En dat vinden de meeste mensen niet zo fijn. Maar ik koop al een niet meer blindelings iets omdat een fabrikant ergens goed in is.

• Myliobatis
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:20
quote:
M0otje schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:22:
En daarnaast MM moet je gewoon never electronica halen punt uit!
Omdat?
Waar zit het verschil tussen elektronica kopen bij de Mediamarkt, BCC, Bol.com en Coolblue? Om even een paar grote te noemen.
Dat is waar, voor zover ik weet, het overgrote deel van de consumenten hun elektronica aankopen doet.
Coolblue kan ietsje duurder zijn maar verder zijn de prijzen hetzelfde.

Alleen de speciaalzaken, die er steeds minder zijn, zouden zogezegd betere service bieden

Uiteindelijk als er iets vervangen moet worden gaat het toch bij allen naar een (en misschien wel hetzelfde) reparatie centrum?
Dat heeft in dit geval zo te leven geen nut. Wellicht dat een "betere" winkel sneller omruilt voor een ander model? Zelf geen ervaring mee.
Daar heb je alsnog consument toch nog steeds recht op volgens de wetgeving? MediaMarkt of niet, die staat niet boven de wet.

In dit topic is wel een voorbeeld van dat service niet lekker loopt. Maar het lijkt mij dat veel winkels op ongeveer deze manier handelen?

Myliobatis wijzigde deze reactie 21-03-2017 08:46 (17%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Veel winkels denken dat ze eigen regels kunnen hanteren, en veel klanten trappen daar in omdat ze overtroefd worden bij de KS balie.

• LocK_Out
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18-10 15:37
quote:
TereZz schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 00:30:
[...]Je liet je dus keihard afschepen door Samsung. Dit is toch ook slechte service, of heb ik het mis...
Ja, je hebt gelijk ik heb je reactie anders geïnterpreteerd.

• Theodor
quote:
SYQ schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Wegvallen van geluid heb je het getest met een wat betere HDMI kabel
Je wilt niet weten wat ik al allemaal getest heb.
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*